Kuuluuko jonotusnumero ottaa, jos on ainoa asiakas?
Meneekö jonotussysteemi sekaisin, jos ainoa asiakas painelee suoraan kassalle, vai pitääkö ottaa jonotusnumero?Erityisesti aspojen mielipiteet kiinnostaisivat.
Kommentit (8)
Joo mä välillä mietin tota apteekissa. Oon kyllä ottanut silti numeron
En tiedä, olen kyllä aina ottanut. Joskus postin täti voivotteli, että otit sitten turhaan numeron.
Ja joskus ne huutaa, että ei tarvi ottaa numeroa, tule tänne vaan. Eli ei mene mikään sekaisin. :)
Täytyy ottaa! Olen asiakaspalvelutyössä ja meillä on käytössä vuoronumerosysteemi. Itse ainakin haluan hieman "levätä" hiljaisempina aikoina, mutta on tosi ärsyttävää jos kaikki asiakkaat tulevat peräjälkeen minun tiskilleni numeroa ottamatta ja työkavereiden ei tarvitse tehdä mitään. Tätä tapahtuu varsinkin silloin, kun olen pääovea lähimpänä olevalla tiskillä.
Sitten työkaverit saa puuhailla omia juttuja ja minä joudun palvelemaan kaikki asiakkaat ja suututtaa. Usein sanon tiskiä lähestyvälle asiakkaalle, että muistakaahan ottaa vuoronumero! Silloin asiakas menee automaattisesti sille asiakaspalvelijalle, jolla on ollut pisin tauko asiakkaiden ottamisessa. Vuoronumerosysteemiä tulee siis noudattaa, jotta työt jakautuvat tasaisesti asiakaspalvelijoiden kesken :)
Ainakin mulle on kerran sanottu yhdessä paikassa, että täytyy ottaa jonotusnumero. Oli vain yksi asiakaspalvelija eikä ollut muita asiakkaita kuin minä. He seurasivat asiakas määriä näin. On toki monia paikkoja, joissa jonotusnumeroita käytetään vain ruuhka-aikoina.
Jos useammalla tiskillä henkilökuntaa niin otan numeron. Jos vain yksi aspa, niin riippuu siitä miten tämä huomioi asiakkaan (jos tervehtii marssin tiskille, jos on keskittynyt muihin töihin otan numeron).
Kuuluu, jotta tiedät kenen kassalle menet. Jos kassoja on useampi paikalla, niin näin et loukkaa valitsematta jääneen tunteita.