Miksi urheilet ja poltat tupakkaa? Ethän kumminkaan arvosta terveyttäsi.
Kerro miksi sekoilet tupakan kanssa jos haet terveyttä elämääsi.
Kommentit (41)
Jos urheilee ja silti polttaa niin onhan se parempi kuin olla urheilematta ja polttamatta.
Ei tupakointi ole mikään tekosyy urheilemattomuudelle. Ei ainakaan pitäisi olla.
Tai perunansyönti.
Tunnettepa te outoo jengii, mä oon töissä liikunta-alalla, koko ystäväpiiri urheilullisia ja yksikään ei polta! Yleensä terveydestään välittäminen näkyy elämän joka saralla tai sitten ei yhdelläkään.
Itse huomasin vasta armeijassa ettei tupakoimattomuus tarkoita hyvää kuntoa. Kun Cooperssia juostessa tupakkaa polttavat vetivät ohi niin kyllä siinä luulot karisi siitä että tupakoimattomuus olisi jotenkin kuntoa parantava tekijä. Tekemättömyys ei tarkoita sitä että kunto kehittyisi. Sensijaan jos tupakoi ja urheilee niin kunto sentään kasvaa.
Teen juuri niitä asioita joista pidän. Esim. urheilu, tupakointi ja alkoholi kuuluvat elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Tunnettepa te outoo jengii, mä oon töissä liikunta-alalla, koko ystäväpiiri urheilullisia ja yksikään ei polta! Yleensä terveydestään välittäminen näkyy elämän joka saralla tai sitten ei yhdelläkään.
Eihän sitä tupakointia tai seksuaalisia mieltymyksiäkään näe sielä urheillessa tai leireillä.
Tupakointi tai päihteiden käyttö yleensäkin sijoittuu sinne vapaalle ajalle missä ei ulkopuolisia ole. Joten et sinä välttämättä voi puhua kenenkään puolesta.
Urheiluun ylipäätään on aika turha tuoda mitään raittius ajatusta mukaan sillä urheilu sellaisenaan on jo laaja kokonaisuus. Jos urheilusta tekee suoritusten lisäksi uskonnon niin mennään aika pitkälle mäntyyn.
Michael Phelps kärähti aikoinaan kannabiksen polttelusta mutta ei se mitenkään hänen identiteettiä uhannut tai pilanut suoritusta. Järkeä periaatteessa saa käyttää elämässä ylipäätään. Asiat asioina. Luonnollisestikin ei urheilusuorituksessa pärjää jos tekee jotain muuta kuin suoritusta. Kenties parhaimmat voivat suorituksen aikana polttaa savukkeen ilman että se häiritsee suoritusta.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva nykyään tupakoinnin vainoamisen aikoina kehtaa sanoa ääneen että viikonloppuisin polttaa pari savuketta saunan jälkeen saati juo oluen tai siiderin siinä ohessa.
Silti urheilijatkin polttavat. Voit itse kokeilla ja todeta ettei se ole maailmanloppu.
Sinun kirjoituksesta saa sellaisen hassun mustavalkoisen maailmankuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... urheilijahan ei tervettä päivää näe.
Tuleeko urheilusta keuhkosyöpä tai vastaavia ongelmia? :O
Hiihto aiheuttaa astmaa jos aloittaa lapsena
.
Näin on. Pakkasella pistetään lapset hiihtämään ja keuhkot menevät pilalle koko lopun elämää.
Hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva nykyään tupakoinnin vainoamisen aikoina kehtaa sanoa ääneen että viikonloppuisin polttaa pari savuketta saunan jälkeen saati juo oluen tai siiderin siinä ohessa.
Silti urheilijatkin polttavat. Voit itse kokeilla ja todeta ettei se ole maailmanloppu.
Hienoa lukea tuollaista väritettyä, lapsellista, asenteellista propagandaa tupakoinnin puolesta! :) "Vainoa" (ohhoh!, oikein vainoa!), "urheilijatkin polttavat" (siis kaikki!), ei ole "maailmanloppu" (mikäpä olisi?) Sitten syytät _muita_ mustavalkoisesta maailmankuvasta. :)
Tupakointi ja urheilu tuottaa elimistölle rasitusta. Rasitus puolestaan tuottaa endorfiilejä eli fiiliksiä.
Itse vastaisin ap:n kysymykseen siten että en voi tietää elänkö huomiseen, jos itsekäs autoilija vaikka törmää minuun matkalla töihin tai lenkillä ollessani.
Joten siksi poltan savukkeeni silloin kun en urheile. Olisihan se harmi kuolla pois tupakoimatta. Vähän sama kuin olisi harmi kuolla pois seksittä. Eli minulle tupakka ja seksi ennen kuolemaa kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa lukea tuollaista väritettyä, lapsellista, asenteellista propagandaa tupakoinnin puolesta! :) "Vainoa" (ohhoh!, oikein vainoa!), "urheilijatkin polttavat" (siis kaikki!), ei ole "maailmanloppu" (mikäpä olisi?) Sitten syytät _muita_ mustavalkoisesta maailmankuvasta. :)
No, sovitaan koska tupakoimattomuus on sinulle uskonto ja sairas aate. Sovitaan siten että vain parhaimmat urheilijat voivat polttaa ilman että se häiritsee suoritusta. Minulla on paljon sm-mitaleita ja kansainvälisiä mitaleita ja olen polttanut paljon ja vähän. Riippuen mielihaluista.
Ei tupakoimattomuus tee kenestäkään voittajaa. Treenaaminen kovaa tekee voittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika syrjivä asenne sinulla. Toivottavasti et vedä missään seurassa tai yhdistyksessä reenejä.
On nimittäin todella syrjivää puhua paskaa tupakoitsijoista reenien aikana ja pukuhuoneessa.
Minusta myös tupakoitsijoilla on oikeus urheilla.
Se on jokaisen henkilökohtainen asia :) Tuollainen asenne ei ainakaan edistä tupakoimatomuutta tai liikunnallisuutta eteenpäin. Sama muuten pätee siihen omituisuuteen jossa kristinuskoa tuputetaan urheiluseurojen yhteydessä. Sekin on arvelluttavaa toimintaa.
Minä olen sentään pärjännyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sovitaan koska tupakoimattomuus on sinulle uskonto ja sairas aate. Sovitaan siten että vain parhaimmat urheilijat voivat polttaa ilman että se häiritsee suoritusta. Minulla on paljon sm-mitaleita ja kansainvälisiä mitaleita ja olen polttanut paljon ja vähän. Riippuen mielihaluista.
Ei tupakoimattomuus tee kenestäkään voittajaa. Treenaaminen kovaa tekee voittajaksi.
Tupakoimattomuus "sairas aate" - kenelle? Puhutko itsestäsi nyt?
Kerro vielä tupakoinnin hyvät puolet ja miksi kenekään pitäisi polttaa tupakkaa. Tupakkariippuvuus ei taida riippua "mielihaluista".
Monet huippu-urheilijat käyttävät myös huumeita ilman että se häiritsee suoritusta. Suositteletko aineita kaikille, koska maailman urheiluhuiputkin käyttävät?
Entä doping? Monet huippu-urheiljat käyttävät dopingia. Suositteletko sitä, koska huiput käyttävät? Tuskin on "maailmanloppu"!
Poltan tupakkaa ja urheilen, mutta en leiki eläväni terveellisesti. Urheilen etten olisi lihava. En tähtää laihuuteen terveyssyistä vaan puhtaasti ulkonäkösyistä.
Kamppailulajit on hyvä esimerkki siitä ettei toiminta ole lainkaan terveydelle hyväksi ja silti urheillaan.
Otetaan nyrkkeily esimerkkinä. Tällejä tulee ja aikanaan pää hidastuu pienten aivotärähdysten vuoksi. Jo kolmekymppisenä on merkittäviä häiriöitä puheen muodostuksessa ja pidemmissä laskutoimituksissa.
Jos joku tupakoi ja käy salilla niin ei se ole minun asiani. Oletan että tupakoitsija kuitenkin elää pidempään kun käy salilla jos vertaa salilla käymättömiin. Suurin osa tupakoitsijoista ei polta askia tai paria päivässä kuten stereotyyppinen tupakoitsija tekee. Vaan nykyään tupakointi on lähinnä viikonloppuinen hienostuneiden harrastus tai ajoittuu työpäivän loppuun oman ajan merkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä tupakoinnin hyvät puolet ja miksi kenekään pitäisi polttaa tupakkaa. Tupakkariippuvuus ei taida riippua "mielihaluista".
Monet huippu-urheilijat käyttävät myös huumeita ilman että se häiritsee suoritusta. Suositteletko aineita kaikille, koska maailman urheiluhuiputkin käyttävät?
Entä doping? Monet huippu-urheiljat käyttävät dopingia. Suositteletko sitä, koska huiput käyttävät? Tuskin on "maailmanloppu"!
Olen sen tasoinen kaveri etten välttämättä jaksa kuluttaa aikaa tuollaisiin harrastelijoihin. Minä olen kuitenkin tasokas urheilija jolla on takana paljon näyttöä.
Halusin vain kertoa että et sinä 100% tiedä tuttaviesi tupakoimattomuutta tai muutakaan mitä tekevät vapaalla-ajallaan. Tupakoinnin hyödyt urheilussa on palkitsevuus aivoille kovan treenin jälkeen. Jos valmentaja sanoo että saat tämän jälkeen tuopin olutta ja polttaa sätkän niin sehän kannustaa kuin Irmelin lupaus anaalista.
Sen lisäksi tupakan on todettu ihan oikeasti reagoivan palkintokeskuksia aivoissa. Nämä ovat mentaalipuolen juttuja joita ei harrastajat tule tajuamaan elleivät sukella pimeään tyhjyyteen siinä hetkessä kun ei ole enää mitään muuta kuin annettavaa ja koko maailma haluaa vain ottaa sinut omakseen. Siinä huljuttelet pitkiä hiuksiasi vastatuuleen ja poseeraat mitali kaulassa hampaat irvessä ja et välitä paskaakaan. Odotat vain että pääset stadionin taakse röökille.
Siitä tässä on kyse. Siitä menestymisessä on kyse!
Ei näistä puhuta mutta moni röyhyttelee silloin tällöin.
Entä doping? Monet huippu-urheiljat käyttävät dopingia. Suositteletko sitä, koska huiput käyttävät? Tuskin on "maailmanloppu"![/quote]
Valmentajahan tiimin kanssa päättää doupingista ja muusta mitä urheilija nöyränä noudattaa. Minä suosittelen noudattamaan valmentajan suunnitelmaa. Siten päästään tavoitteeseen.
Maestroo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen tasoinen kaveri etten välttämättä jaksa kuluttaa aikaa tuollaisiin harrastelijoihin. Minä olen kuitenkin tasokas urheilija jolla on takana paljon näyttöä.
Halusin vain kertoa että et sinä 100% tiedä tuttaviesi tupakoimattomuutta tai muutakaan mitä tekevät vapaalla-ajallaan. Tupakoinnin hyödyt urheilussa on palkitsevuus aivoille kovan treenin jälkeen. Jos valmentaja sanoo että saat tämän jälkeen tuopin olutta ja polttaa sätkän niin sehän kannustaa kuin Irmelin lupaus anaalista.
Sen lisäksi tupakan on todettu ihan oikeasti reagoivan palkintokeskuksia aivoissa. Nämä ovat mentaalipuolen juttuja joita ei harrastajat tule tajuamaan elleivät sukella pimeään tyhjyyteen siinä hetkessä kun ei ole enää mitään muuta kuin annettavaa ja koko maailma haluaa vain ottaa sinut omakseen. Siinä huljuttelet pitkiä hiuksiasi vastatuuleen ja poseeraat mitali kaulassa hampaat irvessä ja et välitä paskaakaan. Odotat vain että pääset stadionin taakse röökille.
Siitä tässä on kyse. Siitä menestymisessä on kyse!
Ei edes Pakkotoistolta saa lukea yhtä omahyväistä paskaa ja vieläpä aivan asian vierestä. Missähän mun bongi on...
Poltan koska tuntuu kivalle.
Urheilen koska tuntuu kivalle.
Ja mitvit kuuluu asia siis sulle?
Hiihto aiheuttaa astmaa jos aloittaa lapsena
.