Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, missä stereotyyppisessä miesten hommassa olet parempi kuin miehesi?

Vierailija
30.01.2017 |

Ajan taskuparkkiin paljon paremmin kuin mieheni. Helsingissä aina ajanut oppi taidon ihan toisella tavalla kuin Pohjanmaalla asunut. :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parempi maalaamaan kuin mieheni. Kun mies maalaa, maalia menee ihan tolkuttomasti, se valuu pitkin seiniä, jää pensselin jälkiä jne. Minä meillä teenkin nykyään kaikki maalaushommat. Olen myös parempi nikkaroimaan kaikkia pieniä juttuja, mies on kyllä parempi sitten isommissa projekteissa, joskin ne multakin sujuu ihan hyvin.

Näin niitä mielikuvia muutetaan. :D Olen aina pitänyt maalausta naisten hommana.

N40

Mielikuvat tulee lapsuuden kodista. Meilläkin äiti oli aina se joka maalasi ja tapetoi. Anoppikin maalasi heidän talon kun appiukko ei uskaltanut telineille.

Vierailija
22/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetointi. Taitaa tosin nykyään olla enemmän jo naisten homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioiden laittamisessa loogiseen järjestykseen. Esim. jos pitää käydä useammassa kaupassa, olen huomattavasti miestä parempi suunnittelemaan loogisen käyntijärjestykseen ottaen huomioon kauppojen sijainnit ja niiden aukioloajat. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta muutenkin logiikka pelaa paremmin kuin miehellä.

I <3 Spock

Logiikka ei ole stereotyyppisestikään ajateltuna miesten heiniä...

Mammapalstan miesasiamiesten spämmin mukaan on.

Vierailija
24/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein missä tahansa. Mies on lähtöisin sellaisesta "kulttuuriperheestä", missä on tyyliin istuttu illat nojatuolissa hyvää kirjallisuutta lukemassa samalla, kun taustalla soi klassinen musiikki. Ei oikein osaa tehdä mitään käytännön töitä. Itse olen saanut sellaisen kasvatuksen, että tartutaan heti toimeen, jos on jotain tehtävää, oli se sitten mikä hyvänsä homma. Pienenäkin jos sanoi jostain, että "en osaa", niin siihen sai vastauksen, että "sano ettet vaan viitsi".

Vierailija
25/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton peruutus peilien avulla.

Mies kolhii autoa etuosasta yrittäessään päätä kääntämällä peruutella.

Itse olen opetellut ajamaan autoa pakettiautolla. (Mies itsekseen peltoautolla ilman, että kukaan kertoi, että autossa on peilitkin).

Vierailija
26/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkin yksinkertainen juttu kuin lampun vaihto. Sitä kun ei koskaan tapahdu. Nämä tälläiset "korjaushommat" on ollut aina miehen hommia, mutta kun ei vaan tapahdu. Odotin kaksi kuukautta että vaihtaisi makuuhuoneeseen lampun, viime viikolla ei jaksanut enää kun ei näe niin vaihdoin sit itse. Olisinhan sen voinut tietysti vaihtaa heti kun se simahti, mutta ihan periaatteesta en vaihtanut, mies kun ei kodissa tee kotitöitä koskaan.

Minä en tee periaatteesa kotitöitä yksin, kun en yksin asu ja "sotke".

Vierailija
27/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnistamisessa sekä autolla kaupungeissa ajamisessa, peruuttamisessa. Kun lähdetään reissuun, mies ajaa maantie-osuudet ja minä kaupunkiosuudet. Olen kaupungeissa ajanut paljon ennen suhdettamme, mies ei yhtään kun jotenkin arkailee sitä. Mutta tämä sopii molemmille.

Meillä myös näin. Mies ei osaa peruuttaa, taskuparkkia ei koskaan edes yritä. Kaupunkiajossa on ihan tumpelo, saattaa ryhmittyä ihan väärin esim yksisuuntaisilla kaduilla.

Vierailija
28/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein missä tahansa. Mies on lähtöisin sellaisesta "kulttuuriperheestä", missä on tyyliin istuttu illat nojatuolissa hyvää kirjallisuutta lukemassa samalla, kun taustalla soi klassinen musiikki. Ei oikein osaa tehdä mitään käytännön töitä. Itse olen saanut sellaisen kasvatuksen, että tartutaan heti toimeen, jos on jotain tehtävää, oli se sitten mikä hyvänsä homma. Pienenäkin jos sanoi jostain, että "en osaa", niin siihen sai vastauksen, että "sano ettet vaan viitsi".

Meillä sanottiin aina opettele. :D Ja nyt ollaan miehen kanssa yhdessä opeteltu ja samalla viivalla ruvetaan olemaan, mutta minä olen edelleen parempi ammattini vuoksi sähkötöissä.

Vierailija
29/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempi matemaattinen päättely-, ongelmanratkaisu- ja avaruudellinen hahmotuskyky kun miehelläni (tai ylipäätänsä enemmistöllä). Niiapä muuttoauton peruuttaminen, huonekalujen kokoaminen, kartanluku ja vastaavat sujuu multa näppärämmin. Miehellä on tietenkin omat vahvuutensa. Jos nyt jotain stereotypistä "naisten työtä" haetaan, niin mies esim. hoitaa lasten iltahommat paremmin, niin että lapset ovat oikeasti ajallaan valmiita sänkyyn.

Vierailija
30/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös maalaushommat on minun (miehen saatan antaa levittää pohjamaalin) koska teen siistimpää jälkeä. Kokoan myös huonekalut, miehellä on jotenkin heikko avaruudellinen hahmotuskyky, tekee helposti virheitä ja pähkäilee niin kauan että mulla menee hermo. Helpompaa kun siis kokoan yksin.

Vierailija
31/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioiden hoitamisessa, sijoittamisessa ja säästämisessä. 

Vierailija
32/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi palkka.

Vierailija
33/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen parempi pintakäsittelijä, olen aina maalannut ja tapetoinut meillä kaiken tarvittavan. Mukaanlukien talomme ulkomaalauksen kahdesti ja peltikaton kerran. Olen parempi sytyttämään uuneihin tulen ja lämmittämään saunan.

Vierailija
34/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä nyt ehkä niin varsinaisesti vaan miesten hommia ole, mutta sellaisia mitkä mun mielestä miehen pitäisi osata automaattisesti: Sulakkeiden kanssa pelaaminen ja lamppujen asennus, sähkönkulutus/laskuasiat, pyykkikoneen asennus, huonekalujen kokoaminen, kodinkoneiden käyttäminen... Kaiken tuon mä saan tehdä meillä, koska miehellä ei ole mitään käsitystä niistä.

Tosin syykin on ymmärrettävä, sillä mies on ulkomaalainen ja kulttuurista, jossa (aikuiset)lapset asuvat kotona tasan niin kauan kun menevät naimisiin ja muuttavat sitten omilleen puolisonsa kanssa. Periaatteessa eli siis kolmikymppiseksi mamman passattavana kunnes muutettiin yhteen, itse olin asunut jo 10 vuotta itsenäisesti. 

Välillä ärsyttää koska en minäkään kaikkea osaa, mutta muuten meidän yhteiselo on ollut ihan mutkatonta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan