Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kontrolloi. Onko normaalia?

Vierailija
02.02.2017 |

Mieheni toi töistä kotiin tullessaan mukanaan viinipullon. Kysyin, saisinko lasillisen, hän sanoi: "Et. minä juon tänään ja sinä juot huomenna."

Olen siis menossa huomenna työkavereiden kanssa syömään. Minusta outoa, että hän kontrolloi juomisiani, lasillista. Juon harvoin, ja yleensä silloinkin yhden lasillisen tai kaksi. Hän juo useammim ja enemmän kuin minä.

Asumme alkon vieressä, joten ei olisi vaiva hakea esim. toista pikkupulloa, eli siitäkään ei ole kysymys, että juoma loppuisi kesken.

Olemme molemmat työssäkäyviä, yli kolmekymppisiä.

En uskalla kysyä häneltä syytä tälle kontrolloinnille, sillä hän hermostuu tosi helposti, kun kuvittelee, että kritisoin häntä. Siksi kysyn vauva-palstalta ensin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollointi ei ole koskaan normaalia tasa-arvvoisessa suhteessa.

Vierailija
2/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen töksäyttys mieheltä. Jos tuota sattuu paljonkin, että mies paremmintietää sinun asiasi, niin ei ole tervettä, eikä normaalia, mutta ikävä kyllä melko yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä taitaa olla muitakin ongelmia: Et uskalla kysyä mieheltä asiaa mitä ihmettelet. Mies suuttuu helposti mitättömistä ja neutraaleista asioista.

Vierailija
4/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Kontrollointia on suhteessamme milloin missäkin asiassa. Hän saattaa raivostua jos en noudata hänen käskyjään ja jos uskallan laittaa hanttiin. Ja usein kyllä uskallankin. Alan vaan jo turtua, enkä enää näe mikä on normaalia.

Ap

Vierailija
5/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Älä kysele tyhmiä.

Vierailija
6/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion nyt kysyä mieheltä, miksen muka saa lasillista. Saa nähdä alkaako taas riita.

Vierailija
7/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
8/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuo ei ole kontrollontia vaan kostoa tai manipulointia. Miestä harmittaa että menet juhlimaan huomenna, on ehkä mustasukkainen. Nyt hän haluaa pahoittaa mielesi niin ettei anna sinulle herkkua vaikka itse juo. Hänellä on paha mieli siitä että juot huomenna vaikka ei saisi olla ja lapsellisesti hän kiukuttelee sinulle siitä tänään koska ei voi suoraan puhua siitä mikä häntä oikeasti huomisessa ahdistaa.

Vierailija
9/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion nyt kysyä mieheltä, miksen muka saa lasillista. Saa nähdä alkaako taas riita.

Äh, älä kysy, se on nöyristelyä. Ota se lasillinen äläkä välitä miehestä.

Tai sitten kysy mikä häntä oikeasti vaivaa koska hänen viinipulloon se ei liity.

Vierailija
10/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paska. Heti.

Vierailija
11/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ensin mieleen, töksäyttikö hän vain ulos ajatuksensa siitä, että miksi joisit kahtena iltana peräkkäin, mutta viestin loppu oli aika puistattavaa. Kertoo paljon, jos et uskalla kysyä suoraan.

Vierailija
12/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä tuo ei ole kontrollontia vaan kostoa tai manipulointia. Miestä harmittaa että menet juhlimaan huomenna, on ehkä mustasukkainen. Nyt hän haluaa pahoittaa mielesi niin ettei anna sinulle herkkua vaikka itse juo. Hänellä on paha mieli siitä että juot huomenna vaikka ei saisi olla ja lapsellisesti hän kiukuttelee sinulle siitä tänään koska ei voi suoraan puhua siitä mikä häntä oikeasti huomisessa ahdistaa.

On sekin kontrollointia, että aina alkaa kiukuttelemaan, kun toisella on jotain omaa menoa. Kun tarpeeksi hankalaksi heittäytyy ja aloittaa aina riidan, ei suoraan siitä menosta vaan jostain muusta näennäisesti liittymättömästä asiasta, saa toinen olla aika itsepäinen pyrkiessään pitämään kiinni omista menoistaan.

Vierailija
13/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Sinun ainoa elämäsi. Kysy itseltäsi miten haluat sen elää.

Vierailija
14/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa oma pullo siitä viereisestä alkosta mitään kyselemättä.

Vierailija
15/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma neuvoni on , älä kysy koskaan mihkään lupaa, vaan tee niinkuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Oikeasti tuo toimii. Itsellä samanlain mies ja lujana pitää pysyä. Ei saa missään tapauksessa saa näyttää olevansa heikko!

Nyt teet niin ,että puet päällesi, lampsit Alkoon. Ostat pullon. Jos miehes kysyy jotain, sanot etten sun tarvitse kysyä lupaa mihkään. Jos ei ymmärrä. Korota ääntä ja sano eroavasi ja toteuta se.

Vierailija
16/16 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Kysyin mieheltä, enkö tosiaan saa viiniä. Hän sanoi, että on päättänyt, että meillä juodaan vaan yhtenä päivänä viikossa. Hän on siis tämän asian minunkin puolestani päättänyt ilman keskustelua. En sanonut mitään, lähdin ulos ja nyt olen matkalla kotiin oma pullo ostettuna.

Olen kiitollinen teidän näkemyksistä, sillä ajan kuluessa tosiaan tulee sokeaksi tuolle kontrolloinnille. Olen ollut aina itsenäinen ja omanarvontuntoinen, mutta tuo mies alkaa murtaa sitä pikku hiljaa. Hän selvästi on mustis minun menoistani, vaikkei ole syytä.

Ap