Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TIEDÄTKÖ paljon autosi nopeusmittari heittää?

Vierailija
30.01.2017 |

Siis oikeasti, ei ole iso homma tarkistaa miten paljon nopeusmittari heittää, aina renkaanvaihdon jälkeen.

Ajan työmatkaa 130 km päivässä ja voi luoja sentään että on tuuria jos joku ajaa oikeasti sitä 80 km/h. Minulla on hyvä auto, hyvät renkaat, hyvä ajotaito. Ajan todellakin työmatkani normaalissa talvisäässä suurinta sallittua nopeutta. Mutta joka vidun aamu joudun lähtemään töihin vähintään 20 minuuttia aiemmin kun tie täynnä näitä liirijöitä.

Nyt teistä jokainen asentaa kännyyn apsin joka näyttää todellisen ajonopeutenne tak katsoo navigaattorista, katsotte kuinka paljon mittari valehtelee ja opettelette ajamaan oikealla nopeudella.

En mä usko että ne aratkaan kuskit välittää onko mittarissa 75 vai 80 km/h

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset keksii nitä erikoisempia syitä sille, miksi heitän pitää ajaa ylinopeutta. onneksi valtiolla on pohjaton rahan tarve ja rangaistuksia on kovennettu.

Vierailija
22/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole navigaattoria eikä tule.

Mistä moinen navigaattorivastaisuus?

Jopa minä, dementoitunut köyhä vanhus omistan Lumia 650 puhelimen (79€) joka toimii myös autossa navigaattorina telineeseen kiinnitettynä. Lisäksi bluetooth kuuloke niin ei tarvitse itse eikä muiden kokoajan sitä puheopastuksen hölinää kuunnella jos ei halua.

Helpottanut kummasti elämää kun ajelee paikoissa jotka eivät ole ennalta itselle tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole navigaattoria eikä tule.

Mistä moinen navigaattorivastaisuus?

Jopa minä, dementoitunut köyhä vanhus omistan Lumia 650 puhelimen (79€) joka toimii myös autossa navigaattorina telineeseen kiinnitettynä. Lisäksi bluetooth kuuloke niin ei tarvitse itse eikä muiden kokoajan sitä puheopastuksen hölinää kuunnella jos ei halua.

Helpottanut kummasti elämää kun ajelee paikoissa jotka eivät ole ennalta itselle tuttuja.

Ööh, mä en tarvitse sitä? Jos menen jonnekin uuteen paikkaan, katson kartasta missä se on, netistä siis karttapalvelusta ja ajan sen mukaan. En kovin usein käy tuntemattomissa paikoissa.

Vierailija
24/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalin liikenteen seassa ajaminen ärsyttää noin paljon, niin ehkä kannattaa vaihtaa työpaikkaa tai muuttaa lähemmäs sitä. Suurin sallittu nopeus on suurin sallittu ja etenkin talvella on usein järkevää ajaa hitaampaa.

Vierailija
25/28 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden auton viikko sitten, olen ajanut sillä kuudessa maakunnassa nyt eikä ole tullut vielä ensimmäistäkään nopeusnäyttöä vastaan, joten ei hajuakaan mitä mittari todellisuudessa näyttää. Suhteutan nopeuteni muiden mukaan ja satasen ajossa se on hieman yli mittarin sata (joka ei näiden hätähousen seassa ajellessa tietysti todista yhtään mitään todellisesta nopeusrajoituksesta) ja peltipoliisien kohdalla hidastan vauhtia varmuuden vuoksi tasan esim. 80 km/h. Ei ole navigaattoria eikä mitään tarvetta sellaiselle eikä poliisi voi vaatia minua sellaista hommaamaan. Laittakoon lisää nopeusnäyttöjä, näillä mennään siihen saakka kunnes sellainen vastaan tulee.

Vanhan auton nopeusmittari heitti 80 km/h vauhdilla melkein 8 km alakanttiin ja satasen vauhdissa melkein kymmenen kilometria alakanttiin. 40 km/h rajoituksella mittari näytti tasan oikein.

Vierailija
26/28 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mittari kehui heittävänsä moukaria 30 metriä mutta ei heittänyt kuin 15.

Vierailija
27/28 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 3 km/h heittää. Jos ajan 80 km/h tunnissa, nopeus on 77 km/h.

Vierailija
28/28 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden auton viikko sitten, olen ajanut sillä kuudessa maakunnassa nyt eikä ole tullut vielä ensimmäistäkään nopeusnäyttöä vastaan, joten ei hajuakaan mitä mittari todellisuudessa näyttää. Suhteutan nopeuteni muiden mukaan ja satasen ajossa se on hieman yli mittarin sata (joka ei näiden hätähousen seassa ajellessa tietysti todista yhtään mitään todellisesta nopeusrajoituksesta) ja peltipoliisien kohdalla hidastan vauhtia varmuuden vuoksi tasan esim. 80 km/h. Ei ole navigaattoria eikä mitään tarvetta sellaiselle eikä poliisi voi vaatia minua sellaista hommaamaan. Laittakoon lisää nopeusnäyttöjä, näillä mennään siihen saakka kunnes sellainen vastaan tulee.

Vanhan auton nopeusmittari heitti 80 km/h vauhdilla melkein 8 km alakanttiin ja satasen vauhdissa melkein kymmenen kilometria alakanttiin. 40 km/h rajoituksella mittari näytti tasan oikein.

Todennäköisesti ajat kuitenkin alle satasen. Oman kokemuksen mukaan satasen alueella täyttä nopeutta noin 105-108km/h ajaessa autot tulee perä edellä vastaan jossain vaiheessa, toki löytyy myös niitä jotka ilmestyy perään ja menee vauhdilla ohi.

Tuossa nopeudessa minun autossa nopeusmittarin viisari on 110 ja 115 viivojen välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä