Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele shampoota ja hoitoainetta kutisevalle päänahalle

02.02.2017 |

Teinin hiuspohja kutisee mutta mitään ulkoisia merkkejä kutinan syyksi ei löydy. Ei ole täitä, ei haavoja tai ihottumaa eikä hilsettä. Hiukset eivät tosin kovin herkästi rasvoitu, joten varmaan päänahan iho on kuitenkin kuivahko.

Tässä ollaan kokeiltu hellävaraisia ja allergiaystävällisiä shampoita mutta tilanne on ja pysyy samana.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko herkistynyt sulfaateille? Oletko kokeillut sls-vapaita luonnonkosmetiikka- tai palashampoita?

Vierailija
2/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervashampoo auttoi itsellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body Shopin inkiväärishampoo

Vierailija
4/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervashampoota samasta syystä jo 30 vuotta.

Vierailija
5/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös!! En pärjäisi ilman :)

Vierailija
6/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta argunöljyä ja teepuuöljyä ja hiero päänahkaan . Se auttaa lopullisesti . Sitten pese hiukset ja uusi viiko päästä. Apteekista saat . Sekoita noita 10 ml kutakin yhtään.

Vierailija
7/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sim Sensitiven shampoot on sopinut meillä miehelle. Ja kosteuttavaa hoitaria pitää käyttää myös!

Vierailija
8/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päänahan kutina loppui, kun aloin käyttää Elokuu- ja Ole Hyvä-sarjan shampoita :) Voisin kokeilla myös jotain palashampoota. Esim. jotain himalajansuolajuttua, jos on hiuksille sopivia.

Tuo päänahan kutina on inhottava vaiva. Nyt hiukset voi olla viikonkin pesemättä ja päänahka ei kutise.

Minulla aukesi sitkeästi suupielet. Käytin niihin greipinsiemenuutetta, kookosöljyä, Bepanthenia, Thea Threeta... Nyt olen pessyt kasvot kookosöljy-himalanjansuola palasaippualla ja vaiva on poissa :)

Vierailija
9/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutisi kanssa samalla lailla pää, ei rasvaa eikä hilsettä ollut. Vaihdoin näihin hajusteettomiin tuotteisiin, joissa allergiatunnus.

LV:llä on semmoinen shampoo ja hoitoaine, jossa lukee "rauhoittava". Nuo on myös kosteuttavia.

Mulla on tuo shampoo ollut käytössä ja kutinaa ei enää ole. Hoitoaine taitaa olla aika uusi, koska huomasin sen vasta joku aika sitten, ehkä kokeilen seuraavaksi. Nyt on käytössä Erisanin kosteuttava hoitoaine, ei kutise tämäkään.

Vierailija
10/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä! Olen itse atoopikko, ja oikein stressaavissa elämänvaiheissa muunihon lisäksi myös päänahka on mennyt kuivaksi ja kutisevaksi. Olen nyt jo monta vuotta käyttänyt pääsääntöisesti tuota inkiväärishampoota, sillä se sopii ainakin itselleni todella hyvin. Myös mieheni käyttää samaa tuotetta, ja naispuoliset ystäväni ovat myös kehuneet sitä kun ovat lainanneet saunailloissa. 

Lisäksi suosittelen erittäin lämpimästi sisäisesti otettavaa valmistetta nimeltä Iho-Omega (löytyy googlaamalla, sitä saa esim. Stockalta, Sokokselta ja luontaistuotekaupoista). 

Vierailija
11/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ducray sensinoil shampoo, saa apteekeista. Pelastaa mun talvet kun päänahka kutisee aina.

Vierailija
12/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausittain voi tehdä päänahan hoitokäsittelyn kookosöljyllä, tehoaa tosi hyvin :) Muutkin hiusöljyt voisivat auttaa kuivaan päänahkaan.

Ja vaikka hilsettä ei olisikaan, niin kannattaa silti varmuuden vuoksi kokeilla esim. XZ:n hilseshampoo, jossa on päänahkaa rauhoittavia aineita. Ja XZ:n tuotteet ovat silikonittomia, mikä on myös tärkeää kuivan/herkän päänahan hoidossa!

Vierailija
13/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko ja ainoa mulle sopiva kohtuuhintainen shampoo on tällä hetkellä XZ-sarjan Rauhoittava Vanilja-Suklaa-shampoo. Lopettaa kutinan kuin seinään! Voi pestä vaikka joka päivä. 

Hoitoainetta en käytä, mutta päänahan hoidoksi suosittelen apteekista ilman reseptiä saatavaa Decubal-merkkistä päänahan hoitovoidetta, jossa on muistaakseni 9% rasvaa. Hiukset kastellaan ja päänahkaan hierotaan tämä aine. Annetaan vaikuttaa hetki (tässä on mentolia eli viilentää mukavasti) ja huuhdellaan pois, hiukset pestään shampoolla normaalisti. 

Vierailija
14/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun päänahan kutina loppui, kun aloin käyttää Elokuu- ja Ole Hyvä-sarjan shampoita :) Voisin kokeilla myös jotain palashampoota. Esim. jotain himalajansuolajuttua, jos on hiuksille sopivia.

Tuo päänahan kutina on inhottava vaiva. Nyt hiukset voi olla viikonkin pesemättä ja päänahka ei kutise.

Minulla aukesi sitkeästi suupielet. Käytin niihin greipinsiemenuutetta, kookosöljyä, Bepanthenia, Thea Threeta... Nyt olen pessyt kasvot kookosöljy-himalanjansuola palasaippualla ja vaiva on poissa :)

Jos vaiva vielä uusii, kokeile b-vitamiinilisää :) sen puute saa suupielet ja nenänpielet halkeamaan. AUH.

Vierailija
15/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen atoopikko ja ainoa mulle sopiva kohtuuhintainen shampoo on tällä hetkellä XZ-sarjan Rauhoittava Vanilja-Suklaa-shampoo. Lopettaa kutinan kuin seinään! Voi pestä vaikka joka päivä. 

Minulla tuo XZ:n shampoo on ainut mikä on saanut päänahkani kutisemaan. Ostin houkuttelevan tuoksun (suklaa!) ja kotimaisuuden perusteella. Ikävän kokemuksen jälkeen olen pitäytynyt Dovessa ja Fructiksessa.

Vierailija
16/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivishampoo ilman sulfaattia. Vihreä, kapea pullo ja sitä saa Prismasta. Ihana tuoksu, edullinen ja päänahka voi vihdoin hyvin. On siis "sulfaatiton oliivishampoo" -niminen, valmistaja suomalainen Lh-beauty. Hoitoainekin taitaa löytyä.

17/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Pitää käydä huomenna ostamassa kokeiluun jotain näistä mainitsemistanne shampoista.

Inhottava vaiva, toivottavasti teinille löytyy sopiva tuote tuohon.

Vierailija
18/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaiva oli niin paha, että raavin päänahan verille. Kokeilin apteekin kosteuttavat shampoot jne. Lopulta kokeilin prismasta Urtecramin (luomu) kookos shampoota ja lisäksi laitoin apteekista saatavaa Bio Oilin hiuksiin jätettävä hoitoöljyä. Sen jälkeen en ole shampoita vaihdellut.

T. Paha atooppinen iho

Vierailija
19/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosil sensitive sarjan shampoo ja hoitoaine. 👌

Vierailija
20/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaiva vielä uusii, kokeile b-vitamiinilisää :) sen puute saa suupielet ja nenänpielet halkeamaan. AUH.

Mulla hammastahnan sls piti suupielet yli 10 vuotta auki. Ei auttanut b-vitamiinit eikä lääkärillä juoksu ja lukuisat testit. Vieläkin jos lainaan kerran kaverin pepsodenttia, niin pieni haava heti ilmestyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan