Kuinka kertoa ihastukselle
Kuinka kertoisin eräälle miehelle että olen ihastunut häneen? En tiedä hänen tunteista ollenkaan. Luulen että hän pitää minusta mutta en tiedä onko ihastunut.
Ajattelin jos sanoisin näin, olet jäänyt mun mieleen pyörimään, onko aivan hassua.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (22)
Sano että limppu on märkä. Tai että hotdog kaipaa nakkia. Tai että sun taco tarvii täytettä. Tai että sun messuhalliin voi heittää patongin.
Älä sano tolleen suoraan, koska se antaa epävarman ja heikon kuvan sinusta. Tee kiinnostus muulla tavoin, epäsuoremmin selväksi. Hakeudu miehen luokse, juttele hänen kanssa, ole kiinnostunut hänestä, flirttaile.
Kaikki ujot "mä ty-ty-ty-tykkään susta" jutut on noloja teinijuttuja eikä koskaan anna hyvää kuvaa sinusta.
Jos et pelkää tylyjä pakkeja ja tämän ihmisen välttelyä, niin anna palaa. Minulle yksi mies tunnusti eilen ihastuksensa ja nyt on vain helkkarin kiusallinen olo.
Kiinnostuksen voi minusta tehdä suoraan selväksi niin, että pyydät miestä tekemään jotain kanssasi. Naisten vihjailut menevät miehiltä usein täysin ohi ja voit ihan hyvin tehdä aloitteen. Ihastumisen tunnustukset ovat kuitenkin huono idea, jos toinen osapuoli ei ole tunteissaan vielä samalla tasolla. Olen nainen itse ja minua lähinnä pelottaisi selostukset ihastumisesta. Osaan päätellä toisen osapuolen olevan minusta kiinnostunut, jos hän pyytää kahville, kaljalle tai kävelylle.
Mä ainakin sanoin suoraan, että oon ihastunut. Miksi kierrellä ja kaarrella? Toisaalta ollaan kyllä tosi hyvissä väleissä ja paljon tekemisissä
Vierailija kirjoitti:
Älä sano tolleen suoraan, koska se antaa epävarman ja heikon kuvan sinusta. Tee kiinnostus muulla tavoin, epäsuoremmin selväksi. Hakeudu miehen luokse, juttele hänen kanssa, ole kiinnostunut hänestä, flirttaile.
Kaikki ujot "mä ty-ty-ty-tykkään susta" jutut on noloja teinijuttuja eikä koskaan anna hyvää kuvaa sinusta.
Juuri päinvastoin. 90% miehistä ei ymmärrä mitään epämääräistä silmäpeliä tai viereen hakeutumista.
Itse kerroin ihastuksestani todella pitkään kestäneen flirttailun ja kissa/hiiri-leikin jälkeen kohteelleni. Tuolloin olin vielä parisuhteessa ja tilanne oli kaikin puolin vaikea. En kadu sitä, vaikka mies vastasikin; Ettei voi kommentoida asiaan mitään.
Kait sen näkee toisen silmistä jos on kiinnostunut vai ei? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri päinvastoin. 90% miehistä ei ymmärrä mitään epämääräistä silmäpeliä tai viereen hakeutumista.
Koskee vain teitä autisteja lassukkamiehiä.
Ongelma tuossa suorassa aloitteessa on se, että jos toinen ei ole vielä ihastunut itse, mutta ehkä alustavasti kiinnostunut, niin liian voimakas rakkaudentunnustus on vain vaivaannuttavaa, koska mitä helvettiä se toinen on jo noin syvällä vaikkei vielä edes tunneta. Sen sijaan flirttailua ymmärtää jokainen. Ja nyt ei tarkoiteta sitä että vähän vilkuilee sadan metrin päästä. Voi hyvin suoraan flirttailla, mutta ei mitään "mä ty-tytytytykkään susta änkytyksiä", koska ne on vaivaannuttavia molemmille.
Jos joku tulisi sanomaan minulle että on ihastunut minuun ym sellaista, niin olisin kyllä otettu. Vaikka minulla ei samanlaisia tunteita tätä toista kohtaan olisikkaan. -ap
Riippuu ihmisistä. Sinä Ap tiedät millainen mies on, miten arvelet reagoivan. Lämmin, kiltti ihminen kohtelee sinua hyvin vaikkei vastaisikaan tunteisiisi. Jos mies tykkää sinusta myös teet hänestä ikionnellisen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tulisi sanomaan minulle että on ihastunut minuun ym sellaista, niin olisin kyllä otettu. Vaikka minulla ei samanlaisia tunteita tätä toista kohtaan olisikkaan. -ap
Miten sinä sitten reagoisit? Kun tiedät, että toinen odottaa jotain reaktiota tai vastausta. Miten siihen pitäisi reagoida, jos itsellä ei ole tunteita?
Riippuu tosiaan varmaan ihmisestä. Mun kohde onneks on niin mahtava ihminen, että otti asian hyvin vaikkei jaettukaan tunteita. Ja me ollaan koko ajan parempia kavereita.
Kertoa suoraan että hänessä ei ole mitään vikaa mutta että en ajattele hänestä samallalailla. Kiittäisin ja kertoisin arvostavani että hän tuli sanomaan asian suoraa.
-ap
Sano, että "nonni prkl, nyt mennään naimaan xxxxx vihdoin.,"
Näin itse ajattelin Asian ilmaista
Vierailija kirjoitti:
Kertoa suoraan että hänessä ei ole mitään vikaa mutta että en ajattele hänestä samallalailla. Kiittäisin ja kertoisin arvostavani että hän tuli sanomaan asian suoraa.
-ap
Ai. Miksi siitä pitäisi kiittää? Minä en valitettavasti osaa olla kiitollinen, että ihminen, jota kohtaan en oikein mitään tunne, tulee kertomaan ihastuksestaan. Juuri tämä tässä on ongelma. Kuvitteleeko se tunnustaja, että jään hänelle jotain velkaa, jos siitä oikein kiitosta odotetaan?
En silti tarkoita, etten voisi olla ystävällinen ja nähdä tätä mukavana eleenä, mutta ei kai siitä nyt kiitollisuuden velkaan jää.
17
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kertoisin eräälle miehelle että olen ihastunut häneen? En tiedä hänen tunteista ollenkaan. Luulen että hän pitää minusta mutta en tiedä onko ihastunut.
Ajattelin jos sanoisin näin, olet jäänyt mun mieleen pyörimään, onko aivan hassua.
Miltä kuulostaa?
Lähetä hänelle viesti suoraan
Älä töksäytä olevasi ihastunut tai muuta sellaista, joka vaatii sitovan vastauksen heti. Kerro mieluummin, että sinä olisit kiinnostunut, jos mies tekee aloitteen. Esim "voi kun olisi joku jonka kanssa lähteä leffaan" tai "olisipa vapaana sellaisia miehiä kuin sinä". Näihin ei tarvitse vastata kieltävästi ja sitten nolostella, eikä ole pakko vastata heti. Myönteinen vastaus on, jos mies kysyy sinua treffeille viikon kuluessa. Vaikka ei kysyisi, olet joka tapauksessa tehnyt hänelle palveluksen nostamalla hänen itsetuntoaan, ja voitte jatkaa entistä parempina tuttavina.
Riippuu paljon, mikä on lähtökohtasi ja päämääräsi? Tunnetteko jo läheisesti vai haluatko tällä avauksella aloittaa tutustumisen? Mitä haluat tunnustuksellasi saavuttaa?