Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkorttiahan ei tarvitse palkkatoimistoon erikseen toimittaa, vai?

Vierailija
30.01.2017 |

Jos siis jatkaa samalla linjalla kuin ed vuonna. sitten jos nostaa tai laskee vero% niin sitten uusi verokortti ja se palkkoihin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joissain paikoissa verotustiedot saadaan suoraan verottajalta, ja ainoastaan jos haluaa muuttaa veroprosenttia täytyy tuoda verokortti.

Vierailija
2/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verokortti pitää toimittaa vain silloin, jos et halua että palkastasi pidätetään 60% ennakonpidätystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää. Muuten alkaa helmikuusta alkaen mennä 60 % veroa.

Vierailija
4/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää toimittaa.

Vierailija
5/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työnantajat saavat tiedot suoraan verottajalta, eikä korttia tarvitse toimittaa, näin ainakin julkisella sektorilla.

Vierailija
6/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viimeistään pitää olla toimitettuna? Unohdin ja faksasin palkanlaskijalle tänään ja postitin alkuperäisen myös tänään.

Vierailija
7/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina vienyt muutosverokortin työnantajalle, koska haluan maksaa pääomaveroni korotettuna prosenttina ilman ennakkoverolippuja. Olin luullut, että tammikuu menee edellisvuoden veroprosentilla, mutta että helmikuuksi jokaisen täytyy viedä työnantajalle uusi. Vaimo kuitenkin kivenkovaan väittää, ettei verkorttia tarvitse viedä työnantajalle. Pomonsa oli sanonut, että firma saa verokortit suoraan verottajalta. 

Voiko tämä todellakin pitää paikkansa?

Vierailija
8/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tsiisus ihmiset ettekö te lue mitä verokorteissa lukee??

Joka vuosi toimitetaan uusi verokortti palkanlaskentaan. Jos ei ole toimitettu ajoissa, otetaan palkasta 60% veroa, sen kun kerran maksaa palkasta niin muistaa kyllä jatkossa toimitella verokortin.

Verokortissa on TULORAJA MYÖSKIN. Eli esim. 15 % saat tienata 25 000 euroa.  Kortissa on myös aika jota se koskee ja päivämäärä jolloin se astuu voimaan.

Vierailija
9/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset saa suoraan verottajalta tiedon, mutta jos näin on, luulisi työntekijöiden kyllä olevan asiasta tietoisia

Vierailija
10/10 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni työnantaja saa sen verokortin suoraa verottajalta, jos olet ollut töissä samassa firmassa jo viime vuonna. Mutta jos haluat tehdä muutoksia verokorttiin tai käyttää sitä B-puolta niin silloin täytyy toimittaa verokortti. Meillä ainakin infottiin töissä tästä asiasta aika selvästi. Itse toimitin verokortin, koska minulla on freelancer-kortti ja sen tietoja ei saa palkkis verottajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme