Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄITIYDELLÄ pätijät töissä ja opinnoissa

Vierailija
02.02.2017 |

Tuosta aikuisopiskelijaketjusta poimin yhdestä kommentista pari ydinasiaa, siinä oli hyvin kuvattu ihmistyyppi joka kuulostaa yhdeltä rasittavalta uudelta kollegalta:

"Miksi opiskella jos kerran se kokemus on sama asia kuin ammattitaito aiheesta? Miksei siirry suoraan töihin?"

Kollega on siis neljän lapsen äiti. Ja tätä äitiyttään hän tuo esille joka ikinen kerta, kun puhutaan ammatillista osaamista ja koulutusta vaativista asioista. "Minä äitinä olen sitä mieltä..." "Äitinä olen oppinut..."

Itsellänikin on lapsia, mutta ei tulisi mieleenikään viitata heihin silloin, kun olen tekemässä töitä. Meille hakeudutaan pitkän koulutuksen ja työkokemuksen kautta, ei siksi että ollaan oltu x vuotta kotona. Näin siis sote-alalla, ylempää korkeakoulututkintoa perusedellytyksenä vaativassa paikassa.

Onko tämä vain näiden alojen vitsaus? Ja ettekö kanssamammat tajua, että lapsista puhuminen saa vain ajattelemaan, että ilmeisesti et ole ammatillisesti kovin pätevä, kun perustelet omilla lapsillasi yhtään mitään? :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Äitiys tulee olemaan näillä se korkein saavutus elämässä. Tämä tekee banaanikärpäsistäkin ansioituneempia.

Vierailija
2/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tuo ylläoleva on naurettavaa esimerkiksi perheneuvoloissa ja lastensuojelussa tms. paikoissa. Jos äitiys tekisi kaikista asiantuntijoita, ei olisi kasvatusongelmia tai lastensuojelun tarvetta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan kiva kuulla, miten kaikkeen äitiydellään päteväksi tulleet perustelevat. Lapsettomana joutuu kuuntelemaan aivan naurettavia väitteitä, joita perustellaan vanhemmuudella. 

Vierailija
4/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosiaan kiva kuulla, miten kaikkeen äitiydellään päteväksi tulleet perustelevat. Lapsettomana joutuu kuuntelemaan aivan naurettavia väitteitä, joita perustellaan vanhemmuudella. 

Alapeukku ei sitten ole perustelu. :)

Vierailija
5/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pienten lasten äitien juttuja? Näin kohta aikuisen lapsen äitinä en koe tarvetta edes mainita koko äitiyttä, jos sillä ei ole mitään tekemistä käsillä olevan asian kanssa.

Vierailija
7/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ihan samaa.

T. Kahden alle kouluikäisen äiti.

Vierailija
8/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitsisitkö kertoa millaisia väitteitä?