Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koulu pakottaa kaveruuteen vapaa-ajalla?

Alottaja
31.01.2017 |

Käyn siis yhdeksättä luokkaa. Tilanteeni on siis sellainen, että minut pakotetaan koulussa olemaan jatkuvasti erään tyypin kanssa, joka kiusaa minua jatkuvasti (esim haukkuu, uhkailee ja varastelee minulta). Koulussa selviteltiin tänää yhtä meidän välistä riitaa ja opettaja sanoi minulle, että minun pitäisi kaveerata kyseisen oppilaan kanssa vapaa-ajallakin. Toki voin ottaa hänet huomioon koulussa, mutta tarvitseeko minun oikeasti tuhlata vapaa-aikaani ihmisen kanssa, jota inhoan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi.

Vierailija
2/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi.Myös seksiin voivat pakottaa

En mielelläni panisi samaa sukupuolta olevan kanssa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida pakottaa. Ei opettaja päätä mitä teet vapaalla. Et sinäkään voi päättää mitä opettajille tekee.

Seksiin eikä mihinkään kaveruuteen voida pakottaa.

Joku sairas tuossa kirjoittaa että seksiinkin voisi pakottaa mutta EI VOI.

Vierailija
4/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
5/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sairas tuossa kirjoittaa että seksiinkin voisi pakottaa mutta EI VOI.

Yrittää vain olla vitsikäs.

Vierailija
6/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä on enemmän sairasta ottaa kaikki tosissaan mitä netistä lukee .Tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus.Hakeudu hoitoon

Vierailija
7/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä on enemmän sairasta ottaa kaikki tosissaan mitä netistä lukee .Tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus.Hakeudu hoitoon

Kiitos tästä mukavasta kommentista!

Vierailija
8/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samassa tilanteessa vuosia sitten, mutta en totellu siinä tilanteessa opettajaa.

Vierailija
9/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käsken opettajana oppilaita ottamaan muut huomioon vapaa-aikana. Se on velvollisuuteni. Sinun velvollisuutesi on totella opettajan sanaa!

Vierailija
10/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin käsken opettajana oppilaita ottamaan muut huomioon vapaa-aikana. Se on velvollisuuteni. Sinun velvollisuutesi on totella opettajan sanaa!

Jotain perusteluja tälle??

Vierailija
11/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain perusteluja tälle??

On tärkeää lapsen mielenterveyden kannalta, että hänellä on ikäisiään tovereita

Vierailija
12/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei voi määrätä, mitä oppilaat tekee vapaa-ajallaan. Edes synttäreille ei voi velvoittaa kutsumaan kaikkia luokan tyttöjä/poikia tai vain muutamaa, vaan yhden inhokin saa jättää ainoana kutsumatta vaikka koulussa olisi "sovittu" mitä.

Vierailija
13/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei voi määrätä, mitä oppilaat tekee vapaa-ajallaan. Edes synttäreille ei voi velvoittaa kutsumaan kaikkia luokan tyttöjä/poikia tai vain muutamaa, vaan yhden inhokin saa jättää ainoana kutsumatta vaikka koulussa olisi "sovittu" mitä.

Naurettavaa, että joku on tätäkin viestiä miinustanut. Yhden jättäminen synttärien ulkopuolelle ilman painavaa syytä on tietysti paskamaisesti tehty, mutta se on asia jolle koulu ei voi mitään.

Vierailija
14/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ole päivänselvää ettei voi pakottaa, ei mielestäni voi edes koulussa pakottaa ketään kaveeraamaan, tietysti ryhmätöissä pitää työskennellä yhdessä, mutta mitään enempää ei tarvitse tehdä.

Vierailija
15/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa. Toki koulun tehtävä on kannustaa jokaista oppilasta olemaan kohtelias kaikille, olemaan kiusaamatta muita jne. Mutta jokaisella on oikeus valita kaverinsa vapaa-ajalla.

Vierailija
16/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään tarvitse. Eikä tarvitse kaveerata kouluajallakaan. Et kiusaa muita oppilaita millään tavalla henkisesti tai fyysisesti, se riittää.

Oi, mä niin haluaisin tavata sen open, joka mun lapsen käskisi kaveeraamaan koulussa tai vapaalla jonkun varastelevan pikkupökäleen kanssa.

Vierailija
17/17 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä itseltäsi tuntuisi olla jatkuvasti yksin vapaa-aikana? Asetu luokkalaisesi asemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi