Lestadiolaisten nuorten naisten pukeutumisesta...
Hieman tänään ihmeissäni panin merkille marketissa kun oli eräs lestadiolaisperheenäiti muutaman lapsensa kanssa ostoksilla ja kahdella teini-ikäisellä tyttärellä oli aika... hmmm... no, erikoiset vaatteet päällään. Siis muodikkaat, ei siinä mitään, mutta jotenkin en osannut ajatella sellaisia uskovaisten päälle. Tiukat matalalantiofarkut, ja tiukat topit (ei takkeja) ja selkä ja maha oli paljaina. Oma äitini ei olisi kuuna kullan valkeana antanut minun pukeutua noin vaikkei mitään uskovaisia ollakaan!!!!
Kommentit (7)
kyllä mulleki tuli vilu, ku katsoin yhden tyttösen kävelyä -30 asteen pakkasessa ja selkä vilkku takin alta. Taitaa nyky nuoriso olla tosi lämminveristä porukkaa..
Ja kysyn tätä siis ihan ystävällisessä mielessä, koska olen usein ihmetellyt miten tuosta uskonnollisesta haarasta niin puhutaan jatkuvasti ja tunnistetaan kadulla. Itse en heitä tunnista, ellen sitten voi suuresta lapsiluvusta jotain aavistella, mutta en toki silloinkaan tiedä, että ovatko vai luulenko vain... Mikä heissä on niin erikoista, että se näkyy päällepäin?
niin ' COOLIA' kavella selka ja napa paljaana, oli sitten minka sortin lestaadiolainen tai ei. Taitaa olla tata taman paivan suomalainen ' peer pressure' , oltava niin cool ilman pipoa tottakai ja nyt noi selka ja napa auki jutut.
niinkuin ei muut sitten pukeutuis sillä tavalla!
ainakin itse useinkin huomaan jos on lestadiolainen. Naisista siis. Hiuksista hyvin usein ja sitten kun tsekkaa että onko korviksia, jos ei, niin suurella todennäköisyydellä on " L+" .
Itselläni ei mitään heitä vastaan ja saavat pukeutua miten haluavat, mutta kummastusta kuitenkin herätti että uskovainenkin voi pukeutua niin pimutyyliin.
ap
Oisko ennakkoluuloilla osuutensa asiaan. Eli oletetaan, että L+ tytöt ovat " nunnia" ja erottuvat siten joukosta ja kun niin ei ole, niin se herättää ihmetystä. Nykymuoti vaan on sellainen, että vaatteet on pieniä ja pukeutuupa noihin ap:n mainitesemiin vaatteisiin vanhemmatkin kuin vain teinit...
Omien lastenkin kanssa olen joutunut " ottamaan yhteen" juuri tuon paljaan selän takia. Kun vähän valotin reumaa (kokemusta on palelluttamisesta) ym. ja pyysin ottamaan selvää vaikka netistä, niin nyt sentään yrittävät pukeutua ulos kunnolla. Huom! yrittävät....
Oli kyllä erikoinen näky jotenkin.
ap