Jos imetät, pysy kotona!
Älä tule julkisille paikoille tissiä pyörittämään. Tuo maito pullossa. Minä en ole luonnosta vieraantunut, mutta monet muut sen kokevat häiriköivänä. Kiitos.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Pöh, kolmea lastani imetin, milloin tarvetta ilmeni. Toki imetin aina kotoa lähtiessä, en tosiaan mielellään imettänyt esim. kahvilassa, mutta jokusen kerran oli pakko. Kävin myös mm. perhekerhossa ja kyläilemässä ja isompien lasten joulujuhlassa. Joulujuhlassa vauva alkoi parkua ja vain imetys rauhoitti, onneksi oli hämärää, eikä ketään vieressä, paitsi mieheni.
En tahallaan tissejäni esitellyt, vaan pyrin imettämään mahdollisimman huomaamattomasti ja jos se jotakuta häiritsi, niin ei voi mitään. Jos kaikki jäisivät kotiin siitä syystä, että joku pahoittaa mielensä heidän toiminnastaan, niin esim. vanhukset ja jotkut vammaiset eivät voisi käydä missään. Viime viikonloppuna veimme vaarimme syömään ravintolaan, syöminen on hänelle vähän hankalaa ja ruokaa tippuu päälle, se voi inhottaa jotakuta. Mutta vaari oli onnellinen, ei hän edes huomannut sotkevansa. Pöytä oli varattu ravintolan perältä ja nurkkapöytä, joten yritimme kyllä välttää muiden ihmisten häiritsemistä. Tällaista elämä on, kaikkien pitää vaan koittaa kestää, vaikka aina ei kaikki menisikään just niinkuin itse haluaa.
Ihana!
Koska vauvani on allerginen lehmänmaidolle ja lääkäri on siksi suositellut, että jatkan imetystä. En heru pulloon kuin yhden teelusikallisen ja sitten rinnat alkavat pakittamaan, joten en voi lypsää maitoa mukaankaan. Imetän aina kun mahdollista katseilta suojassa. Vähintäänkin on vaippaharso peittämässä tapahtumaa.
Äitinä suurin murheeni on itkevä vauva ja olen valmis hiljentämään vauvan vaikka imettämällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetän missä tykkään ja missä vauva haluaa. Mitäs luulit asialle tekeväsi?
Miksi aina pitää vain itseään ajatella ja olla kuin maailman omistaja. Kanssaihmisistä tulee välittää myös.
Ap
Niin voit välittää siitä imettävästä äidistä, joka haluaa välillä poistua sen yhden vuoden aikana kotoaan, ja voit myös välittää siitä vauvasta, jolle rinta on nälänpoiston lisäksi myös yhtä kuin turva ja rakkaus. Sinullehan se ei ole kuin olla katsomatta, imettvä äiti ei välttämättä heru pullolle tai vauva huoli pulloa. Vierastuskausina imetyksellä olevalle vauvalle rinta voi olla todella tärkeä asia, paljon tärkeämpi kuin sinun tarve pitää katse siellä mitä et haluaisi katsoa.
t.lapseton neuvolan th
Hah! En pysy 😁!
Terv. taaperon imettäjä
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin imettäjiltä vastauksen, että miksi ette kätevästi kuljeta maitoa pullossa? Sitten voisi aina nopeasti antaa maitoa kun on tarve, ei tarvitse alkaa rintaa kaivamaan vaatteiden alta.
Ap
Vaikka rinnat tuottavat sitä maitoa, niin lapsi on joka tekee sen työn, että maito tulee rinnoista ulos. Ilman lasta maidon ulossaaminen voi olla todella vaikeaa, toisilta ei onnistu ollenkaan.
Imetyksessä ei ole pelkästään kyse ravinnosta, vaan myös läheisyydestä ja lapsen emotionaalisten tarpeiden tyydyttämisestä. Tämän vuoksi lapsi sanoo "äiti mä haluun sun maitoa" silloin kun on äidinmaitoa vailla. Jos haluaa tavallista maitoa, hän sanoo "mä haluan lehmänmaitoa".
Steriiliä et saa mistään maidosta ennen kuin pistät sterilisaattoriin, jollaista kaikilla ei varmasti ole kotona. Se maito siellä tississäkään ei ole täysin steriiliä: https://helda.helsinki.fi/handle/10138/20907
Pöh, kolmea lastani imetin, milloin tarvetta ilmeni. Toki imetin aina kotoa lähtiessä, en tosiaan mielellään imettänyt esim. kahvilassa, mutta jokusen kerran oli pakko. Kävin myös mm. perhekerhossa ja kyläilemässä ja isompien lasten joulujuhlassa. Joulujuhlassa vauva alkoi parkua ja vain imetys rauhoitti, onneksi oli hämärää, eikä ketään vieressä, paitsi mieheni.
En tahallaan tissejäni esitellyt, vaan pyrin imettämään mahdollisimman huomaamattomasti ja jos se jotakuta häiritsi, niin ei voi mitään. Jos kaikki jäisivät kotiin siitä syystä, että joku pahoittaa mielensä heidän toiminnastaan, niin esim. vanhukset ja jotkut vammaiset eivät voisi käydä missään. Viime viikonloppuna veimme vaarimme syömään ravintolaan, syöminen on hänelle vähän hankalaa ja ruokaa tippuu päälle, se voi inhottaa jotakuta. Mutta vaari oli onnellinen, ei hän edes huomannut sotkevansa. Pöytä oli varattu ravintolan perältä ja nurkkapöytä, joten yritimme kyllä välttää muiden ihmisten häiritsemistä. Tällaista elämä on, kaikkien pitää vaan koittaa kestää, vaikka aina ei kaikki menisikään just niinkuin itse haluaa.