Jos kuvitellaan sellainen tilanne ,että sinä asut kerrostalossa meitä vastapäätä joka on myös kerrostalo. Kuinka hyvin näet sieltä meille illalla?
1. Asut talon ylimmäs kerroksessa. Tyylii joku 7-8 , myö 1 kerroksessa.
A) jos on valot päällä ja vaikka kuljen sanotaa vaikka alusvaatteet päällä, kuinka hyvin näet?
B) sama juttu mutta valot pois? Kuinka hyvin näkee meille?
Tietenki verhot on auki.
P.s pient morkkist ku kävelin yöllä noin ja nyt vaan näkiköhä kukaan. Valot pois tietyst.
Kommentit (10)
Jos valot on pois. Niin ei näy mitään. Valot päällä illalla näkyy yhtä hyvin kuin akvaarioon katsoisi. Eipä oo vastapäisessä talossa mitään kiinnostavaa kateltavaa. 😩
Miks puhut kuin pohjalainen joka yrittää lyhentää sanoja kuin teinit? :)
Jaa'a. Toi riippuu ihan kontrastista.
Ikkunat voi heijastaa niin ettei näe etenkään päivisin ja jos ei oo sulla valoja päällä. Tuskin kukaan näki tai kiinnosti nähdä jostain ylhäältä just sun kämppään ja istua ikkunassa sillä sekunnilla. Laita vaikka verhot kiinni tai joku valoa taittava verho siihen ikkunan eteen..
No mun ei tarvi kuvitella, asun kerrostalossa, jossa naapuritaloon näkyy hyvin selvästi.
A) Ei näy. Tilanne on eri, jos asunnot ovat suunnilleen samalla korkeudella.
B) Ei näy, vaikka olisi samalla korkeudella asunnot.
Tämä siis parinkymmenen vuoden asumisen perusteella. Vaikka en seuraa tai mitenkään kyylää naapureiden elämää, joskus on ihan vahingossa tullut nähtyä jotain semmoista, mitä en olisi halunnut nähdä :)
Itse oon jo niin tottunut, että muistan aina illalla laittaa verhot kiinni.
Huonosti. Ei oikeastaan näy naapuriin muulloin kuin jos pidät valoja päällä ja verhoja auki kun ulkona on jo pimeää. Tällöin siis voi omalla korkeudella oleva asunto osua silmään vaikkei tarkoituksena olisikaan sinne katsoa. En silti itse liiku kotona alasti verhot auki edes pimeässä. :-D
Laita verhot tai sälekaihtimet kiinni niin ei tarvitse miettiä tuota, vai haluako näytellä itseäsi.
Valot päällä pimeällä näkee kaiken. Valoisalla ei näe mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laita verhot tai sälekaihtimet kiinni niin ei tarvitse miettiä tuota, vai haluako näytellä itseäsi.
Kyllä sehän se mielessä aina :D
Sä oot tainnut kysyä näitä juttuja vähän useammin täällä, eikös juu? Eritoten oot kiinnostunut tosta pimeästä.
Onko sulla jotain pelkoa, ahdistusta, jne? Nää on niin nähty tällä palstalla, kohta kysyt täällä joka päivä eri sanankääntein, etkä usko vaikka joku sanoo joo, tai joku ei. Haluat jonkun joka "tietää varmasti". Mutta sun pelot ei anna sulle sitä huojennusta, et voi uskoa ketään mutta silti haet apua.
Jos olisin kyyläävää sorttia, niin illalla, valot päällä näkisin. Päivällä ei näy, lasi heijastaa. En vaan viitsi kiinnostua mitä naapureissa touhutaan. En jaksa kyttäillä ikkunassa muiden tekemisiä.