Haluan soittaa selloa mutt...
Olen siis vasenkätinen ja haluaisin oppia soittamaan selloa, mutta en tiedä mistä saisin vasenkätisen sellon. Olen käynyt muutamissa soitinliikkeissä kokeilemassa selloa, mutta en osaa soittaa oikealla kädellä, jolloin minulle sanottiin vain, että kannattaa yrittää etsiä vasenkätisten sello. Kysyin tietenkin myyjältä mistä niitä saisi, mutta hän ei osannut vastata. Eli yritänkö soittaa nyt oikealla kädelle (mikä tuntui siellä niin pirun vaikealta) vai yritänkö etsiä jostain vasenkätisten sellon? Tiedän että se on vaikeaa, mutta löytyisikö jostain?
Kommentit (3)
Oikeakätisenä vaikea kuvitella tuota ongelmaa. Eikös sellossa vasen käsi 'tee työn' ja oikealla sahataan jousta? Äkkiseltään kuvittelisin sen olevan siis vasenkätiselle jopa helpompaa... Voiko kielten paikat vaihtaa päivastaiseen järjestykseen?
Ei se sen vaikeampaa ole kuin nahkafagotin soitto.
Koskinen Helsingissä valmisti 80-luvulla muutaman hyvän, alusta asti vasenkätisen kokosellon. Minulla niistä yksi. Sitten voi löytyä muutamia joissa bassopalkki siirretty ym mutta opetteluun voi aluksi toki riittää (ja halvemmaksikin varmaan tulee) pelkkä otelaudan vaihto + tallan ja kielien "kääntäminen".