Olohuoneesta tila vanhempien sängylle, kummin päin??
sänky ikkunan puolelle ja olohuonetila sisääntuloon
vai olohuonetila valoisammaksi ikkunan puolelle ja sinne kulku vanhempien sänkytilan läpi
Kommentit (31)
Mä laittaisin sängyn ikkunan viereen ja olohuonetilaan hyvän valaistuksen ja sisustus valoisaksi.
Olohuone valoisalle ikkunapuolelle. Sängylle vain niin kapea tila että sänky mahtuu ja vaatesäilytys muualle. Muuten olkkari jää liian pieneksi. Siis näin tekisin itse.
Olohuoneeseen ikkuna ja tosiaan verho siihen sängyn päätyyn.
Meillä on samantapainen tilanne, ja haluttiin ehdottomasti niin päin että ensin on olohuone. Ja takimnaisena meidän soppi. Talvella sinne olohuoneeseen voi tuoda valoa ja tunnelmaa kynttilöillä. Ja yleensä se liika valo vain häiristee tv:n katselua
Meillä oli kuten tuossa jälkimmäisessä kuvassa, mutta sänky oli ikkunan alla ihan seinässä kiinni. Tilaa jakava paneeliverhoseinäke oli ihan lähellä sänkyä. Sänkyn päässä oli lipasto kuten teilläkin tuossa jälkimmäisessä kuvassa, ja sen molemmin puolin oli tuolit vaatteille. Sohva oli seinää vasten (divaani tosin ja kätisyys sängyn puolella) ja tv vastakkaisella seinällä. Olohuone näytti aika normaalilta, kun sänky ei näkynyt ja oli tilaa. teillä tosin näyttää olevan isompi tuo olohuone, joten tuokin näyttäisi ihan toimivalta ratkaisulta. Meillä ei ollut erillistä nojatuolia, sekin jo vähän vaikutti, miten tilaa käytetään.
Olohuone ikkunan puolelle, sängyn päätyyn sängyn levyinen lipasto / hyllykkö, jossa voi säilyttää vaatteita ja sen korkeus n. 1,5 m. On avarampi niin.
Riippuu pohjaratkaisusta, meillä ikkuna on kulkureitin puolella, toisin kuin ilmeisesti monilla muilla. Ikkunasta vetää, joten itse en mielelläni laittaisi sänkyä siihen, tulee niskat kipeäksi.
Olohuoneeseen laitetaan sohva tms., muttei sänkyä!!
Mikä toi yks huone on missä ei ole selittäviä tekstejä? En ymmärrä.
Voisko sängyn laittaa toisinpäin keskelle, jäisi leveämpi käytävä ja jos laittais seinän/hyllyn käytävän puolelle ja käynti makkariin olkkarin puolelta niin sinnekin tulis valoa ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi yks huone on missä ei ole selittäviä tekstejä? En ymmärrä.
Keittiö
Vierailija kirjoitti:
Voisko sängyn laittaa toisinpäin keskelle, jäisi leveämpi käytävä ja jos laittais seinän/hyllyn käytävän puolelle ja käynti makkariin olkkarin puolelta niin sinnekin tulis valoa ikkunasta.
Makkarissa nukutaan, ei siellä luonnonvaloa tarvita.
Ikkunallinen väliseinä makuuhuoneen ja olkkarin välissä tuntuu hölmöltä.
Minä laittaisin olohuoneen ikkunan puolelle.
Eteisessä näyttäisi olevan tilaa vaatekaapeille. En toisi niitä ainakaan sängyn viereen.
Olohuoneen eli yhteisen tilan voi saada maksimoitua nipistämällä makuutilasta ja siirtämällä tarvittavat vaatekaapit käytävälle. Makuusopin saa myös mukavasti piiloon, jos verhon laittaa sängyn päädyn sijaan koko matkalle makuualkovin eteen.
Ei läpikulkua "makkarin" kautta, vaikka olkkari jäisikin vähän pimeäksi. Näin ainakin valitsisin itse. Tilanjakajaksi voi ottaa vaaleaa verhoa tai jotain, mikä tuo valon ikkunasta olkkarin puolelle.
Mä hankkisin seinälle nostettavan sängyn, säästäis tilaa. Tuttavilla sellainen ja tosi kätsä!
Kääntelin pari vaihtoehtoa lisää. Ja muokkasin ensimmäisistä makuusoppia pienemmäksi ja olohuonepuolta isommaksi. Alkuperäiset, ehkä muokattuina, tuntuvat parhaimmilta.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneen eli yhteisen tilan voi saada maksimoitua nipistämällä makuutilasta ja siirtämällä tarvittavat vaatekaapit käytävälle. Makuusopin saa myös mukavasti piiloon, jos verhon laittaa sängyn päädyn sijaan koko matkalle makuualkovin eteen.
En ehkä ole valmis noin ahtaaseen nukkumatilaan :)
Ilman muuta oleskelutila ikkunan eteen.