Alushousujen pistävä haju - virtsankarkailua vai hikoilua?
Olen lihonut vuodessa 20 kiloa ja tämä ikävä ilmiö on tullut sinä aikana.
Usein esim. ulkoilun jälkeen sisälle ja vessaan tullessa haaroväli/alushousut haisevat tosi pistävälle ja pahalle, enkä osaa erottaa onko kyse hien vai virtsan hajusta.
Olen epäillyt virtsankarkailua (takana myös kaksi alatiesynnytystä), mutta toisaalta en ole huomannut varsinaista lirahtelua. Voiko virtsankarkailu olla niin vähäistä, ettei se tunnu märältä mutta aiheuttaa kuitenkin hajuhaittaa? Vai onko kyseessä lihomisen ja ehkäpä bakteerikannan muutokseen mukanaan tuoma nivushiki? Ulkosynnyttimet tai esim. valkovuoto eivät haise mitenkään epämiellyttäville, mutta voihan kyseessä olla myös joku vähäoireinen tulehdus...
Onko kenelläkään kokemusta?
Kommentit (33)
Mistähän mahtaa sitten johtua kun pikkarit usein märät takaosasta, ei kosteat vaan märät.
Huomasin että usein lirahtaa pöntöltä noustessa, joten olenkin alkanut "valenousemaan" ja pyyhin sitten vielä uudestaan. Mutta eikai se pissa tuonne pikkareiden "tukikankaan" takaosaan menisi kun ei virtsarakon suukaan ole sielläpäin ja kaipa se nyt lorahtaisi heti noustessa. Usein näkee pöntön reunalla tippoja yleisissä vessoissa eli monella muullakin varmaan näin.
Voisiko minunkin märkäni olla ihan hikeä? Haisee myös usein tuo kissanpissamainen
Vierailija kirjoitti:
Mistähän mahtaa sitten johtua kun pikkarit usein märät takaosasta, ei kosteat vaan märät.
Huomasin että usein lirahtaa pöntöltä noustessa, joten olenkin alkanut "valenousemaan" ja pyyhin sitten vielä uudestaan. Mutta eikai se pissa tuonne pikkareiden "tukikankaan" takaosaan menisi kun ei virtsarakon suukaan ole sielläpäin ja kaipa se nyt lorahtaisi heti noustessa. Usein näkee pöntön reunalla tippoja yleisissä vessoissa eli monella muullakin varmaan näin.
Voisiko minunkin märkäni olla ihan hikeä? Haisee myös usein tuo kissanpissamainen
On varmasti!
läskeillä tuppaa se vittu haisemaan kun se hautuu päivät pitkät läskimöykkyjen alla.
Varmaan hikoilua. Mulla sama ja käyn suihkussa aina lenkin jälkeen.T. laiha ( ei johdu kiloista)
Vierailija kirjoitti:
Päättelin sitten akkautuneeni. Metsästäjät/puolisot saattaa tietää kuinka vanha hirvi tai metso/koppelo haisee ja maistuu pistävälle. Että jospa sellainen hormonitoiminnan muutos.
Voi kauhee :-D Mutta tosiaan lihomisen ja hormonien jättämisen lisäksi meillä on tullut lapsiluku perheessä täyteen, eli kai minäkin olen nyt sitten akkautunut.
Mutta siis tuohan kuulostaa ihan järkeenkäypältä, ja tosiaan moni on varmaan huomannut että esim. yleisessä vessassa haisee vähän kummalliselta vanhempien naisten jäljiltä.
Kiitos todella paljon vastanneille! On tosi kiva nähdä, että AV:lla on vielä anonyymiä vertaistukea jäljellä (harvemmin enää käyn palstalla). Ikävää toki, että muillakin on tämä nivusista hikoilu riesanaan... AP
Vierailija kirjoitti:
yleisessä vessassa haisee vähän kummalliselta vanhempien naisten jäljiltä.
Löytyipä tällekin selitys.
Ei todellakaan ole normaalia, yäk.
Itsellä ollut housujen haaroväli haju haittaa lähes koko nuoruuden ja aikuisiän. Olin sitten normaali tai ylipainoinen, ongelma ei katoa. Inhottava vaiva mutta en asiasta ole kenellekkään maininnut. Itselläni ei ole myöskään tulehduksia eikä muita vaivoja mitkä asian tekisi. Hikoilen kyllä liikaa, kirjaimellisesti liikahikoilen mutta haju vaiva ollut jo ennen tätäkin.
Oletteko miettineet että se haju voi olla pinttynyt kankaaseen, eli alushousuja kannattaisi tehopestä/liottaa esim etikassa ja ostaa useammin uusia.
Mulla oli tota ongelmaa. 100% puuvilla alkkarit parantavat asiaa. Ongelma loppui kun tulin raskaaksi eli joku hormoniasia ilmeisesti. Alkoi joskus 28-vuotiaana juurikin pillerien lopetuksen jälkeen. Nuorempana ei ollut koskaan mitään, vaikka urheilin joka päivä ja hikoilin paljon.
Mulla illalla bokserit haisee aina pallin hielle vaikka joka päivä vaihdan kalsarit ja käyn suihkussa. Munat pesen siis päivittäin. Mistä se vois johtua? Haluaisin kovasti synnyttää, nyt kun marinin hallitus kerto, et miehetkin voi synnyttää. Tuleeko mulle sen jälkeen pillu hajuja kalsareihin?
Minulla synnytyksestä reilu puoli vuotta ja imetän edelleen ja oma hormonitoiminta ei ole palautunut. Tai tuntuu, että hormonit on ihan sekaisin. Jotain yhteistä tällä ja hikoilulla?
T: se aiempi alapää hikoilija 29v