Mitä tehdä kun se suuri rakkaus on ns kielletty, voiko tästä löytyä ratkaisu?
Kaksi naista, 41vuotiaat, eronneita ja eka kerta suhteessa naisen kanssa. Molemmista tuntuu että tämä onse suuri oikea aito rakkaus, täydellinen kumppani on löytynyt ja vaikka on onnellinen on haikea olo. Toisen perhetaustan takia tämä ei saa tulla ulos, ikinä. Onnistuuko elämään salasuhteessa vuosia? Kokemuksia kellään? Ajatus on käynyt mielessä muuttaa ulkomaille ettei ole tuttuja lähellä mutta hankalaa kun lapsia molemmilla jotka käyvät vuoroviikoin....antaa ajan kulua kunnes lapset aikuisia? Lopettaa suhde?(=onneton elämä), ....niin...ei kai muita vaihtoehtoja olekaan....
Kommentit (12)
Tämä on Suomi, 2010-luku. Asiassa ei todellakaan ole mitään salattavaa, minkäänlaisen perhetaustan takia. Onnea teille onnen löytäneille!
Kahdella naisella toi salailu (jos siihen nyt jostain syystä halutaan toistaiseksi päätyä) onnistuu vallan hyvin. Kahden naisen tiivistäkään yhdessäolemista, yhdessä matkustelua yms. ei pidetä outona. Voi olla parisuhteessa ja asua erikseen. On olemassa kuule heterosuhteita joissa asiat ovat huomattavasti vaikeampia.
Minulla vastaava tilanne, vaikka olosuhteet eri. Olen naimisissa nuoruuden kumppanin kanssa, yhdessä 15 vuotta. Kaksi alakouluikäistä lasta. Ja nyt on löytynyt se elämän suuri rakkaus (kyse heterosuhteesta, mikäli se nyt on tarpeen mainita). Rakastimme toisiamme salaa tahoillamme lähes 2 vuotta, nyt padot ovat murtuneet. Tämä mies on elämäni rakkaus, vaikka ihan kaikki olosuhteet ja todennäköisyydet sotivat sitä vastaan. Hän astui elämääni hetkellä, jona sitä kaikkein vähiten odotin. Ajatus, että olisin erossa hänestä saa sydämeni kylmäksi kuin kivi. Lasten takia en haluaisi rikkoa heidän ydinperhettään. Mitä ihmettä tässä voi tehdä??
Lasten takia ei ole ikinä hyvä pysyä yhdessä jos muuten haluaa lähteä. Ensinnäkin lapset aistii enemmän kuin luullaan, toiseksi näytetään väärää mallia heille hyvinvoivasta suhteesta.
Alkuhuumassa ei kannata tehdä suuria päätöksiä. Kannattaa pitää matalaa profiilia ainakin kaksi vuotta minkä suurin hehku suhteissa kestää. Jos palo ei ole hiipunut, voi alkaa miettiä elämänmuutosta.
Muuten voi olla edessä katkera toteamus kun pilasi kaiken pelkän rakkaushuuman takia.
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia ei ole ikinä hyvä pysyä yhdessä jos muuten haluaa lähteä. Ensinnäkin lapset aistii enemmän kuin luullaan, toiseksi näytetään väärää mallia heille hyvinvoivasta suhteesta.
Usein onnettomaan avioliittoon jääneet vanhemmat ovat yllättyneitä kuullessaan, että heidän lapsensa ovat myöhemmin pitäneet lapsuuttaan varsin onnellisena. Lasta ei välttämättä haittaa vaikka avioliitto on kylmä ja vanhemmat nukkuvat eri huoneissa.
Wallerstein päätyi näihin tuloksiin tehtyään 25 vuotta kestävän seurantatutkimuksen, jossa hän selvitti amerikkalaisten erolasten elämää.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/09/25/lapsi-ei-unohda-vanhempiensa-er…
En mä ainakaan haluis, että omat lapset eläisi rakkaudettomassa liitossa. Koskaan. Itse elän nyt ja onhan tää aika perseestä.
Miksette muuta "kommuuniin" muka elinkustannusten takia. Vähän kuin Kate ja Allie. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä peiton alla tapahtuu.
Kiitos vastauksista. Minulle ei ole niin vaarallista vaikka tulisikin ilmi mutta hänelle on, syynä hänen sukulaiset ym, ovat maasta kotoisin missä tällaista ei hyväksytä.
Kyllä se saa tulla esille. Oikeasti.