Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joille on lähetetty vääränlainen verokortti

Vierailija
30.01.2017 |

Onko automaattisesti lähetetty oikeanlainen tilalle? Minulle tuli verokortti jossa oli veroprosenttina 2,5 eikä se kyllä voi oikein olla vaikka olenkin köyhyysrajan alapuolella. Mitään uutta verokorttia ei ole lähetetty. On ihan hitonmoinen vaiva syöttää kaikki tuet, etuudet, pätkätyöt yms kelan laskuriin kun työnantajia on ollut monta jne, miten ihmeessä saisin realistisen laskelman siitä mitä tulot ovat sattuneet olemaan tai mitä ennen kaikkea olisi tänä vuonna....

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule uutta automaattisesti - siitä tiedottiin kyllä.

Mene vero.fi ja tilaa uusi.

Vierailija
2/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hitonmoinen vaiva siitä että joku urvelo saa mokailla verotoimistossa. Ok. Reilu kerho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos lähetän tuon virheellisen verokortin? Tili on tyhjä ja olisi pakko saada äkkiä jostain rahaa. En voi pikavippiäkään ottaa, koska millä minä sen takaisin maksaisin...

Vierailija
4/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne siellä verotoimistossa oikein puuhaa kun eivät osaa hommaansa?

Vierailija
5/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin varmaan maksettu bonuksia tästäkin sekoilusta.

Vierailija
6/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos lähetän tuon virheellisen verokortin? Tili on tyhjä ja olisi pakko saada äkkiä jostain rahaa. En voi pikavippiäkään ottaa, koska millä minä sen takaisin maksaisin...

Jos prosentti on liian pieni niin saat mätkyjä lopullisessa verotuksessa. Ei sen vakavampaa.

Vierailija
7/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti on täysin ylitsepääsemätön vaiva korjata omat tietonsa vero.fi- sivuilla?? Ettekö te joka tapauksessa tarkista verokorttejanne, itse joudun aina tsekkaamaan prosentin jopa 5 % ylemmäs kuin mitä kortissa on valmiina.

Uuden verokortin saa about heti, senkun kirjautuu vero.fi sivuille ja tulostaa/ tallentaa koneelle.

Vierailija
8/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perkeleen perkele kun olen tarkoituksella pitänyt prosenttia sen verran korkeana ettei varmana tule mätkyjä vaan mielummin pari sataa palautuksia :(

Vierailija
9/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et ihan varmaan virheellistä verokorttia ole tyyliin tänään saanut (astuu voimaan 1.2.2017) joten ihan nielet kitinäsi jos et ole aiemmin havahtunut asiaan. Aikaa on taatusti ollut tehdä tälle jotain hiukan aiemminkin.

Vierailija
10/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman korttiakin voi tehdä olen kuullut.

Vierailija
11/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös köyhä eikä tullut mieleenkään että toi mun 2,5 prosenttia olis millään lailla virheellinen :Ddd arvioi sen sun vuosituloprosentin mukaan että täytyykö sun nostaa prosenttia, kelan etuuksistahan menee joistain se 20% eikä sun omalla prosentilla ole siin vaihees mitään väliä.

Vierailija
12/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua, että ihmiset ottaa nuo verokorttiasiat vakavasti.. Senkus toimitat sen verokortin työnantajalle! Valkkaat vaihtoehdon B ja korotat itse sitä perusprosenttiasi sen verran mitä peppu kestää. Sitä muutoskorttia voi hakea ihan milloin ja vaikka 12 kertaa vuodessa jos siltä tuntuu. Eli tarkistat sitä verotustasi sitten lähemmäs totuutta kun olet vähän paremmin kartalla tulevista tuloistasi.

t.Palkanlaskija

Vierailija
13/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin on joku aivan muu mokannut kuin ap ja silti kaikki hyökkäävät ap:n kimppuun. Sama juttu jos jotain kiusataan työpaikalla, kumppani pettää, joku naarmuttaa autoasi tms, on keskustelu aloitettu mistä tahansa aiheesta.

Vierailija
14/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä rahansaannilla on kiire, niin anna käyttää vaan sitä verokorttia minkä sait. Sitten haet uuden ja merkkaat hakiessasi jo saadut tulot ja siitä pidätetyt verot, jolloinka ne otetaan huomioon uuden verokortin prosentissa, ja lähetät sen loppuvuoden verotusta varten käytettäväksi. Tuolloin ei tule mätkyjä, vaan liian vähän maksettu vero jakautuu loppuvuoden muista tuloista pidätettäväksi (eli jos vaikka tammikuussa pidätetään 1000 eurosta vain 15% vaikka kuuluisi pidättää 25%, niin se 100 joka olisi pitänyt maksaa enemmän, jää helmi-joulukuun tuloista maksettavaksi eli maksat tuolloin reilu 10 e/kk enemmän kuin mitä se veroprosentti 25 edellyttäisi).

Vierailija
15/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sekoilua.

Lähettävät kirjeen että väärin meni, mutteivät lähetä korjattua automaattisesti!?

Ei voi ymmärtää. Eihän sitä verokorttia edes lähetetä nykyään, kun työnantaja saa automaattisesti.

Vierailija
16/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela saa automaattisesti tiedot verottajalta, eiku... Olis kiva tietää tarkemmin mokan taustoista ja mokaajan vastuusta.

Vierailija
17/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi maksaa jäännösvero,se ei olisi paljon.

Vierailija
18/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole varma verokortistani mutta pystyn maksamaan mätkyt jos niitä tulee.Ei siitä ole mitään kirjettäkään tullut.

Vierailija
19/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli verottajalta kirje. "Sori hei, me mokattiin, käy sä nyt vero.fi sivustolla korjaamassa meidän tekemä virhe". Ei ehkä oo iso vaiva, mutta ihan periaatteessa v.....aa kun eivät voi itse korjata tekemäänsä virhettä. Olisivat jo korjanneet sen sillä ajalla kun kirjeitä lähettelivät.