Miksi peniksestä käytetään usein nimitystä muna?
Eihän penis yleensä muistuta muodoltaan tai koostumukseltaan kananmunaa.
Ymmärrän, että kiveksistä puhutaan "munina", mutta en sitä, että peniksestä käytetään tuota nimitystä.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen vai mies?
Mitä väliä sillä on?
Samaa ihmettelen ja olen ihmetellyt lapsesta asti.
munat = kivekset
muna = penis???
Missä logiikka?
Munilla on alunperin viitattu kiveksiin koska muistuttavat muodoltaan ja osittain tuntumaltaankin kuorittua ja kovaksi keitettyä kananmunaa. Myöhemmin puhekielessä "munat" viittasi miehen koko varustukseen ja siitä sitten vakiintui sana muna viittaamaan myös penistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen vai mies?
Mitä väliä sillä on?
No se että naiset sanoo useimmin penis. No miten se sukupuolesi?
Ja jos tarkkoja ollaan niin vain naisella on munat, ei miehillä :)
Öö, johtuisko lepoasennosta? musta se kyllä muistuttaa enemmän mureenaa joka on tulossa kolostaan:D
vetää käteen on myös aika outo, siinähän oikeasti vedellään kädellä (esinahkaa)
Vierailija kirjoitti:
vetää käteen on myös aika outo, siinähän oikeasti vedellään kädellä (esinahkaa)
Saatetaanhan siinä mällit roiskia käteen.
Olen miehenä miettinyt joskus samaa, mutta se johtuu varmaan juurikin tuosta että koko pakettia on ajateltu "munina".
Penis taas on lääketieteellinen termi ja latinaa ihan suoraan. Tarkoittaa muuten häntää :D
Mitäköhän termiä naiset yleensä tykkäävät käyttää? Vai riippuuko tilanteesta? :)
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen ja olen ihmetellyt lapsesta asti.
munat = kivekset
muna = penis???
Missä logiikka?
Niillä 1%:lla ihmisistä, joilla ei ole sanavaltaa missään asiassa tyhmän massan jyrätessä.
Koska monilla miehillä on niin pieni, että näyttää ainoastaan kolmannelta kivekseltä.
Ja käyttöön ihmiset tuppaavat ottamaan sanavaihtoehdoista herkimmin sen, joka on lyhin ja nopein sanoa. Samalla logiikalla millä sanoja muutenkin lyhennellään: opettaja -> ope, lukujärjesty -> lukkari.
Mun mielestä on vaivaannuttavaa puhua peniksestä koska ikinä ei keksi mitään sopivaa sanaa sille.
Selvästi siinä nimityksessä on virhe, miten se voidaan korjata?
Munasta pystyy keksimään pääsiäisenä härskejä vitsejä.
Oletko nainen vai mies?