Iivari nimeen toinen nimi?
Mikään ei sovi oikein..
Vaihtoehtoisesti joku kiva nimi siihen eteen. Ei liian erikoinen.
Kommentit (52)
Minun korvaani kolmitavuinen nimi kolmitavuisen ensimmäisen nimen perään ei kuulosta hyvältä. Valitsisin siis joko kaksi-tai nelitavuisen toisen nimen. Konsonanttiloppuiset toimivat mielestäni parhaiten vokaaliloppuisen Iivarin kanssa. Esim. (näitä monia jo ehdIotettukin):
Iivari Armas
Iivari Aslak
Iivari Aatos
Iivari Aamos
Iivari Sakarias
Iivari Jeremias
Iivari Henrik
Iivari Julius
Iivari Juhana
Mä laittaisin varmaan
Antto/Okko/Maunu Iivari Jeremias
Iivari Julius
Iivari Petrus
Konsta Iivari
Valle Iivari
Tai yhdistelisin noista muuten :)
Kiitos, tässä tulikin aika kattavasti ehdotuksia 😊
Iivari nimenä vaatii itseltänikin vielä hieman totuttelua. Mies haluaa sen ehdottomasti, edes toiseksi nimeksi mutta mielellään etunimeksi.
Mietin myös mahdollisia lempinimiä.. Itse tykkään Veikko nimestä ja akselista. Molemmat löytyy minun suvusta. Myös Heikki nimeä äitini ehdotti koska isäni on Heikki ja hänen vaarinsa oli myös Heikki.
Tytölle olisi nimiä vaikka kuinka, mutta pojalle ei vaan keksi.
Sisko on Netta mutta nimen ei tarvitse sointua siihen.
Ehkä näistä ehdotuksista joku pääsee käyttöön 😊
Meille on kanssa tulossa Iivari :) Mutta toista nimeä en täällä paljasta :)
Meillä koulussa aikoinaan hylätty arvosana oli " i ", eli puhekielessä Iivari. Ja koska niitä Iivareita tuli aina silloin tällöin, niin minulle se tarkoittaa aina hylättyä. Ilari -nimi olisi mukavampi kuin Iivari, jossa jotenkin tuo tupla-ii tekee siitä pliisun vaikka ärräkin löytyy.
En muuten ymmärrä miksi vauvalle pitäisi antaa suvusta löytyvä nimi. Meillä yksikään lapsista ei saanut yhdeksikään nimeksi edes lähelle suvun nimiä vaikka anopit niitä kovasti ehdottelivat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tässä tulikin aika kattavasti ehdotuksia 😊
Iivari nimenä vaatii itseltänikin vielä hieman totuttelua. Mies haluaa sen ehdottomasti, edes toiseksi nimeksi mutta mielellään etunimeksi.
Mietin myös mahdollisia lempinimiä.. Itse tykkään Veikko nimestä ja akselista. Molemmat löytyy minun suvusta. Myös Heikki nimeä äitini ehdotti koska isäni on Heikki ja hänen vaarinsa oli myös Heikki.
Tytölle olisi nimiä vaikka kuinka, mutta pojalle ei vaan keksi.
Sisko on Netta mutta nimen ei tarvitse sointua siihen.
Ehkä näistä ehdotuksista joku pääsee käyttöön 😊
Toinen nimi on myös etunimi.
Iivari Heikki Armas
Iivari Veikko Uljas
Arvi Iivari, kalle iivaari, mattiivari.