Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapselle nimi entisestä suhteesta.

Vierailija
30.01.2017 |

Miehellä on 3 tyttöä edellisestä suhteesta ja minulla yksi tyttö.
Yhteinen poikamme syntyi nimestä keskusteltiin pitkään.
Mies halusi välttämättä pojan nimeksi Veeti eikä kelpuuttanut muita nimiä ensimmäiseksi nimeksi. Monesti vastasi että kiva nimi mutta Veeti on kivempi. Poikahan näyttääkin Veetiltä.
Veeti kuulosti kivalta nimeltä joten annoin miehelle periksi vaikka tuntui ettei nimeä ole yhdessä päätetty vaan mies vaati sitä nimeä.
Näin jälkeenpäin kuulin mieheni vanhemmalta tytöltä että "jos äiti ja isä olisi saanut pojan niin siitäkin olisi tullut Veeti. Äiti sanoi aina että jos poika olisi niin se olisi Veeti"
On aika nöyryytetty olo vaikka kyse on vain nimestä.
Miksi lapsen nimi pitää tuoda aikaisemmasta suhteesta ja siitä mitä he ovat silloin halunneet ja yhdessä suunnitelleet.
Miksi minä ja mieheni ei yhdessä oltaisi voitu keksiä nimeä meidän pojalle.
En olisi suostunut jos olisin tämän silloin tiennyt.
Tuntuu että mies elää sitä vanhaa suhdetta minun kanssani.
Olen ehkä vainoharhainen mutta kyllä tämä loukkaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi minunkin lapsestani tullut saman niminen kuin mikä nyt on vaikka olisi syntynyt edelliseen (tai seuraavaan) suhteeseeni. Mistä tiedät ettei se ollut nimenomaan miehen keksimä nimi josta hän oli aina haaveillut? Itse halusin lapselleni juuri tätä nimeä jo 12-vuotiaana.

(Tietty jos mies olis vastaan laittanut niin olisin voinut toisinkin nimetä. Mutta hyvä näin)

Vierailija
2/7 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että loukkaa.. mutta kumpi keksinyt nimen aikoinaan, mies vai exä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te olette UUSIOperhe. Eli jämät. Tai sen yhden uusioperheen epätoivoinen jatke. Teidän perhe ei tule koskaan olemaan yhtä täydellinen kun se alkuperäinen. Tulette aina olemaan usea eri perhe yhdessä.

Vierailija
4/7 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on miehen keksimä ja haluamasi nimi alunperin niin en näe ongelmaa. Samalla tavalla minulla on lapsilla nimet kotka olen aina halunnut. Ne oli suunnitellut nimet exänkin kanssa. Mutta siihen liittoon ei lapsia tullut joten ne säilyi tähän nykyiseen liittoon

Vierailija
5/7 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn tänään mieheltä tuosta nimestä kunhan pyörittelen asiaa hetken mielessäni kuinka asian esitän.

Tästä asiasta onnistuin päiväni pilaamaan.

Ap

Vierailija
6/7 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se lutkailu teettää.

Vierailija
7/7 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on miehen keksimä ja haluamasi nimi alunperin niin en näe ongelmaa. Samalla tavalla minulla on lapsilla nimet kotka olen aina halunnut. Ne oli suunnitellut nimet exänkin kanssa. Mutta siihen liittoon ei lapsia tullut joten ne säilyi tähän nykyiseen liittoon

Minä olisin toivonut muuta nimeä tai oikeastaan monia muita.

Veetiä en edes miettinyt kunnes mies toi sen esille joka hetkessä.

Aleksi? Ei Veeti on parempi.

Eetu? Ei Veeti on parempi.

Niko? Ei Veeti on parempi.

Juuso? Ei Veeti on parempi.

Tommi? Ei Veeti on parempi.

Ehdotin Veetiä toiseksi nimeksi mutta se ei käynyt.

Ap