Tumman puvun juhlat, onko tyylitöntä...
... että naisella on silmälasit eikä esim. piilolinssejä?
Kommentit (19)
No, musta on. Itselläkin lasit, ollu kolmasluokkalaisesta lähtien. Ihan sama ku rannekello.
Miksi olisi?
Ite oon ainakin paremman näkönen lasit päässä kuin ilman. Olo on paljon itsevarmempi ja juhlapukeutumisessa "itsevarmuus on tärkein asuste".
Kyllä silmälaseja voi pitää. Kaikille ei piilarit edes sovi. Tietty jos näitä juhlia on paljon, kannattaa hankkia juhlapukuun sopivat sirot lasit.
No tyylitöntä tai ei, mutta jos ilman laseja ei näe eikä syystä tai toisesta voi käyttää piilolinssejä, niin mennäkö puolisokeana mutta tyylikkäänä vai niin, että näkee ympärilleen?
Ja kaikkihan ei todellakaan voi käyttää piilolinssejä, joten lasit on aina ja ihan kaikkialla ainut vaihtoehto.
Vähän sama jos miettii, saako noissa juhlissa pitää kuulolaitetta. Enkä voiko mennä käsi kipsattuna tai jos on iso luomi keskellä otsaa.
Kyllä voi.
Jos ei piilareita voi käyttää, ni ei varmaan tarvik nelisilmien tunkea tyylikkäiden ihmisten sekaan.
Kai se pieni tyylirike on, mutta kaikkihan eivät voi piilareita käyttää. Kannattaa valita vaatteet niin, että ne eivät riitele lasien kanssa.
Mä en pysty käyttämään piilolinssejä koska silmäni ovat jotenkin poikkeuksellisen muotoiset, linssit eivät siis asetu silmän pintaa vasten vaan jäävät koholle keskeltä. Tuntuvat siis aivan kamalalta. Jokaisen yrityksen jälkeen olen saanut hyvästä hygieniasta (saippuapestyt kädet, kuivaus paperiin, käsidesi) huolimatta silmätulehduksen. Juhlia on paljon ammatista johtuen ja olen ostanut juhlia varten pukuihin sopivia silmälaseja. Ei ole kukaan katsonut pitkään ja muita näkee arkilaseissa jatkuvasti.
Minusta silmälasit on jotenkin arkisen näköiset, aina. En muiden silmälasijuhlapukeutumista kylläkään kyttää, eivätkä lasit missään tapauksessa ole etikettivirhe. Itse laitan kumminkin juhlatilaisuuksiin aina piilarit.
Vierailija kirjoitti:
Kai se pieni tyylirike on, mutta kaikkihan eivät voi piilareita käyttää. Kannattaa valita vaatteet niin, että ne eivät riitele lasien kanssa.
No mulla on musta juhlava pikkumekko, silmälasit myös mustat. Ei ihan sirot, mutta muuten mun mielestä tyyliin sopivat... piilarit ei tule kysymykseen, lähelle näkisin ilman laseja mutta yli 5 m päästä en tunnistaisi edes äitiäni...
Vierailija kirjoitti:
Omituinen kysymys...
- Totta. Mutta myös surullinen ja pelottava. - Jos jonkun silmälasen käyttäminen on joilekin "ongelma", niin voin vain kuvitella miten paljon yleistä ennakkoluuloja ja tuomitsevuutta saavat osakseen ne ihmiset, joilla selllainen "vamma" tai muu - ulkoinen -tai sisäinen seikka, jota ei vo riisua pois, saati korvata jollain muulla.
Edustan muutaman kerran viikossa, pukukoodi vaihtelee jakkupuvusta iltapukuun, ja pidän silmälaseja. Minulla on parit erilaiset, eikä niiden käyttö ole etikettivirhe eikä muukaan tyylirike. Toki jos piilareita käyttäisin, laittaisin ne iltapuvun kanssa, mutta elämä ei aina mene just niin kuin haluaa.
Linnan juhlissa on aina monilla silmälasit, kuten esim. Tarja Halosella. Samoin Ruotsin Nobel-juhlissa silmälaseja nähdään usein. Joten olisi tosi kummallista, jos silmälaseja ei voisi käyttää tumman puvun juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Linnan juhlissa on aina monilla silmälasit, kuten esim. Tarja Halosella. Samoin Ruotsin Nobel-juhlissa silmälaseja nähdään usein. Joten olisi tosi kummallista, jos silmälaseja ei voisi käyttää tumman puvun juhlissa.
Itse en edes haluaisi osallistua juhliin, joissa ei pidettäsi siitä, että vieras käyytäisi silmälaseja. - Tulee väkisin mieleen jotkut natsien juhlat, jossa ei hyväksytä "viallisia ihmisiä" pilaamassa "oikeiden" ihmisten juhlintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on musta juhlava pikkumekko, silmälasit myös mustat. Ei ihan sirot, mutta muuten mun mielestä tyyliin sopivat... piilarit ei tule kysymykseen, lähelle näkisin ilman laseja mutta yli 5 m päästä en tunnistaisi edes äitiäni...
Näytät varmasti hyvältä!
Lasit päässä voi ihan hyvin juhlia hienojakin juhlia 😊
No ei tietenkään ole.