Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olenko naimisissa hölmön vai huijaavan miehen kanssa (talous)

Vierailija
03.02.2017 |

Elämme hyvin pitkälti kädestä suuhun, mutta rahat riittävät aina jotenkin, koska nostan tarvittavat varat säästötililtäni. Mies on joko hölmö raha-asioissa tai sitten viilaa linssiin tarkoituksella.

Sovimme aiemmin että molemmat laittavat yhteiselle tilille suurimman osan tuloistaan, kuitenkin niin että kummallekin jää hieman käyttörahaa kuntosalimaksuun ja muuhun. Tulot olleet joitain satasia kuussa kummallakin eli mitään isoja summia ei ole kyseessä.

Mies on alkanut nyt vähentämään osuuttaan yhteisen talouden hoidosta vaikka hän on saanut äskettäin lisää yhteiskunnan tukia. Hän saa kotihoidon tuen ja lapsilisän sekä opintotuen henk.koht.tililleen, siirtää tästä pari sataa kuussa.

Itse hoidan lasta ja käyn satunnaisesti töissä ja koulussa. Mielellään tienaisin enemmän mutta lapsen kodin (ja miehen) hoitoon menee paljon aikaa.

Mies ei viitsi ikinä seurata tilitapahtumia, ei tiedä kuinka paljon siellä on milloinkin rahaa, mutta ostelee silti kaikkea turhaa. Omalta tililtään hän kyllä löytää varoja luxus-kuntosaliin, vaatteisiin ja ulkona syömiseen.

En oikein tiedä kuinka kauan jaksan elättää perhettä 80-90% tuloistani jos toinen heittää tilille 20-30% tuloistaan. Saisin kyllä enemmän palkkaa jos olisi mahdollisuus käydä enemmän töissä,mutta ei sekään tunnu onnistuvan. Keskustelu aiheesta ei yleensä ole hedelmällistä, olen konservatiivinen raha-asioissa, hän rikkaan perheen kasvatti.

Miten olette ratkaisseet asian omalla kohdallanne?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo. Keksi parempi trolli. Hohhoijaa. Passiivisagressiivinen "vuodatus" jossa toiveena että alettaisiin ruotimaan tuilla elävien luxus-elämää.

Vierailija
2/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä kotihoidontuki ja lapsilisä tulemaan omalle tilillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt otsikossa asiaa, kun itsehän tekstissäsi sanot, että mies huijaa sinua.

Vierailija
4/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsilisä ja kotihoidontuki miehelle, jos ei lasta kokopäiväisesti hoida?

Vierailija
5/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on noin 1000 rikasta perhettä. Minkäköhän perheen kasvatti puolisosi on?

Vierailija
6/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies on hyväuloinen ja ohjaa koko palkkansa, viime vuonna nettona 65 k€, yhteiselle tilille, josta vaimon kortilla voi nostaa käteistä automaatista ja maksaa kassalka? Vain osingot pörssiosakkeista, vajaa kymppitonni vuodessa nettona, menevät omalle tilille. Miten tämän tilanteen luokittelet?

Vierailija
7/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei hoida lasta niin, että pääsisit enemmän töihin? Nyt hoidat sekä lapsen että rahan ansaitsemisen.

Vierailija
8/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies asunut koskaan yksin? Muutin nuoruuden poikaystävän kanssa lapsuudenkodeista suoraan yhteen. Olin tottunut jo kotona säästeliääksi ja poikaystäväni oli tottunut saamaan aina kaiken, mitä halusi. Oltiin opiskelijoita ja hän ei tuntunut yhtään käsittävän, ettei ole varaa samanlaiseen elintasoon. Meilläkin oli yhteinen säästötili, jonne lopulta vain minä siirsin rahaa. Hänellä loppui usein rahat ja nosti itselleen lisää säästötililtä. Eron jälkeen (ero johtui monista muistakin syistä) hän pahoitteli, että oli ollut raha-asioissa lapsellinen kusipää. Vasta muutettuaan omilleen tajusi, mihin kaikkeen ylipäätään menee rahaa jne.  Ymmärsi, miksi olin stressannut asiasta niin paljon. Suhteen aikana oli kuulemma pitänyt rahan käytöstä "nalkuttamista" vain minun vallankäyttönä. 

Vierailija
9/9 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies asunut koskaan yksin? Muutin nuoruuden poikaystävän kanssa lapsuudenkodeista suoraan yhteen. Olin tottunut jo kotona säästeliääksi ja poikaystäväni oli tottunut saamaan aina kaiken, mitä halusi. Oltiin opiskelijoita ja hän ei tuntunut yhtään käsittävän, ettei ole varaa samanlaiseen elintasoon. Meilläkin oli yhteinen säästötili, jonne lopulta vain minä siirsin rahaa. Hänellä loppui usein rahat ja nosti itselleen lisää säästötililtä. Eron jälkeen (ero johtui monista muistakin syistä) hän pahoitteli, että oli ollut raha-asioissa lapsellinen kusipää. Vasta muutettuaan omilleen tajusi, mihin kaikkeen ylipäätään menee rahaa jne.  Ymmärsi, miksi olin stressannut asiasta niin paljon. Suhteen aikana oli kuulemma pitänyt rahan käytöstä "nalkuttamista" vain minun vallankäyttönä. 

Vau. Onpa ollut idiootti mies. Ja onpa hän eron jälkeen nöyrästi suhtautunut siihen, että joutui oppimaan elämän pelisääntöjä. Vau.