Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤ ¤ ENSIKOT-viikonloppu (pe. 17.-su. 19.3.) ¤ ¤

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olikin ihanan pitkä pino, toivottavasti nytkin tulee yhtä pitkä =). Ulkona jälleen upea ilma, joten viikonloppuna on varmasti paljon ulkoilua tiedossa! Ensi viikolla saakin sitten jo ruveta ovista metsästämään, viikon päästä sen pitäisi olla =).

Ihanaa viikonloppua kaikille =)!

EmmaAnna

Vierailija
2/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tulla kesä

Ihanaakin ihananmpi ilma ulkona, ja täällä pitää vaan töissä kärvistellä, voi hitsi.

tänne ei mitään suurta uutta, ovista pitäis alkaa tänään tikuttelemaan, koska sitä ei saa aamuvirtsasta ottaa niin päätin siirtää töistäkotiintulo pissaan sen huvin.

Toivotaan ettei nyt tulisi etuajassa tässäkierrossa, kun tuo isäntä lähtee tänään viikonloppu reissuun.

ulkoilkaa paljon ja nauttikaa IHANASTA ilmasta, minäkin aion tehdä niin, sillä kyllä tätä aurinkoa on odotettukkin.

Lämmintä keväistä viikoloppua kaikille enskattarille, ja miks ei muillekkin.

-ainoaurora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi ajattelin kertoa teille, että YLE:n TV1:ltä tulee ensi viikon maanantaina klo 19.05 kaksi osainen doukmentti mitä kohdussa tapahtuu, kun olet raskaana.

Dokumentin nimi on: ELÄMÄ ENNEN SYNTYMÄÄ ja tässä vähän siitä, mistä se kertoo: 1.osa Hämmästyttävä ohjelmasarja elämän alusta, solunjakautumisesta lapsen syntymään. Moderni tekniikka näyttää, mitä kohdussa tapahtuu sikiön kehittyessä lapseksi.

Itse ajattelin katsoa tän ja jopa nauhoittaakin :) Kiva nähdä mitä siellä masussa tapahtuu, kun kaikki alkaa.

Pahoittelut KILLALLE tädistä! :( No, mutta eikö sen pitäisi pian tärpätä (ennustuksen mukaan)? Meillähän oli aika lähellä ne lasketutajat, vai mitä?? :)

Itsellä ei ole mitään uutta kerrottavaa, luulen edelleen 95%:sti että en ole raskautunut tästä kierrosta. Tisut ovat nyt jo toista viikkoa kipeät eikä muutenkaan olo poikkea normaalista.. Valkovuoto sen sijaan on loppunut alkuviikosta, mutta onko sillä(kään) mitään merkitystä??

Kävin laskemassa Vauvalaskurilla, että mulla pitäs tulla täti kylään vielä 9.5 alkaen ja siitä kierrosta raskautua, niin menisi ennustajan ennustukset oikein. Eli sitten olisi se 13.2.2007 LA.. Joten ei onnex kauaa tarvi enään oottaa että plussaan :) No, ei vaiskaan, eipä noihin ole uskomista, huvikseen laskin vaan :) Ois se NIIN ihku ihanaa, jos tosiaan olisinkin jo raskaana :)

Mulla alkaa ensi viikolla sitten se piinaviikko. Sunnuntaina 26. päivä olisi siis kp 1, jos täti on tullakseen. Silloin olisi sama kierto kun viime kerralla (34 päivää).

RUNSAASTI PLUSSA SÄTEITÄ KAIKILLE & viettäkäähän mahtava viikonloppu!! :)

Aurinkoisin terkuin

Lisbet (kp 26/34-43)

Vierailija
4/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun taas pitkästä aikaa.

Omasta navasta: kävin tossa maanantaina lääkärissä, kun noita menkkoja ei oo näkynyt puoleen vuoteen. No, lääkäri määräs terot ja niitten pitäs auttaa, joten toivotaan parasta. Sit se laitto lähetteen naistentautien polille, jonne pitäs kuulemma parin kuukauden kuluttua päästä. Toivottavasti tulis sitä ennen se paljon kaivattu plussa.

