Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmät ja laiskat pois luokasta!

vai oma koulu lahjakkaille?
02.02.2017 |

Mrr. Ärsyttää. Meidän kuudesluokkalainen tyttö tuli koulusta taas kerran ja kertoi että opettaja ei päässyt uuteen kappaleeseen vaikka oli aiemmin luvannut. Luokan pojat ja yksi tyttö olivat häiriköineet ja niiden tehtävät oli tekemättä. Opettaja oli koko tunnin käynyt asioita lävitse näiden laiskojen kanssa eikä ne sittenkään tajunneet. Muut olivat istuneet ja pelanneet kännyköillä, koko tunnin.

Miksi näitä toivottomia vedetään mukana, miksi fiksujen on odotettava että opettaja saa vetää nämä mistään mitään ymmärtämättömät mukaan. Kun sitten mennään uuteen asiaan, peräjengi häiriköi ja puuhailee omiaan, ja taas seuraava tunti menee asian ymmärtäneiltä odotteluun ja turhaan.

Onhan se hieno aate, että peruskoulu on yhdenvertainen kaikille mutta kuuluvatko nämä looserit tavalliselle luokalle? He hidastavat muiden etenemistä ja kehittymistä, sosiaalidemokraattista tasapäistämistä parhaimmillaan, lahjakkuudet eivät kehity, aina mennään hitaimman mukaan. Olisi jo aika tehdä kapina tässä tasapäistämisessä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikakoulut auttaisivat kaikkia. Pojat rauhoittuvat kun ei ole tyttöjä, joita hurmata pelleilyllä.

Vierailija
2/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Poikakoulut auttaisivat kaikkia. Pojat rauhoittuvat kun ei ole tyttöjä, joita hurmata pelleilyllä.

Alkaisivat vain isottelemaan toisilleen.

Kunnon kuri kouluihin eikä enää meininkiä "pojat ovat poikia".

PS. Myös tytöt häiriköivät tunneilla, ei se ole mikään uusi asia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tasapäistäminen on yhteisen edun mukaista.

Vierailija
4/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki olemme yksilöitä jotka pitää ottaa huomioon yksilöllisesti. Ei enää voi tasapäistää ja vaatia etenemään samaa tahtia. Heikot tarvitsevat enemmän huomiota kuin lahjakkaat joten heitä pitää huomioida enemmän.

Myös kotona tiedetään oikeudet joten ei lapsia voi kohdella kovasti kurittaen vaan ymmärtäen.

Vierailija
5/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla näitä : mun lapseni on niin lahjakas ja fiksu, ja opettajat eivät tajua hyppiä ja tehdä mun ja lapseni tahdon mukaan vaikka kuinka käsken.

Vierailija
6/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "lahjakkaat" voisi kyllä pistää jonnekin omiin erikoisluokkiinsa vanhempien kustannuksella. Häiriköille on olemassa tarkkailuluokat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse turhauduin yläasteen matikantunneilla, kun pissiskööri matematiikantunneilla uutta asiaa opetettaessa meikkasi, eikä kiinnittänyt opetukseen huomiota ja sitten se isoin kana aina pyysi opettajaa tulemaan henkilökohtaisesti opettamaan asiaa hänelle. Meillä oli tyttöluokka, mutta häiriköintiä oli silti. Pääasiassa tämän pissaliisaköörin taholta. En vieläkään tiedä, miksi mokomat ylipäätään hakeutuivat kuvisluokalle.

Vierailija
8/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "lahjakkaat" voisi kyllä pistää jonnekin omiin erikoisluokkiinsa vanhempien kustannuksella. Häiriköille on olemassa tarkkailuluokat.

Häiriköille oli tarkkailuluokat joskus 20 vuotta sitten. Nykyään häiriköt on siellä ihan normaaleissa luokissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti yläasteella, kun luokalla oli poika, jolla oli Asperger. Hän oli erittäin älykäs, mutta ei ymmärtänyt, etteivät kaikki ole yhtä hyviä ja kaipaisivat enemmän rauhaa opiskella. Poika huusi ja kiljui tunnilla, riehui ja häiritsi muita.

Hänet siirrettiin erityisluokalle onneksi aika pian.

Vierailija
10/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroäyreihin tuntuvat korotukset, että jokaiselle lapselle saadaan vanhempien tahdon mukainen opetus?

