Voisitteko auttaa minua kirjoittamaan viestin pahoinpidelleelle entiselle kumppanille?
Minua on lyöty avokämmenellä niin, että niskaan tuli venähdys, jota hoidin 2kk. Poskiluu murtui kun mies kaatoi lattialle ja paukutti päätä siihen. Pää täytyi tikata kahdeksalla tikillä kun mies löi päin lasista suihkukaappia. Ja näitä on lisää. Olen aina rikki.
Paitsi etten enää. Nyt olen kolme viikkoa asunut uudessa kodissa. Elämä on tosi synkkää, ei ole mitään. Mutta ainakin olen turvassa. Silti, haluaisin vaan kertoa miehelle, kuinka hirviö voi ihminen olla toiselle :/
Kommentit (9)
Kerro sille ainakin että et halua nähdä.
Häntä enää ikinä.
Oothan hakenut lähestymiskieltoa
Haluaisit huomollasi palkita miehen siitä, mitä hän teki? No en todellakaan auta!
Kaikki huomio, mitä miehelle annat, kertoo vain että haluaisit takaisin yhteen hänen kanssaan. Jos sitä haluat niin anna palaa, kirjoittele viestejäsi. Jos oikeasti haluat eroon niin älä ole häneen enää missään yhteydessä. Se on pahin asia, mitä voit hänelle "kertoa". Rakenna itsellesi onnellinen elämä, johon hän ei enää kuulu millään tavalla. Jos yrittää kuulua, niin hae lähestymiskieltoa.
Mutta jos niin lapsellinen olet, että kuvittelet hänen muuttuvan siitä kun kirjoitat jonkin itsesäälin täyteisen viestin, niin anna palaa. Älä kuitenkaan tule uudestaan ihmettelemään jalanjälkiä kasvoillasi, koska niin siinä käy, jos alistuu kynnysmatoksi.
Käyttäjä2941 kirjoitti:
Haluaisit huomollasi palkita miehen siitä, mitä hän teki? No en todellakaan auta!
Kaikki huomio, mitä miehelle annat, kertoo vain että haluaisit takaisin yhteen hänen kanssaan. Jos sitä haluat niin anna palaa, kirjoittele viestejäsi. Jos oikeasti haluat eroon niin älä ole häneen enää missään yhteydessä. Se on pahin asia, mitä voit hänelle "kertoa". Rakenna itsellesi onnellinen elämä, johon hän ei enää kuulu millään tavalla. Jos yrittää kuulua, niin hae lähestymiskieltoa.
Mutta jos niin lapsellinen olet, että kuvittelet hänen muuttuvan siitä kun kirjoitat jonkin itsesäälin täyteisen viestin, niin anna palaa. Älä kuitenkaan tule uudestaan ihmettelemään jalanjälkiä kasvoillasi, koska niin siinä käy, jos alistuu kynnysmatoksi.
Osittain samaa mieltä, joskaan en ilmaisisi asiaa ihan noin jyrkästi.
Kaikki yhteydenotot ovat huomion antamista miehelle, joka ei käytöksensä perusteella ansaitse muuta kuin jäisen hiljaisuuden. Suurin reaktio jonka tuollaiselle soisin, olisi eleetön kadun puolen vaihtaminen katsomatta mieheen päinkään, jos sattuisi vastaan tulemaan.
Kirjeen kirjoittaminen sinänsä on hyvä ajatus. Kirjoita vaikka useita, ja pura niihin kaikki pelko, ahdistus, viha, suru jne mitä tunnet. Osoita ne kirjoittaessasi hänelle, ja kirjoita suodattamatta juuri niin kuin tunnet. Mutta ÄLÄ lähetä niitä. Säilö niitä vaikka jossain turvallisessa paikassa niin kauan kuin hyvältä tuntuu, ja sitten polta ne, ja kaikki se tuska symbolisesti niiden mukana. Vähän kuin puhdistumis- ja vapautumisriitti.
Mies ei tule ikinä tajuamaan mikä ja millainen hän on. Täysi hiljaisuus siihen suuntaan. Pidä itsellesi päiväkirjaa johon purat kaikki ajatuksesi ja tunteesi, kirjoitusterapiaa siis. Näin saat sanottua kaiken mitä haluat eikä tarvitse muotoilla asioita toista ihmistä varten.
Hienoa että lähdit, nyt aloitat uuden elämän, osallistu vaikka maalauskurssille, tanssikurssille tms ja suuntaa vaan eteenpäin. Jos mies ottaa sinuun joskus yhteyttä tai pyytää (muka) anteeksi, jätä huomiotta. Muista mitä hän teki. Hän tekee sen uudelleen.
Ootko tehnyt rikosilmoitusta miehestäsi? Jos et olisi korkea aika... Ei kannata itse lähettää mitään viestiä mikä herättää huomiota tai mies tekee uudelleen. Voit kuvitella että mies jättää sut rauhaan jos lähetät viestin, mutta totuus on poliisit pystyvät sitä paremmin estämään lähistymiskiellolla
Mä voin auttaa.