Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun kunnan vuokratalossa, voinko kutsua huoltomiehen laittamaan lampun sokeripalaan?

Vierailija
31.01.2017 |

Minulla on eteisessä sellainen sokeripala johon lamppu pitäisi kytkeä. En ole koskaan aiemmin asunut asunnossa jossa tuollainen on. Pitäisi ostaa johto joka sopii siihen. En uskalla asentaa sitä itse. Voiko tällaisen asian vuoksi kutsua huoltomiehen paikalle?
Tai olisiko mahdollista pyytää huoltomiestä vaihtamaan koko sokeripalan pois ja asentamaan siihen nykyaikaisen pistorasian?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ketään sukulaista, joka voisi auttaa? Isä, veli? Tai neuvokas äiti?

Ei ole ketään.

Ap

Naapuri?

Vierailija
22/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ap:n kuvassa näkyy olevan ihan normaali pistokepaikka. Tökkäät vaan sen lampun pistokkeen siihen.

Aha, pitää kokeilla. Tuo pistokepaikka on vain ihan erilaisen näköinen kuin talon muut pistokepaikat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasta näkee että tuo sokeripala on pistokkeelle sopiva, maadoitustappi jonka vieressä 2 reikää. Ei ole normaali sokeripala, johon ruuvattaisiin pelkät johdot.

T: sähkäri

Vierailija
24/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään.

Ap

Naapuri?

En tunne tarpeeksi hyvin. Mutta nyt ei tarvitse kutsua ketään. Siihen ilmeisesti käy ihan tavallinen pistoke, tökkää vain seinään.

Ap

Vierailija
25/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvasta näkee että tuo sokeripala on pistokkeelle sopiva, maadoitustappi jonka vieressä 2 reikää. Ei ole normaali sokeripala, johon ruuvattaisiin pelkät johdot.

Eli ostan maadoitetun pistotulpan, kiinnitän sen lampun kehikkoon ja tökkään seinään?

Tällaisen: http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/60057710/

Ap

Vierailija
26/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joko kysyisin Facebookista joltain esim kaupungin alueen kirppispalstalta oisko siellä taitavaa joka tulis laittaan (mulle tuli viinipullopalkalla yksi mies tikkaiden kanssa! annoin kyl hälle sit kakskymppisen kun olin niin ilahtunut) tai sit soittaisin pokkana tonne huoltoon, ei se nyt niin paljon voi maksaa, muutamia kymppejä max.

Vierailija
27/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ostan maadoitetun pistotulpan, kiinnitän sen lampun kehikkoon ja tökkään seinään?

Ap

Kyllä.

Vierailija
28/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään.

Ap

Naapuri?

En tunne tarpeeksi hyvin. Mutta nyt ei tarvitse kutsua ketään. Siihen ilmeisesti käy ihan tavallinen pistoke, tökkää vain seinään.

Ap

Seuraava ongelma, pistokkeita on kai kolmea eri mallia. Toivottavasti sulla on sopiva :)

Vierailija
29/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä vastanneille, asia tuli nyt selväksi.

Ap

Vierailija
30/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään.

Ap

Naapuri?

Ap

Seuraava ongelma, pistokkeita on kai kolmea eri mallia. Toivottavasti sulla on sopiva :)

Oikea pistoke löytyi. :)

Ap

Vierailija
31/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joko kysyisin Facebookista joltain esim kaupungin alueen kirppispalstalta oisko siellä taitavaa joka tulis laittaan (mulle tuli viinipullopalkalla yksi mies tikkaiden kanssa! annoin kyl hälle sit kakskymppisen kun olin niin ilahtunut) tai sit soittaisin pokkana tonne huoltoon, ei se nyt niin paljon voi maksaa, muutamia kymppejä max.

Muutamalla kympillä kukaan ei liiku metriäkään. Esimerkki on ehkä ääritapaus mutta osoittaa vaan miten paljon yksinkertaisestakin asiasta veloitetaan. Muutamalla kympillä ei varmasti kukaan liikahda metriäkään.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005008256.html

Vierailija
32/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömies muuttaa sokeripalan pistorasiaksi... Voi apua, kuolen nauruun.

Tästä ketjusta taitaa tulla aika eeppinen, voi vetää vertoja jopa Munsalan kansallispuku-ketjulle.

Vierailija
33/33 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä.

Ei, ainostaan mikäli lampussa on ollut maadoittettu johto tai paikka sille. Normaalit kaksijohtoiset sopivat ilmankin.