OIKEIN PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE, en tosin muista nimiä ketkä nyt on plussannut, mutta onnea silti aivan hirveesti.

Eilen tais olla muutama galluppi, joten tässä olis niihin vastauksia.

Vauva suunnitelmista oon kertonut siskolle ja neljälle lähimmälle kaverille, joiden kanssa on ollut minusta tosi ihana jakaa ajatuksensa. Näistä kahden kanssa kuumeilaan yhdessä esikoisesta ja jaetaan ilot ja surut niitä sattuessa.

Kotona vauvan kanssa toivoisin olevan ainakin pari vuotta, mutta pidempäänkin olis toivmus ja tietenkin sisaruksia yritetään jossakin vaiheessa.

Nyt on mun kuumeilut noussut taas taivaisiin, kun maanantaina kävi kattomassa kaverin silloin neljän päivän ikästä esikoistyttöä ja toisen kaverin vähä yli kahden viikon ikäisiä kaksospoikia. Olis niin ihana saada kans oma pieni vauveli tohon kehtoon, jonka sisko toi meille " hoitoon" , kun se ei enää heille mahtunut lastenhuoneeseen.

Mutta nyt täytyy mennä siivoileen ja nauttimaan ulos ihanasta auringonpaisteesta. =)

Vierailija
5/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nopsasti pinoutumaan ennen kun on taas suunnattava nokka kohti koulua=) Viikonloppuohjelmassa olisikin sitten äidin 50v. syntymäpäiväjuhlat, jonne on kait tulossa ihan hirmuisesti porukkaa! Mukava nähdä kaikkia tuttuja siellä, joita en oo nähny pitkään aikaan=)! En siis pääse viikonloppuna (paitsi ehkä sunnuntaina) lukemaan teidän kuulumisia tai kirjoittelemaan omiani, mutta luen kaikki jutut kyllä sitten viikonlopun jälkeen=)! On niin kiva lukea teidän kaikkien juttuja!

Jepsistä, omaan napaan ei sen ihmeempiä kuulu. Ovista yritän tikutella, toivottavasti sen jossain vaiheessa löydän! Toivon myös, ettei se satu nyt tälle viikonlopulle, koska en oikein tiedä, että onko nyt mahdollista pupuilla, kun ei tosiaan olla viikonloppua kotosalla...No ehkäpä me kuitenkin jotenkin järkätään asia, ettei mene ovikset sivusuun=)!

Aurinkoista viikonloppua kaikille ihanuuksille! :)

Vierailija
6/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kp1/31 :(

Eipä mitään, parempi onni ensi kerralla.

Vierailija
7/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista :))

Meillä yritystä takana 8 kk, johon mahtui yksi km, paljon pettymyksiä ja monet itkut.

Nyt ollaan niin alussa vielä ettei tästä vielä tiedä mitä tapahtuu.

Toivotan kovasti onnea kaikille, toivotavasti tärpää nopeasti!!

Minä siirryn odottajien puolelle, eihän sitä tiedä vaikka joutuisi vielä palaamaan, toivottavasti ei, vaikka mukavia olettekin kaikki :))

Pahoittelut tädin riivaamille, positiivisesti ajateltuna, olet taas uudessa kierrossa ja lähempänä uutta mahdollisuutta!!

Vinkki: Kannatta mittailla niitä lömpöjä ;) ja käyttää apuna ovistikkuja!!

Vierailija
8/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tosiaan, kyllä sitä ihan eri tavalla piristyy, kun aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta.

Täällä on hyviä uutisia, vaikkei liitykään vauvarintamalle. Mulle tarjottiin sellasta työpaikkaa, mistä oon haaveilluki, joten nyt on jo varma paikka alla. Sitte ois kans yks toinen paikka yksityisellä, siinä ois tietty huippuhyvät edut. Siitä ei vaan oo minkäänlaista varmuutta, joten täytyy vielä odotella ja miettiä.

Iltasin ollaan oltu nyt tosi väsyneitä, eipä jaksettu enää eilen pupuilla. Mutta parempi niin, ettei ota siitä stressii. Tää taitaa olla meiän neljäs yrityskierto kohdunulkosen jälkeen. Että vielä saapi yritellä monta kuukautta ennen ku on puhettakaan mistään hoidoista.

Toivotaan, että tuo ihana kevätaurinko tois mukanaan mahdollisimman monta plussaa enskoille! Terkkuja kaikille!!

Vierailija
9/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin: Olen kertonut muutamalle ihmiselle kuumeilusta. Vähän hölösuun vikaa, kun on ja kun tämä kuume on niin valtava. Muutamalle työkaverille ja lähimmille ihmisille on tullut kerrottu, tosin yhden käden sormet riittää. Sitten, jos tärppää niin aion kyllä hillitä itseni ja odottaa kriittiset ajat. Mukava yllätyksenä sitten muille kertoa.

En tiedä kuinka kauan aikoisin vauvan kanssa kotona olla, voi olla etten sitä kolmea vuotta kuitenkaan olisi. Pidän työn tuomasta päivärutiinista ja että välillä pääsee kodin ulkopuolellakin käymään, kun muuten olemme melkoisia kotihiiriä.

Pitikin sitten ostaa tänään uusin Vauva-lehti, kun kerran sai 2 lehteä yhden hinnalla ja silmiin pisti se vaunujen vertailu-juttu. Olin kyllä ajatellut, että en lehteä osta ennen kuin vauva on tulollaan, mutta itsehillinta petti. Ja ostinpa vielä greippimehuakin 2 purkkia ja multitabseja hain lisää. En sentäs rtestiä ostanut varalle. Tässä kierrossa aion rauhassa odottaa ennen kuin mahdollisesti testaan. Nii-in sitä nyt lupailee, mutta odotetaas, kun piinaviikot alkavat... :)

Mulla edelleen flunssa kolmatta viikkoa jo menossa. Eilen kävin taas päivystyksessä, kun sopivasti töissä olin ja annoin lääkärille luvan punktoida poskiontelot! Olipas sellanen kokemus, että toista kertaa ei mulle sitä tehdä! Aivan turhaan se tehtiin, kun röörit olivat aivan puhtaat. Jäänyt jälkitautina vaan paine onteloihin, ei muuta.

Tätikin luovutti jo, kp 7. Nyt vaan oviksen metsästykseen!

Kaikille rauhaisaa viikonloppua ja muistakaa rentoutua, jos mahdollista!

Vierailija
10/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä painetaan töitä koko viikonloppu : (

Onneksi välillä voi käydä " rentoutumassa" täällä teidän kanssa...

Kuulittekos jo uutisista, että äitiyspäiväraha nousee 90 prosenttiin palkasta (ennen 70%), jippii! Kylläkin vasta ensi vuonna, eli en tiedä miten se sitten lasketaan jos esim. lapsi putkahtaisi tämän vuoden puolella maailmaan. Nythän täytyy varmaan suorastaan toivoa että jos raskautuisi, niin la olisi vasta ensi vuoden puolella?

Jeps, nyt taas työn touhuun - kivaa perjantai-iltaa koko Ensikkojoukolle!

- Jessica -

Vierailija
11/32 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu06: mä luulen, että mun miehellä meni kans sisu kaulaan sen simppatestin pyytämisen kans. Se lupasi niin jalosti varata aikaa lääkärille ja samalla pyytää sitä testiä, mutta aina vaan ¿se unohtui¿. Kysyit vielä kunnallisen jonoista. Varmaan vaihtelee paikkakunnittain, mutta meillä tuli lähete ja siinä oli että saamme ajan 2-3 kk päästä (eli nyt huhti-toukokuussa), mun mielestä se on kuitenkin suht lyhyt aika, koska kaverini tilasi ajan yksityiselle ja sinnekään ei päässyt heti. Mua ei otettu neuvolassa vastaan täällä ollenkaan. Se on kuulemma ehkäisyneuvola/neuvola joten jos ei ehkäisyä eikä raskautta ¿ ei neuvolaa.....menin sitten ihan tk:n puolelle, josta sain lähetteen keskussairaalaan.

Galluppeihin, ensin omaan ja sitten toiseen :) Mä vähän luulen, etten osaisi olla kotona vuotta kauempaa, mutta eihän sitä oikein voi tietää (oon vähän työhullu). Tällä iällä pitäisi nyt ensin saada se eka lapsi aikaiseksi ja heti perään toinen jos niitä meinaa useamman hankkia, joten voisihan se kotonaoloaika siis venyäkin (toivoo...) Ja tästä ¿yrityksestä¿ ei ensin kerrottu kenellekään (nyt siis 9 kierto), mutta mulla alkoi pää hajota asian tiimoilta ja olen nyt pikkuhiljaa ruennut puhumaan asiasta parin kaverin ja siskon kanssa. Tuntuu, että kun saa puhua asiat läpi niin olokin helpottaa edes vähän. Olen käynyt tuolla lapsettomuuspuolellakin lueskelemassa juttuja, josko olis jotain apua siihen miten tästä kauheasta masiksesta pääsee yli. Täytyisi osata iloita muista asioista elämässään, mutta kun ei niin ei...

Onnea Hemuli !!! Killa *halaa*, pahoittelut tädistä. Jospa se onni meilläkin vielä kääntyisi :) Onnea Hippuxille hyvistä uutisista työrintamalla. Ja terkkuja teille kaikille muillekin, olette huippuporukkaa

t. raitisilmamyrkytyksen saanut Afternoon (3 tuntia ulkoilua tänään, huh)

Vierailija
12/32 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink]Viipulille mukavia synttärijuhlia![/color]

[color=orange]Maethica pahoittelut tädistä =(! Toivottavasti oli viimeinen kerta reiluun yhdeksään kuukauteen![/color]

[color=purple]Hippux onnittelut uusista työpaikka mahdollisuuksista =)! Hieno juttu![/color]

[color=red]hoyt, samoissa mennään, minulla tänään kp 7 =). Saadaan sitten piinailla yhdessä! Miten pitkä kierto sulla on odotettavissa?[/color]

Kaikenlaista mukavaa on viikonlopuksi tiedossa, ja nyt täytyy mennä keittelemään vieraille kahvia =).

EmmaAnna

Vierailija
13/32 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiti vielä lopuillekin jotka otti osaa! Kp 3/28-41 seitsemännessä yrityskierrossa menossa ja elämä voittaa! Ei tässä nyt auta muu kuin koittaa ajatella positiivisesti, vaikka välillä ottaakin voimille.

Lisbet: mä oottelen sitä plussaa testiin heinäkuun alussa, jos ennustus käy toteen! ;)

Maethicalle pahoittelut tädin saapumisesta!

Hippuxillahan menee hyvin työrintamalla, onnea vaan tarjotusta työstä!

Hoyt: karmee toi punktointi-juttu! Ja vielä turhaan! Mulle ei oo koskaan onneksi tarttenu sitä tehdä, mutta sanonpa vaan ettei tehtäis, vaikka tarvittais... Sen verran kauhujuttuja oon kuullu!

Jessica: mäkin luin tosta äp-rahan noususta. Kuulosti hyvältä!

Nyt lauantai-siivousta tekemään...

Killa

Vierailija
14/32 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa osallistuu tähän kekustelu jonoon?

Ku en oikein tiiä mihin kuulun, kun haaveilemme vauvasta ensi keväänä, et siis syntys sillon?

Vierailija
15/32 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikoissa pinoutuu ekasta lapsesta haaveilevat, joko niin että yritys on jo alkanut tai sit alkamassa (esim aloitusaika päätetty). Ja onpa meillä joskus ollut niitäkin, joilla yrityksen aloittamisesta ei vielä ole päätetty tai yrittäminen on jäänyt syystä tai toisesta tauolle.

Kaikki halukkaat saavat osallistua, ei sen tarkempia kriteerejä ole!

Tervetuloa, jos haluat liittyä joukkoon!

Sitten toinen sulle sopiva joukko voisi olla Kevättoiveet 2006 (tai mikähän se olikaan..), joilla on tarkoitus aloittaa yrittäminen nyt keväällä -06.

Kuten huomaatte, siivous ei oikein inspiroi, kun tänne vaan taas eksyin... :)

Vierailija
16/32 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös tuo kevättoiveet 06 -pino, joka varmaan parhaillaan näkyy listalla aika ylhäällä, kun juuri sinne kirjoitin :) Siellä on meitä, jotka syystä tai toisesta joutuvat vielä kuukauden tai pari odottamaan ennen yrityksen alkua. Ja melkein kaikki haaveilevat ensimmäisestään, vaikkei se mikään vaatimus olekaan. Ole tervetullut sinne, vaikka toki tämä ensikotkin käy :)

Vierailija
17/32 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tuo kevät toiveet on sit se mun juttu. täytyy men kattoon sin :)

Vierailija
18/32 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis. Ajattelin mäkin nyt rohkaista mieleni ja ensimmäistä kertaa kirjoitella tänne. Tuonne nimilistaan minut lisättiinkin tuossa jokunen päivä takaperin.

Elikkäs meillä (minä 24 v. ja mies 26 v.) alkaapi yritys ensi kuussa. Mies on saanut jostain päähänsä että jouluvauva olis jotenkin huono juttu, synttäreiden ja pienenä koulun aloittamisen yms. kannalta. Mun mielestä toi ompi ihan sama, mut... No ehkäpä tässä tän kuukauden jaksaa vielä kärvistellä. Harmittaapi vaan kun nyt olis varmaankin ovis-viikonloppu (kp 16/?, yhtään luomumenkkoja ei ole takana).

Kävin noita vanhoja viestejä lukemassa ja joku tossa kyselikin että onko kerrottu kenellekkään vauva-hankkeesta. Meillä mä oon puhunut parhaalle ystävälleni, mies ei kellekkään. Vähän harmittikin tuossa kun olin sukujuhlissa ja täti kyseli että koskas teille on perheenlisäystä tulossa. Siihen äiti ja sisko rupes kilpaa selittään että eihän Anskuliini ja mies hanki vielä vuosikausiin lasta, kun ei toi Anskuliini o yhtään äiti-tyyppiä, eikä se osaa edes leipoa ja kokkaakin huonosti. GRR...

Aika nopsaan on kyllä mulla tää vauvakuume tässä noussu. Rupesin oikeestaan vasta miettiin asiaa kun sukuun tuli uusi pienokainen. Ruvettiin oikein miehen kanssa pähkiin, että miksi ei meillekin... Pieni miinus tässä ompi se että asustetaan vielä tällä hetkellä kaksiossa ja mä teen projektihommía (nyt olis taas työpaikan katselu edessä). Onneks miehellä on vakipaikka.

Joops, mut mä meen jatkaan duunia. Onneks siellä on ulkosalla huono ilma niin ei harmita työn teko...

Vierailija
19/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta, Ensikot! Missäs kaikki luuraa? Kovin on hiljaista...

Täällä Turussa aivan kauhea lumimyräkkä.

Tervetuloa Anskuliini (muistinko oikein?) Ensikoihin!

Takaisin töihin.

- Jessica -

Vierailija
20/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy yksi! Oltiin eilen miehen kans kavereilla iltaa istumassa ja meni hiukkasen myöhään, mutta jostain syystä (oonko tulossa vanhaksi...) herään nykyään viikonloppuisin ihan älyttömän aikaisin eli tänään jo klo 8. Harmittaa kun sais nukkua, mutten uni vaan enää tule!

No täällä Helsingissä yllättäen paistaa aurinko, joten jos saisi itsensä raahattua ulos.

Tervetuloa Anskuliini joukkoon mukavaan! Oon oikeestaan siinä mielessä samaa mieltä, kuin miehesi, että lapsen kannalta synttärin jouluna ei ole paras juttu. Mun äidillä nimittäin on ja se jaksaa vieläkin (ikä lähempänä kuuttakymppiä) muistella kuinka tylsää se oli, kun aina synttärit meni vähän ohi jouluhössötyksessä! No silläkin uhalla ite kyllä aion yrittää tässäkin kierrossa täysillä, kun yritystä takana sen verran etten halua yhtään kiertoa " hukata" . Sit vaan jos se lapsi saadaan jouluksi, niin täytyy pitää huoli että synttärin juhlitaan just niin kuin muutenkin juhlittaisiin!

Eli siis plussaonnea vaan teillekin, näytä niille epäileville sukulaisillesi!!! :)