Miksi et ota lastasi kotikouluun? Fiksu ja lahjakas oppii kyllä peruskoulun oppimäärän ihan luonnostaan, eikä se vaadi monen tunnin ohjausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoitat siis köyhät? Ei se ole ongelmaisen lapsen syy, että kouluille ei tarjota riittäviä resursseja.

12/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuossa on itse opettajalta pallo hukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyttäresi sitten teki? Pelasi kännykällä sen sijaan, että olisi itsenäisesti käynyt uutta aihetta läpi? Kerrannut vanhoja kokeita varten? Hakenut lisätehtävämonisteen? Itse olen ohjeistanut lapsia lukuvuoden alussa mitä voi tehdä jos turhautuu. Eli toimintaohjeet on olemassa, mutta niihin tarttuminen on oppilaan itsensä vastuulla.

Vierailija
14/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäluokkaa, joilla oli vielä tasokurssit käytössä. Ja se oli hyvä juttu.

Jos ei kiinnosta niin opetetaan vain pakolliset ja vaativampaa muille. Toimi ja asiat etenivät omalla tasollaan. 

Nyt vain tuntuu olevan menossa tuo tasapäistäminen hinnalla, millä tahansa.. Ja kyllähän se on totuus, että viisain osa tässä sen hinnan maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tuntuu riippuvan opettajasta huomioiko lahjakkaammat vai ei. Lapseni on matematiikassa lahjakas ja ennen opettajan vaihtumista matematiikan tunnit oli käytännössä pulpettikirjan lukemista ja opettaja valitteli materiaalipulaa. Kyseessä siis vielä alakoululainen. Nyt kun vaihtui opettaja niin kummasti sitä lisämateriaaliakin on alkanut löytymään ja hankalampia tehtäviä. Lapsi sitten toivoi vielä vähän lisää haasteita matematiikkaan niin toisen oppilaan kanssa saavat keskenään tehdä matematiikan kirjaa eteenpäin ja opettaja pitää pikkutestejä välillä ovatko varmasti oppineet ja ymmärtäneet oikein. Tietty vielä lisänä oikeat kokeet, jotka on peruskoetta hankalammat. Lisäksi saavat jokaiseen kappaleeseen liittyen ylimääräisiä ja hankalampia tehtäviä. Ja hyvin näyttää ainakin tähän asti hommat sujuneen. Nämä fiksummat on menneet tuplamäärän kappaleita matematiikassa verrattuna muun luokan tahtiin ja oppi on mennyt perille. Ainoa itseäni mietityttävä asia on, että mitäs sitten kun on käytynä läpi koko alakoulun matematiikka ennen yläkouluun siirtymistä tai yläkouluun siirtyessä on käytynä läpi jo yläkoulun matematiikkaa ainakin osittain. No, se on sitten sen ajan murhe.

Vierailija
16/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma me mo kirjoitti:

Se tasapäistäminen on yhteisen edun mukaista.

Miten se on yhteisen edun mukaista, että tulevalle narkkarille, joka kuolee 20-vuotiaana yliannostukseen tai elää puolet elämästään vankilassa, opetetaan rautalangasta vääntäen geometriaa, kun samalla hidastetaan kaikkien muiden opetusta, myös sen etevimmän 10 %, joka lopulta maksaa melkein puolet veroista?

Yhteisen edun mukaista olisi pistää hankalat oppilaat omalle luokalleen häiriköimään vain toisiaan ja tarjota parempaa opetusta tulevaisuuden rakentajille.

Vierailija
17/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma me mo kirjoitti:

Se tasapäistäminen on yhteisen edun mukaista.

Miten se on yhteisen edun mukaista, että tulevalle narkkarille, joka kuolee 20-vuotiaana yliannostukseen tai elää puolet elämästään vankilassa, opetetaan rautalangasta vääntäen geometriaa, kun samalla hidastetaan kaikkien muiden opetusta, myös sen etevimmän 10 %, joka lopulta maksaa melkein puolet veroista?

Yhteisen edun mukaista olisi pistää hankalat oppilaat omalle luokalleen häiriköimään vain toisiaan ja tarjota parempaa opetusta tulevaisuuden rakentajille.

Tule jo pois sieltä 90-luvun huumevalistustunnilta. :D

Vierailija
18/18 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumajärjestys, kännykkäparkki ja luokasta poistaminen tehoaa.

Huoltaja koululle keskustelemaan häirikön keskittymiskyvyn puutteesta.

Luottamusmies opettajalle todistajaksi keskusteluihin lässyttäjärehtorin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi