Laitoin toimeentulotukihakemuksen 18.1. ja tuet tuli tänään 2.2.
Että jos aiot hakea toimeentulotukea niin varaudu tällaisiin käsittelyaikoihin.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Tein koko viime kuun töitä 38 h/vko ja palkka tuli tänään. On se kumma juttu, että toiset vain hakee rahaa ja toiset joutuu tekemään töitä sitä saadakseen.
Mistäs tiedät vaikka ap kävisikin töissä? Voi olla ihan uusi tieto sinulle mutta kaikista hommista ei makseta niin paljoa että sillä eläisi tai työtunteja voi olla liian vähän.
Enää ei voi edes valittaa käsittelyajoista, kun Kela on ilmoittanut valvovansa itse itseään. Varmaan nopeuttaa hirveästi seuraavan hakemuksen käsittelyä kun tiedoissa pimpottaa, että tämä on tehnyt valituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein koko viime kuun töitä 38 h/vko ja palkka tuli tänään. On se kumma juttu, että toiset vain hakee rahaa ja toiset joutuu tekemään töitä sitä saadakseen.
Mistäs tiedät vaikka ap kävisikin töissä? Voi olla ihan uusi tieto sinulle mutta kaikista hommista ei makseta niin paljoa että sillä eläisi tai työtunteja voi olla liian vähän.
Toimeentuloasiakkaista suurin osa ei saa ansiotuloja. Perustin oletukseni tähän faktaan.
Seuraavaksi voitkin laittaa selvityspyynnön oikeusasiamiehelle. 7 vrk.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kokopäivätyötä. Silti joudun hakemaan toimeentulotukea. En halua olla työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kokopäivätyötä. Silti joudun hakemaan toimeentulotukea. En halua olla työtön.
Mitä työtä sinä teet?
Siis tuet vai päätös niistä tuli 2.2.? Jos kyse helmikuun tuesta niin joka tapauksessahan sä olisit saanut ne aikaisintaan 1.2. vaikka päätös olisi tehty 7 vrk sisällä. Tämmöistä nillitystä tähän aamun ratoksi.
Rahat tilillä luki aloituksessa.
Kivaa täs on miettiä kuinka kauan menee. Pakko lainata ruokarahaa joltain.
Onko toimeentulotuen siirtäminen Kelalle auttanut siinä, että sosiaalityöntekijää on mahdollisuus tavata helpommin ja häneltä saa apua tilanteen selvittämisessä? Näinhän kerrottiin, että sosiaalitoimistoista tulee inhimillisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu, että olet tehnyt töitä, arvostan todella paljon. Mutta miten tämä asia nyt liittyy toimeentulotuen käsittelyaikoihin?
Minullakin oli eilen apteekissa asiakas, joka oli hakenut tukea 20.1. tammikuulle. Eilen oli tullut kirje kotiin että saa tuen. Mutta maksusitoumus lääkkeisiin oli päättynyt 31.1.! Niin miten asiakas pystyi sen hyödyntämään?! Läpy läpy kela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu, että olet tehnyt töitä, arvostan todella paljon. Mutta miten tämä asia nyt liittyy toimeentulotuen käsittelyaikoihin?
Siten että ap:n kannattaa mennä töihin ja tienata rahansa itse, niin tietää tarkalleen milloin on rahaa tilillä, eli palkkapäivänä. Jos elää muiden kustannuksella ei niin kamalasti kannata itkeä jos almuja joutuu muutaman päivän odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että ap:n kannattaa mennä töihin ja tienata rahansa itse, niin tietää tarkalleen milloin on rahaa tilillä, eli palkkapäivänä. Jos elää muiden kustannuksella ei niin kamalasti kannata itkeä jos almuja joutuu muutaman päivän odottamaan.
Saahan sitä valittaa myös siitä, kun julkiset kulkuvälineet ovat myöhässä. Julkisia palveluja nämä kaikki ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sinä, että laissa on suunniteltu toimeentulotuen maksaminen mielivaltaiseksi, tai sen kuun jälkeen, jolle se on haettu (se lääke-esimerkki)?
Hain opintotukea ja -lainaa 8.1.
Ei ole näkynyt, ollut hyvää puuroa viimeisen kuukauden. :)
Oikeasti en ymmärrä ihmisten, jotka ovat töissä ajatusta, mene töihin niin saat rahaa, älä elä toimeentulotuella.
Ihminen joka hakee toimeentulotukea on ihminen joka kaikkein kipeimmin tarvitsee ne rahat. Hirvittää ajatus millaisissa tilanteissa on pitkäaikaissairaat, jotka eivät saa lääkkeitään tms.
Millainen koko aikainen stressi ja toivottomuus on kun rahat ei koskaan riitä normaaliin elämään.
Lisättäköön, että olen koko aikuisikäni tehnyt töitä, minulla on ollut työteliäs lapsuuden koti, sen verran älliä päässä että olen pystynyt käymään mukavasti koulua, hyviä välittäviä ihmisiä aina lähellä, suvulla hyvä sukunimi ja maine hyvinä työntekijöinä jne, paljon minusta itsestäni riippumatonta hyvää takana eli mahdollisuus elää kaikin tavoin hyvää elämää, myös taloudellisesti, koska on työpaikka ja palkka on ollut riittävä.
Kiitos sosiaalidemokraattis-kristillis-vihreän kotikasvatuksen myös ymmärrystä mikä onnekas paskiainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän toi töihin meneminen ole jo käsitelty, move along, nothing to see.