Opiskelijalla Luis Vuittonin laukku
Ihmettelimme kavereiden kanssa, miten opintotuella elävällä on varaa tuhansien eurojen laukkuun. Johtopäätöksemme oli, ettei mitenkään. Todennäköisesti mimmi on saanut rahat myymällä seksiä eikä istumalla Alepan kassalla. Tietysti joku on voinut saada lahjaksi, mutta kyllähän noita nuoria naisia nyt vähän sillä silmällä pakosti katselee.
Eikö niitä yhtään hävetä luksustuotteiden kanniskelu?
Kommentit (41)
Itse ostelin tyttöystävälle (nyk vaimo) arvokkaita jalokivisormuksia kun olimme vielä opiskelijoita. Minulla oli rahaa.
Ite ostelen opiskelijana uusia tietokoneita tuon tuosta. Eihän korkeakouluissa pääsääntöisesti ole läsnäolopakkoa, joten ehtii hyvin käydä töissä. Uusi tietokone on sen 1000e vähintään kun kerran vuodessa ostaa uuden. Ja kyllä, olen mies.
Kauppiksessa ja oikiksessa on paljon noita laukkuja, ja siellä on paljon myös hyvinkin varakkaista perheistä tulevia opiskelijoita. Ei niitä itse ostetakaan, vaan esim. kauppiksessa monet opiskelijakaverini saivat vanhemmiltaan "opintotukea" n. 500 euroa kuukaudessa. Kahden tienneen saaneen LV-laukun synttärilahjaksi.
mulla on kaikki kamat aina muovipussissa tai aistten sellaijnen 40 e sotilasreppu mil tech se on hyvä
Käyn töissä, opiskelen, en nosta tukia. Jos haluan jotain kallista, säästän siihen tai ostan käytettynä. Isä tai mies ei näitä maksa.
Voihan niitä syitä olla monia. Mun kaveripiirissä on monillakin merkkilaukkuja ja on myös Vuittonia. En tiedä kuinka sairas ihminen pitää olla, jos ekana tulee mieleen että opiskelijalla voi olla kallis laukku VAIN jos myy itseänsä. Syitä on monia: rikkaat vanhemmat, perintö, työnteko koulun ohella yms.
Olen kotoisin vähävaraisesta perheestä . Isä kuoli ollessani 4 v auto-onnettomuudessa ja äidistäni tuli muutamassa vuodessa vihannes.
Ehti löytää onnettomuuden jälkeen sairaseläkkeellä olevan miehen, joka pitää äidistäni huolen. Saivat vielä 2 lasta.
Me saimme jatkuvasti lahjoituksia, paljon. Vanhoja vaatteita, rumia huonekaluja jne.
Ja paljon, hyvin hyvin paljon.
Kun lukion jälkeen muutin Helsinkiin, olin ollut vuosia lähikaupassa töissä, omistaja kävi parin kk välein Helsingissä pakettiautollaan ja tyhjennettiin meidän kellari ja vintti, jonne olin vuosia vienyt kaiken tarpeettoman.
Asuin alivuokralaisena omakotitalossa ja sain mm ison tilan kellarista. Myin kaikki sitä mukaa kun kuormaa tuli. Silloin, 2000 luvun alussa oli huutikseen kulta-aika, myin ja paljon, halvalla kun myin, kaikki meni kaupaksi .
Olin koko lapsuuteni, nuoruuteni elänyt hyvin nuuasti, kävin töissä ja jouduin maksamaan kotiin ruokarahaa jne. Kerrankin sain omaa rahaa. Opiskeluaikana olin myös vkonloppuisin töissä, vuokra oli 300 e eikä tullut mitään muuta asumiseen kuuluvia kuluja.
Kyllä minäkin kävin pari krt Tukholmassa ostamassa haaveillut Vuittonin. Ovat edelleen käytössä.
Siinä vasta ihmettelyä olikin, köyhä opiskelijatyttö, joka on mäkissä töissä, omistaa Vuittoneita.
Onneksi merkkilaukkuja ei ole montaa, alle 10. Ostan uuden n 3 v välein ja kaikki ovat käytössä. Ehkä 1 tai 2 olen myynyt.
En usko että moni noita enää ainakaan isommissa kaupungeissa feikkiversiona kanniskelee... Se vasta noloa olisi sen omistajalle. Louis Vuitton on nykyään kuin Apple, eli kallista on, mutta perusmallit ei ole niin kalliita etteikö siihen työssäkäyvä opiskelija saisi rahoja räävittyä kasaan tai voisi pyytää sitä lahjaksi keski/hyvätuloisilta vanhemmilta tai poikkikselta.
Louis Vuittonit eivät kelpaa kun niitä on jokaisella. Joulunaikaan poikaystävät ostelevat tyttöystävilleen tietynmerkkisen laukun jonka tyttöystävä on jo tarkasti kertonut etukäteen.
Mä olen opiskelija ja mulla on 5 kpl 400-1000e laukkua. Miten? Käyn töissä ja ostan aina käytettynä :)
Säästöissä on aina rahaa ja velkaa 0e.
Itselläni on kyseinen laukku ja opiskelen, tosin olen ollut välillä töissä, joten on ollut rahaa ostaa kyseinen laukku. En ole myynyt itseäni tai istunut kaupan kassalla, ihan omanalan töitä.
No täällä on yksi opiskelija joka omistaa Vuittonin laukun. Ostin sen omilla rahoillani kun satuin olemaan lukion jälkeen 5v työelämässä ennen kun lähdin opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Louis Vuittonit eivät kelpaa kun niitä on jokaisella. Joulunaikaan poikaystävät ostelevat tyttöystävilleen tietynmerkkisen laukun jonka tyttöystävä on jo tarkasti kertonut etukäteen.
Tämä on ihan tositarina.
No itse en luikkaria ostaisi vaikka voisin. Ihan makukysymyksiä. Juurikin feikkien suureen esiittyvyyteen uppoavat ne aidotkin.
Vuittonin perusmallit eivät todellakaan maksa mitään useita tuhansia euroja :D
Kyllä se kertoo aika paljon ihmisestä, jos merkkilaukun näkemisestä tulee ensimmäisenä mieleen prostituutio. Vielä enemmän kertoo, jos asialle ei pitkäänkään pohdinnan jälkeen keksi mitään muuta vaihtoehtoa :D Häpeä AP.
"Luis Vuittoneita" saanee etelän rantabasaareista 20-30 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Poikakaveri tai isä ostanut.
Tai äiti tai isoäiti.
Voi pyhä jysäys taas!
Kyllä pystytään taas tekemään laukun perusteella tekemään johtopäätöksiä!
Itsellä oli ensimäinen Vuitton 19-vuotiaana. Miksi? Olen käynyt 16-vuotiaasta asti oikeasti töissä ja säästänyt rahaa.
Oikeasti, hävetkää.