Triptyl unen parantamiseen, joku?
Sain tämän lääkkeen syyskuussa kun verenpaineet krkeat eron yhteydessä (ja viikon s-lomaa), en halunnut sitä "psyklääkettä" kuten ajattelin. Nyt olen ymmärtänyt että sitä läytetään vähän erilaisiin vaivoihin. Mulla siis 10mg, olen ottanut silloin tällöin ja että nukun hyvin. Joku muu? Ehkä 20 tbl otettu eli ei kovin usein. Mietin jos olisi syytä jatkaa satunnaista käyttöä kun vaihdevuosiongelmien takia nukun aika huonosti. Silti en halua tulla riippuvaiseksi.... jos on kyseistä lääkettä, mihin ja miksi ja mitä tykkäät siitä?
Kommentit (7)
Minulla oli käytössä kipu-aikana tuo 10mg iltaisin, käytössä oli silloin lisäksi 6xantibiootti ja 4-6 särkylääkettä vuorokaudessa.
Käytin joka ilta noin puoli vuotta ja lopetin, kun paranin.
Ei tullut vieroitusoireita.
En oikein ymmärtänyt, mikä se kysymys tässä oli, mutta minä käytän unen laadun parantamiseen. Olen käyttänyt vuosia satunnaisesti ja toimii hyvin. El aiheuta riippuvuutta.
Kiitos. Sitä just mietin että onko turvallista käyttää jatkossakin, silloin tällöin? Oliko sullakin 10mg?
Mulla määrätty kipuun, kun monta kuukautta kärvistelin yöt leposäryn vuoksi. Nukuttua saan, mutta puoli päivää menee aina puolinukuksissa. Satunnaisesti siis vaan voin käyttää, ja esim autolla en lähtisi heti aamulla ajamaan.
Joo, muistaakseni mulla on 10 Mg ja käytän 1-2 tablettia kerralla. T: 4
?