Miten säilytätte Pirkka-lehdet?
Olisko joku sievä kori hyvä ( rottinkikori esim) ideoita
Kommentit (17)
Siirrän ne postilaatikosta taloyhtiön paperinkeräyslaatikkoon.
Vien Pirkat paperi- ja lehtiroskikseen, josta ne noudetaan huomaamattomalla ajoneuvolla ja kuljetetaan Pohjois-Norjaan maanalaiseen bunkkeriin ja säilötään ikiroutaan.
Ei tule. Olenkohan liian köyhä saamaan?
Minä skannaan ne, vievät sähköisenä vähemmän tilaa.
Jouduin tekemään vaikean valinnan Pirkan ja Postisen välillä, ja päädyin arkistoimaan Postiset. Pirkat menevät lukemisen jälkeen paperinkeräykseen.
Mulla on Pirkka-lehdet temaattisesti järjestettynä kansioihin: esim joulu, pääsiäinen, kevään-juhlat, tekstiilihuolto yms. Olen myös tehnyt itselleni Exceliin avainsanahakemiston, jotta löydän oikeat lehdet. Ristiviittaus järjestelmän hiominen toimivaksi kesti hetken aikaa, oli vaikea keksiä, miten saan esimerkiksi jouluaiheiset Pirkka-niksit kattavasti luetteloitua.
Höh, ei meille tule edes Pirkkaa :(
Minäkin ennen säilöin Pirkkaa ja oli perintöpirkatkin arkistoitu ja kansakunnan kaapin päällä. Nyt olen hurahtanut Postiseen ja laminoin ne ja arkistoin vartavasten tehtyyn paloturvalliseen arkistointikaappiin. Sunnuntaisin koko perhe lueskelemme yhdessä näitä laminoituja Postisia valkoiset puuvillahanskat käsissä.
Kesämökin avotakka on Pirkoille loistava paikka, suosittelen lämpimästi.
Yhteishyvät löytyvät kuitenkin saunan pesästä, näin eivät mene arkistot koskaan sekaisin.
Meillä Pirkat pinossa vessanpytyn vieressä. Jos pino meinaa kaatua niin on aika heittää osa paperiroskiin. Parasta pyttylukemista kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Höh, ei meille tule edes Pirkkaa :(
Minä myyn meidän Pirkat paikallisella Facebook-kirppiksellä hyvään hintaan niille, joille sitä ei tule. Aina on ottajia jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuissa.
Sama! Katto täynnä sukkahousuista väsättyjä säilytysputkiloita
Minä rakensin lokerikon, jossa on lokerot jokaiselle vuosikerralle. Merkkasin vielä teipeillä yläreunaan vuosiluvun, niin helposti löytää hakemaansa. Kohta täytyy rakentaa uusi lokerikko. Tämä vuosikerta menee vielä vanhaan.
En säilytä enää; eivät pirskahtele.
Joka vuodelle on oma kansionsa, johon olen laittanut lehdet siististi. Kansiot sitten kirjahyllyssä.