Kertokaa rehellinen mielipiteenne kaupungista nimeltä Orivesi.
Haluan tietää, että minkälainen käsitys ihmisillä on kotikaupungistani.
Kommentit (14)
Sisäänpäinlämpiävä pikkukylä. Onneksi pääsin muuttamaan pois.
Samaa mieltä: sisäänpäinlämpiävä pikkukylä. Ei mitään ellei ole viettänyt lapsuuttaan siellä. Tai onhan siellä Lidl ja Tokmanni ja ihan hyviä kouluja. Ja urheilutalo. Peruspalvelut löytyvät ja luontoa. Tampere lähellä. Tokeen kuljetuspalvelut. Kyllä kai siellä(kin) elää.
En minä siitä muuta tiedä, mutta paikallisten mukaan et ole mitään, ellet ole syntynyt siellä ja elänyt siellä koko elämääsi. Mieluiten koko sukusi on siellä vähintään 10 sukupolven ajan, että olet muiden mielestä edes ihminen ja puoliso pitää tietenkin hankkia sieltä. Siksi siellä onkin varmasti koko suomen sisäsiitoksin porukka, kun kaikki ovat varmasti jotain sukua keskenään, mutta silti hankkivat puolisonsa sieltä ja hankkivat tämän kanssa lapsia. Kyllä siinä geeniperimä köyhtyy, kun sukupolvesta toiseen kaikki hankkivat lapsia henkilön kanssa, joka on vähintään serkkusi.
Mielenkiintoinen paikka. Tavallaan pieni ja monen silmissä varmasti vähän rupuinenkin, mutta silti omalla tavallaan jotenkin... värikäs? Muita Tampereen ympäryskuntia suuremman tuntuinen (ainoa kaupunki?). Hämmästyttävän eläväisellä Eräjärvellä on kaunista luontoa ja mukavia ihmisiä, joskin olen kuullut että sikäläisillä nuorilla olisi vaikeuksia etenkin työllistymisen suhteen. Pahaa oloaan purkavat sitten ryyppäämällä Rönnissä?
Salainen kaatopaikka kultakaivoksen tunneleissa.
Ihan positiivinen fiilis sikäli, että äitini ystävä asui siellä ja käytiin siellä usein 90-luvulla. Harmi, ettei se toinen juna-asema ollut siihen aikaan käytössä, olisi nimittäin sijainnut erittäin lähellä tätä perhettä. Ei mulla sinänsä mitään kovin kattavaa käsitystä kaupungista tullut, kun lähinnä vaan oltiin niitten asunnolla.
Onko Orivesi kaupunki? Itselleni tulee mieleen lähinnä bensa-asema Tampereen lähellä.
Kävimme siellä mökkeilemässä. Ihania järvimaisemia.
Aikoinaan Oriveden opistolla olin kurssilla. En osaa sisäänlämpiävyydestä sanoa. Nättiä seutua maisemallisesti.
Se on ihan söpön näkönen ainakin kesällä
Tulee mieleen pulikoivat hevoset.