Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihteletteko puolisosi kanssa ruoanlaittovuoroja vai tekeekö jompi kumpi teistä joka päivä ruoan?

Vierailija
02.02.2017 |

Meillä mä teen viikolla arkipäivisin ruuan ja mies onneksi viikonloppuisin. Välillä mies ottaa vähän helpommin ja tilaa viikonloppuna meille kebabit.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee arkiruuan ja mä teen viikonloppuna ainakin toisena päivänä. Toisen päivän sapuska voi olla jotain noudettua, ravintola tai jotain tosi surkeeta siwasta (lihis+nakki -tyyliin).

Vierailija
2/31 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen useimmiten. Mutta mies hoitaa vastapainoksi paljon muita hommia.

Viikonloppuisin tehdään yleensä yhdessä.se on meillä oikein mukava yhteinen hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee aina. Hoitaa myös kaupassakäynnin.

Vierailija
4/31 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaankohan me vähän ällöjä kun tehdään aina enemmän tai vähemmän yhdessä. Joko kokonaan tai sitten niin että jos toinen tekee ruoan ns. kokonaan niin toinen tarjoutuu kyllä kuorimaan/pilkkomaan.

Vierailija
5/31 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat kokkeja ja ollaan samassa työpaikassa, siinä tulee ruokaa laitettua yhdessä. Kotona minä teen ruoan kun mies on töissä, sama toimii myös toisinpäin, mutta harvoin mies on vapaalla ja minä töissä. Työpäivinä laiskottaa eikä huvita enää kotona kokata, joten usein on tyyliin pakastepizzaa ja ranuja tms tai sitten napostellaan juustoja ym ja joskus jompikumpi tekee jotain nopeeta esim stir fryn. Vapaapäivinä tulee usein käytyä ulkona syömässä tai sitten laitetaan ruokaa yhdessä lasten kanssa.

Vierailija
6/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä minä teen ruuan arkisin ja yhdessä tehdään viikonloppuisin. Ajat on olleet toisenkinlaiset.

Vierailija
7/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan enimmäkseen ruokahuollon. Vaimon päästämisestä keittiöön ei yleensä seuraa kuin ankeaa sapuskaa, järjetön sotku ja kasa tärveltyjä pannuja.

Vierailija
8/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin tehdään yhdessä, arjessa ei tehdä joka päivä. Tehdään kerralla enemmän, että riittää pakasteannoksia, joita sitten lämmitetään arjessa.

Vierailija
9/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat kokkeja ja ollaan samassa työpaikassa, siinä tulee ruokaa laitettua yhdessä. Kotona minä teen ruoan kun mies on töissä, sama toimii myös toisinpäin, mutta harvoin mies on vapaalla ja minä töissä. Työpäivinä laiskottaa eikä huvita enää kotona kokata, joten usein on tyyliin pakastepizzaa ja ranuja tms tai sitten napostellaan juustoja ym ja joskus jompikumpi tekee jotain nopeeta esim stir fryn. Vapaapäivinä tulee usein käytyä ulkona syömässä tai sitten laitetaan ruokaa yhdessä lasten kanssa.

Syötätte lapsille ranuja ja napostelette juustoja, kun teitä ei huvita enää kotona kokata? Milloin teidän lapset saa terveellistä ja ravitsevaa ruokaa?

Vierailija
10/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tekee omat ruokansa. Eletään niin eri aikatauluissa, ettei yleensä syödä yhdessä. Ja ei, en todellakaan viitsi odottaa klo 19 asti sitä, että mies pääsee töistä kotiin, vaan syön jo klo 17 lasten kanssa.

Vierailija
11/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yhtenä arkipäivänä ruoan, mies tekee muuten. Ehkä parina päivänä viikossa syödään ulkona tai syödään jotain valmiskruokaa.

Vierailija
12/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kokkaa koskaan, paitsi itselleen arkiaamuisin kaurapuuron.

Vierailija
13/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minä teen arkiruuan ja mies viikonloppuruuan. Näin karkeasti sanottuna. Poikkeuksia tulee kuitenkin viikoittain. Mies tekee paljon parempaa ruokaa kuin minä....minä hoidan yleensä salaatin. Mutta yleensä siis vaihtelemme ruuanlaittajaa. Meillä on tullut sellaiset omat ruuat, että kun niitä tehdään, niin sen tekee aina jompikumpi. Esim. minä teen lasagnen tai vaikka nakkikastikkeen ja siskonmakkarakeiton. Mies taas paistaa aina kalan ja tekee paljon paremman jauhelihakastikkeen, tosin minäkin teen sitä joskus. Mies myös tekee paremman kanapastan ja risoton.

Vierailija
14/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen silloin kun jaksan. Mies tekee muina päivinä.

Nykyään jaksan melkein joka päivä, mutta välillä on ollut aikoja etten jaksa lainkaan. Mies teki silloin ruokaa joka päivä, ja huolehti muutkin kotityöt.

Minulla on vaikea sairaus, jonka hoito on saatu nyt paremmin toimivaksi. Jotenkin yritän nyt korvata miehelle niitä aikoja jolloin hän joutui tekemään kaiken. Tekee hän vieläkin paljon ja joudun muistuttamaan että minäkin pystyn tekemään kotihommia.

Vierailija
15/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuoroja. Tekee kumpi tekee. Usein häärätään  yhdessä.

Vierailija
16/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruuan ja käyn kaupassa. Vaimo huolehtii leipomisesta.

Vierailija
17/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee aina ruuan, itse teen vain noin 1-2 kertaa vuodessa. Muita juttuja toki teen.

Vierailija
18/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on kotitoimistolla hän tekee ruuat ja käy kaupassa, viikonloppuisin minä. Mies on kokeilevampi ja minä perinteisempi kokki:) Yleensä kyllä menee siihen että molemmat touhuaa keittiössä, nautimme ruuanlaitosta

Vierailija
19/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen enemmän koska

-tykkään kokkaamisesta

-minä teen ruuan= enemmän sananvaltaa siihen mitä syödään :D

-pääsen aikaisemmin töistä = enemmän aikaa töiden jälkeen

Viikonloppuna ruoka tehdään yleensä yhdessä ja mies tekee säännöllisesti ruokaa ihan itsekseenkin. Päävastuu on kuitenkin minulla, ja ihan omasta halusta.

Vierailija
20/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mitään vuoroja tai lasketa mitään ruoanlaitto kertoja, kumpikin tekee. Tyttis yritti tätä mutta sanoin että vittu ruuanlaitto on yhdessä olemista eikä siitä tehdä mitään vitun sääntö rumbaa ja velvollisuutta ja ehdotin että voi jatkossa tehdä itse ne omat ruokansa jos näin on. Minä en lähde tuohon leikkiin. Kuinka ahtaalle ihminen haluaa itsensä oikein viedä? Ihmiset on typeriä juntteja sapettaa koko aihe ei pitäisi edes osallistua tähän. Huom minä olen se luova kokki jota onneksi tyttis komppaa ja muistuttelee asioita joita en muista luoneenikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi