Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TIEDÄTKÖ paljon autosi nopeusmittari heittää?

Vierailija
30.01.2017 |

Siis oikeasti, ei ole iso homma tarkistaa miten paljon nopeusmittari heittää, aina renkaanvaihdon jälkeen.

Ajan työmatkaa 130 km päivässä ja voi luoja sentään että on tuuria jos joku ajaa oikeasti sitä 80 km/h. Minulla on hyvä auto, hyvät renkaat, hyvä ajotaito. Ajan todellakin työmatkani normaalissa talvisäässä suurinta sallittua nopeutta. Mutta joka vidun aamu joudun lähtemään töihin vähintään 20 minuuttia aiemmin kun tie täynnä näitä liirijöitä.

Nyt teistä jokainen asentaa kännyyn apsin joka näyttää todellisen ajonopeutenne tak katsoo navigaattorista, katsotte kuinka paljon mittari valehtelee ja opettelette ajamaan oikealla nopeudella.

En mä usko että ne aratkaan kuskit välittää onko mittarissa 75 vai 80 km/h

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 km/h yläkanttiin kadunvarressa olevan digitaalisen nopeusmittarin mukaan

Vierailija
2/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä auto, hyvät renkaat, hyvä ajotaito. Ajan todellakin työmatkani normaalissa talvisäässä suurinta sallittua nopeutta.

Unohdit mainita, että sinulla on kusta päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisinta on pitää auton nopeusmittari 10-20kmh alle suurimman sallitun nopeuden. Ei tule vahingossakaan sakkoja. Ja voin kertoa, että olen huomattavasti parempi kuski kuin ap.

Vierailija
4/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navin mukaan +1 ja ajan aina esim. 80 alueella 88.

Vierailija
5/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tällainen tyhmä kyselee, että millä apsilla sen nopeuden voisi tietää? Me ajetaan työkaverin kanssa kahdestaan työmatkaa ja hän voisi tänään katsoa kännykästä sellaisesta apsista, kun minä ajan ja kerron, mitä mittari näyttää.

Mikä app on tämä, mistä nyt puhutaan? =)

Vierailija
6/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taulussa oleva numero ole mikään sellainen nopeus mitä on pakko noudattaa, varsinkaan talvella.

Vierailija
7/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi tällainen tyhmä kyselee, että millä apsilla sen nopeuden voisi tietää? Me ajetaan työkaverin kanssa kahdestaan työmatkaa ja hän voisi tänään katsoa kännykästä sellaisesta apsista, kun minä ajan ja kerron, mitä mittari näyttää.

Mikä app on tämä, mistä nyt puhutaan? =)

Mikä tahansa navigointisovellus. Vaikka HERE.

Vierailija
8/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan aina 20 km/h alinopeutta. Se kehittää kiirehtijöiden liikenneraivon hallintaa.

Vierailija
9/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se taulussa oleva numero ole mikään sellainen nopeus mitä on pakko noudattaa, varsinkaan talvella.

Heh, muotoilimpa hassusti. Siis saa ajaa hiljempaakin jos siltä tuntuu. 

Vierailija
10/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusa se on pienikin kiusa. Aamuliikenteen parasta viihdettä on ajaa tasan nopeuden mukaisesti tai yli korostetulla turvavälillä nopeuden ollessa reilusti alle sallitun yli 70 000 Audilla. :D

Vierailija
11/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu vittuun hyvine ajotaitoinesi.

Vierailija
12/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakionopeudensäätimellä ku laittaa 87 km/h nopeudeksi niin todellinen nopeus vaihtelee 87-88

Siis tiedän.

Vierailija
13/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 km/h vähemmän näyttää oman auton mittari  ja työauto näyttää ihan just eikä melkein oikein.

Vierailija
14/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen sitä autoani muiden autoilijoiden sijaan. Jos perstuntuma kertoo esim 70km/h olevan riittävä niin ajan sitä. Se on ihan sama mitä joku taulu jossain kertoo.(tai av-mamma)

Vierailija
15/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän tuon navigaattorista. Varmaan melkein kaikilla on sellainen nykyään. 

Ap:n kannattaa kehittää hermojensa hallintaa. Jokainen ajaa parhaaksi katsomallaan nopeudella ottaen rajoituksen huomioon. 

Nuo muiden nopeuksista hermoilijat muuten on niitä huonoja kuskeja, vaikka luulevat toista.

Vierailija
16/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 km heittää.  Sen saa selville nollaamalla ajotietokoneen, laittamalla vakkarin vaikka satkuun ja tsekkaamalla hetken kuluttua mitä ajotietokone näyttää.  Ei taatusti näytä samaa kuin lukema cruise-ruudussa vaan hieman vähemmän.Siihen mitä appeja tarvita.

Vierailija
17/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän tuon navigaattorista. Varmaan melkein kaikilla on sellainen nykyään. 

Ap:n kannattaa kehittää hermojensa hallintaa. Jokainen ajaa parhaaksi katsomallaan nopeudella ottaen rajoituksen huomioon. 

Nuo muiden nopeuksista hermoilijat muuten on niitä huonoja kuskeja, vaikka luulevat toista.

Mitä ihmettä mä tekisin navigaattorilla?

Vierailija
18/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 km heittää.  Sen saa selville nollaamalla ajotietokoneen, laittamalla vakkarin vaikka satkuun ja tsekkaamalla hetken kuluttua mitä ajotietokone näyttää.  Ei taatusti näytä samaa kuin lukema cruise-ruudussa vaan hieman vähemmän.Siihen mitä appeja tarvita.

Ei siihen mitään tietokoneita tarvita, vaan mitataan kilometritolpista kilometri ja otetaan kellolla aikaa samalla nopeusmittarin neula vaikkapa sataseen asettaen.

Vierailija
19/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan kävi sielun päälle monilla. Toki, ymmärtää nämä vastaukset koska vauvapalstallahan täällä ollaan... mihinkään ei voi vastata fiksusti eikä juuri ne kelle tämä viesti on, halua vastata tai vastaavat muka nokkelasti.

Kyllä ne nämä varovaiset hiimailijat on niitä huonoimpia ja taitamattomia kuskeja. Sama hitaus näkyy kun pitäisi reagoida nopeasti tai sujuvuuden kannalta. Laitetaan vilkku viime hetkellä vasta jos silloinkaan, risteyksessä mennään ei mennä sotkien liikennettä, pitkät unohtuu päälle, ei käytetä sumuvaloja tarpeen vaatiessa, ei uskalleta antaa tietä vaikkei itse uskalla ohittaa edes hidasta ajoneuvoa, liikenneympyrään ei uskalleta mennä ennenkuin se on tyhjä yms

Tälläisiä autoilijoita on paljon, en tiedä miten ovat koskaan korttia saaneet.

Vierailija
20/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole navigaattoria eikä tule. Nopeusnäytöistä olen katsonut että mittari heittää 3 km / h. Se ei hetkauta mua mihinkään suuntaan eikä muutenkaan kenenkään mielipide. Se ilmoitettu nopeus on suurin sallittu nopeus. Toisilta tuntuu ko. fakta unohtuvan ja mietitään vaan että kuinka paljon yli sen voi ajaa. Tai jos joku ajaa 75 km / h kasikympin alueella, pidetään ihan luuserina joka ajaa "alinopeutta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi