Oletko joskus saanut gynekologilla epämiellyttävää käsittelyä?
Millaisia kokemuksia gynekologeista. Itse en suostu miesgynekologin vastaanotolle menemään, kun voi kosketella vähän liikaa?
Kommentit (7)
Työnsi kerran koko käden olkaa myöten sisääni, vähänkö kirpas!!
Vain kerran, sairaalan naistentautien poliklinikalla tylystä kohtelusta kuuluisaksi tulleelta gyneltä. Ko. gynen edesottamuksia on puitu myös tällä palstalla.
Oli tosi kovakourainen, tiuski kaikki vastaukset ja piti mua suunnilleen vajaaälyisenä jos jotain sairauteeni tai sen hoitopolkuun liittyvää halusin kysyä. Annoin kyllä t u u t i n täydeltä palautteet kohtelustani saman tien tuolle lääkärille. Siinä kuumotti jo kätilön korviakin mutta minähän en mihin tahansa kohteluun suostu.
UIJUI kirjoitti:
Työnsi kerran koko käden olkaa myöten sisääni, vähänkö kirpas!!
Sellaista se lehmän elämä toisinaan on. Taisi kuitenkin olla eläinlääkäri gynen sijaan kyseessä.
Gynekologilla muuta saakaan kun epämiellyttävää käsittelyä. Minä nyt en vain tykkää, että pimperooni tungetaan lääketieteellisiä välineitä. Asiallista kohtelua sen sijaan on ollut kautta linjan.
Eräs vanhempi naisgynekologi oli todella kovakourainen ja kun multa pääs itku sen kivun takia (en itke kivusta kovinkaan herkästi) niin alkoi vihjailla, että mulla on päässä vikaa, kun ei sen toimenpiteen pitäisi sattua ja vihjaili koko ajan, että mulla on aivan varmasti joku tauti oireettomana. Lähdin itkien vastaanotolta eikä mulla ollut mitään tautiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Gynekologilla muuta saakaan kun epämiellyttävää käsittelyä. Minä nyt en vain tykkää, että pimperooni tungetaan lääketieteellisiä välineitä. Asiallista kohtelua sen sijaan on ollut kautta linjan.
Juuri näin. Miehet voivat samaistua ajattelemalla, että ahteriin työnnetään kylmiä metallisia laitteita ja peräsuolen seinämästä leikataan paloja pois ilman puudutusta (papa-koe).
En ymmärrä naisia, jotka käyvät ilman sairauden aiheuttamaa syytä kerran vuodessa gynellä...
Ystävällistä palvelua olen kyllä aina saanut eikä kipuja ole koskaan vähätelty vaan päin vastoin yritetty hoitaa homma mahdollisimman kivuttomasti. Valitsen kylläkin lääkärin aina itse.
Aika usein. Eivät tykkää jännittävästä potilaasta. Nyt olen löytänyt naispuolisen gynen joka tekee sisätutkimuksen kivuttomasti.