Asun kunnan vuokratalossa, voinko kutsua huoltomiehen laittamaan lampun sokeripalaan?
Minulla on eteisessä sellainen sokeripala johon lamppu pitäisi kytkeä. En ole koskaan aiemmin asunut asunnossa jossa tuollainen on. Pitäisi ostaa johto joka sopii siihen. En uskalla asentaa sitä itse. Voiko tällaisen asian vuoksi kutsua huoltomiehen paikalle?
Tai olisiko mahdollista pyytää huoltomiestä vaihtamaan koko sokeripalan pois ja asentamaan siihen nykyaikaisen pistorasian?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ap:n kuvassa näkyy olevan ihan normaali pistokepaikka. Tökkäät vaan sen lampun pistokkeen siihen.
Aha, pitää kokeilla. Tuo pistokepaikka on vain ihan erilaisen näköinen kuin talon muut pistokepaikat.
Ap
Kuvasta näkee että tuo sokeripala on pistokkeelle sopiva, maadoitustappi jonka vieressä 2 reikää. Ei ole normaali sokeripala, johon ruuvattaisiin pelkät johdot.
T: sähkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ketään sukulaista, joka voisi auttaa? Isä, veli? Tai neuvokas äiti?
Ei ole ketään.
ApNaapuri?
En tunne tarpeeksi hyvin. Mutta nyt ei tarvitse kutsua ketään. Siihen ilmeisesti käy ihan tavallinen pistoke, tökkää vain seinään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuvasta näkee että tuo sokeripala on pistokkeelle sopiva, maadoitustappi jonka vieressä 2 reikää. Ei ole normaali sokeripala, johon ruuvattaisiin pelkät johdot.
Eli ostan maadoitetun pistotulpan, kiinnitän sen lampun kehikkoon ja tökkään seinään?
Tällaisen: http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/60057710/
Ap
Mä joko kysyisin Facebookista joltain esim kaupungin alueen kirppispalstalta oisko siellä taitavaa joka tulis laittaan (mulle tuli viinipullopalkalla yksi mies tikkaiden kanssa! annoin kyl hälle sit kakskymppisen kun olin niin ilahtunut) tai sit soittaisin pokkana tonne huoltoon, ei se nyt niin paljon voi maksaa, muutamia kymppejä max.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ostan maadoitetun pistotulpan, kiinnitän sen lampun kehikkoon ja tökkään seinään?
Tällaisen: http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/60057710/Ap
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään.
ApNaapuri?
En tunne tarpeeksi hyvin. Mutta nyt ei tarvitse kutsua ketään. Siihen ilmeisesti käy ihan tavallinen pistoke, tökkää vain seinään.
Ap
Seuraava ongelma, pistokkeita on kai kolmea eri mallia. Toivottavasti sulla on sopiva :)
Kiitos vielä vastanneille, asia tuli nyt selväksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään.
ApNaapuri?
ApSeuraava ongelma, pistokkeita on kai kolmea eri mallia. Toivottavasti sulla on sopiva :)
Oikea pistoke löytyi. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä joko kysyisin Facebookista joltain esim kaupungin alueen kirppispalstalta oisko siellä taitavaa joka tulis laittaan (mulle tuli viinipullopalkalla yksi mies tikkaiden kanssa! annoin kyl hälle sit kakskymppisen kun olin niin ilahtunut) tai sit soittaisin pokkana tonne huoltoon, ei se nyt niin paljon voi maksaa, muutamia kymppejä max.
Muutamalla kympillä kukaan ei liiku metriäkään. Esimerkki on ehkä ääritapaus mutta osoittaa vaan miten paljon yksinkertaisestakin asiasta veloitetaan. Muutamalla kympillä ei varmasti kukaan liikahda metriäkään.
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005008256.html
Sähkömies muuttaa sokeripalan pistorasiaksi... Voi apua, kuolen nauruun.
Tästä ketjusta taitaa tulla aika eeppinen, voi vetää vertoja jopa Munsalan kansallispuku-ketjulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen: http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/60057710/Ap
Kyllä.
Ei, ainostaan mikäli lampussa on ollut maadoittettu johto tai paikka sille. Normaalit kaksijohtoiset sopivat ilmankin.
Naapuri?