Miten ihmeessä saisin itseni motivoitua lähtemään salille?
Joo tiedän, että jälkikäteen on sit mukava olo, ja tyytyväisyys itseensä. Mutta se vaiva... pakata kassia, ja pukea, ja riisua, ja ja ja pukea ja ajaa jäisenä kotiin, purkaa laukkua ja suihkuun ja plääh.... huoh 😩
Kommentit (14)
No mä ainakin teen liikunnan itselleni mahdollisimman helpoksi, pakkaan laukun silloin kun olen virkeä tai menen suoraan töiden jälkeen salille tai yleensä harrastan liikuntaa siihen aikaan päivästä, kun se ei ole kaikkein vaikeinta.
Eli tee itsellesi hyvä rutiini ja asiat mahdollisimman helpoiksi, älä taas odota, että kun tuntuu ettei yhtään kiinnosta, että motivaatiopuuska tulee silloin.
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi, kerrostalossa näitä harvemmin tulee tehtyä muutenkaan...
Kyllä kerrostalossakin voi hakata halkoja. Se on asennekysymys, ja sulla nyt vaan on selkeesti tosi kielteinen asenne.
Mä pakkaan sen laukun jo edellisenä iltana valmiiksi, että se eteisestä tuijottaa mua syyttävästi :D
Toisekseen motivaationa toimii kokovartalopeili ja pään sisäinen manaaminen ja itseni haukkuminen, käsken itseni liikkeelle vaikka väkisin.
Kyllä se hyvä olo sitten ihan oikeastikin tulee, kunhan sinne salille pääsee, eikä jälkeenpäin tarvitse enää itseään piiskata :)
Toisin kuin tosi-tv-ohjelmista ja hömppälehdistä voisi päätellä, kenenkään EI OLE PAKKO käydä salilla minuuttiakaan jos ei huvita. Ja kuulostaa siltä, että sinua ei huvita. Mitä järkeä on harrastuksessa, jos se ei ole mukavaa?
Mieti miten kiva on kesällä laittaa nätit vaatteet päälle, jos vähän viitsinyt salilla nähdä nyt vaivaa :) vielä ehtii kesäkuntoon! Nyt vaan salille mars!
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten kiva on kesällä laittaa nätit vaatteet päälle, jos vähän viitsinyt salilla nähdä nyt vaivaa :) vielä ehtii kesäkuntoon! Nyt vaan salille mars!
Kesällä on mukava tursuttaa sulojaan eikä kylkiruotojaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi, kerrostalossa näitä harvemmin tulee tehtyä muutenkaan...
Kyllä kerrostalossakin voi hakata halkoja. Se on asennekysymys, ja sulla nyt vaan on selkeesti tosi kielteinen asenne.
Kai sieltä kerrostalon pihalta joku koivu löytyy, jonka voit laittaa paloiksi. Positiivinen asenne vaan päälle!
Aina voi tehdä lumitöitä tai haravoida huvikseen. Taloyhtiö kiittää.
Pahin on tollanen miettiminen ja itsensä kanssa neuvottelu. Salikassin pakkaamisessakin menee vain max kolme minuuttia... Sen kun menee vaikkei huvittaisi, siellä se fiilis kuitenkin tulee.
C'mon, mun pitää odottaa et mies tulee töistä klo 20 ja pääsen sit vast salille. Koko päivän kohokohta kun hoitanu kotona kahta lasta taas yhden päivän ihan yksin ;) Toki on käyty ulkona ja kaupassakin mutta että saa yksin mennä niin ihana vapaus ja rentous :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä on mukava tursuttaa sulojaan eikä kylkiruotojaan!!
Minäkin sain ne kylkiruodot piiloon kun treenasin luisevaan kroppaan lihasta. Tursua sinä keskenäsi.
Ja salille ei ole pakko mennä, jos ei halua. Itse asiassa, tämän uudenvuodenlupaajien ruuhkan keskelle ei kaipaa yhtään lisää kävijöitä tukkeeksi.
Ota kirves käteen ja pilko halkoja, tai kola kouraan ja lumitöihin - ja turhat höpinät pois!