Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakko imettää ravintolassa?

Vierailija
30.01.2017 |

Olin äsken paikallisessa Hesburgerissa, mutta kyllä meni ruokahalu, kun paksu mamma alkoi imettää lastaan. Ymmärrän kyllä, että äidinmaito on lapselle hyväksi, mutta onko ihan pakko ravintolassa alkaa sitä tekemään? Jotkut yrittää syödä, niin ei ole tilanteeseen sopivaa, että joku rinta paljaana heiluu.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on. Vielä parikymmentä vuotta sitten tuollainen ei yleisesti ottaen olisi tullut kuuloonkaan, ja silti pärjättiin mainiosti vauvojen kanssa, mutta nykyään on tavat toiset. 

Sain vanhimman lapseni 23 vuotta sitten, eikä silloin kenellekään tullut mieleenkään, etteikö hampurilaispaikassa voisi imettää. Joku kallis gourmet-ravintola saattoi sitten olla eri juttu.

Niin, imetys vielä menisi mutta nykyään niissä hienommissakin ravintoloissa pitää äipän saada vaihtaa kakaran paskavaippa pöydässä ja vielä jättää se lähtiessään penkille. Asiasta huomauttava on kusipää lapsivihaaja joka saa raivoisan äippälauman kimppuunsa. Kyllä on äidit kakaroineen muuttuneet entistä itsekkäämmiksi, kaiken pitäisi toimia heidän mielensä mukaan.

Vierailija
42/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja mä en halua katsoa läskejä, rumia, vanhoja, teinejä enkä ulkomaalaisia kun menen heseen syömään. Niin että nämä ihmisryhmät voisivat mennä vessaan kun minä saavun paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkekää, itkekää :D Ei tunnu missään.

Vierailija
44/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennus. Mä en maksa siitä, että viereisessä pöydässä mukula lussuttaa sinisuonista utaretta. Hoitakaa saatana ruokkimiset kotona, ravintola ei ole teidän olohuoneen jatke.

Vierailija
45/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on ruokittava silloin kun sillä on nälkä. Vauva ei toimi kuin kello eli nälkä voi yllättää missä vaan. Jos on kyse taaperoikäisestä niin sitten asia on aivan eri. Taapero kun voi syödä muutakin ja pitäisi osata sen ikäisen kohdalla jo ennakoida.

Vierailija
46/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta sitten kun itse olin vauva, annettiin vauvoille usein vehnäjauhovelliä äidinmaidonkorvikkeena. Imettämiseen ei kannustettu, vaan nopeasti sanottiin äidille ettei häneltä edes tule maitoa. Ja koska korvikkeet olivat kalliita, turvauduttiin vehnäjauhoon ja lehmänmaitoon.

Ei tainnut paljon näkyä julki-imettäviä äitejä, kun imetämistä ei suosittu muutenkaan. Lisäksi syntyvyys oli niin alhainen ettei vauvoja muutenkaan paljon ollut missään.

Omasta neuvolakortista olen lukenut, kuinka 3 kk iässä neuvottiin antamaan maksalaatikkoa ja tuoremehuja.

Tomaattia kuulemma sain usein.

Äitini kertoo että itkin paljon vauvana, ja päivät vietin mummoni sylissä. Hänellä oli aikaa sellaiseen ja keinutuoli ilmeisesti helpotti oloani.

(olen allerginen tomaatille enkä pysty syömään mitään valkoisesta viljasta valmistettua ruokaa/leivonnaista ilman kovia vatsakipuja ja ripulia)

Vierailija
47/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksennus. Mä en maksa siitä, että viereisessä pöydässä mukula lussuttaa sinisuonista utaretta. Hoitakaa saatana ruokkimiset kotona, ravintola ei ole teidän olohuoneen jatke.

Enkä minä maksa siitä että sinä raahaat ruman ahterisi viereiseen pöytään ja haiset pahalle.

Syömisesikin näyttää niin ällöttävälle että saisit mennä syömään vessaan.

Vierailija
48/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se sitten olisi ollut soveliasta? Monesti itse, kun vauvan kanssa lähden bussilla kaupunkiin, paras paikka syöttää vauva on juuri jossakin kahvilassa, siellä on hyvä istahtaa ja riisua ulkovaatetta niin vauvalta kuin itseltäkin. Itse en suostu imettämään vauvaa vessassa, en itsekään syö siellä. Jos jotain imetys häiritsee, aina voi katselle jotain muuta. Ja tuskin kukaan imettävä äiti rinnat täysin paljaina heiluu julkisella paikalla!

Vierailija
49/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä keskustelu. 

Minulla tulee toisinaan oksennusrefleksi, kun katson imetettäviä ja puklauttelevia vauvoja, etenkin kun olen itse syömässä. Tätä voisi verrata siihen, että jotkut kammoksuvat esimerkiksi verta. Haluaisin elää ilman tätä refleksiä, mutta se ei alapeukuttelemalla mihinkään katoa. Tästä syystä arvostaisin kovasti vauvojen äitien hienotunteisuutta. Imettäkää julkisesti vaikka puistossa, mutta ravintolassa toivoisin, että tapahtuma hoidettaisiin mahdollisimman huomaamattomasti esimerkiksi huivin suojissa tai nurkkapöydässä loosissa selkä muuhun ravintolaväkeen päin. 

Tuolta löytyy tyyppejä, jotka saa migreenin punaisesta paidasta tai hajuvedestä. Ravintolaan siis mustissa tai harmaissa ja ilman tuoksua.

Vierailija
50/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on hyvin tavanomaista alaluokan (se kuuluisa WT) keskuudessa. Jos et halua katsella heidän tapojaan, niin Hesen kaltaisia paikkoja kannattaa välttää. Hienostuneet naiset sen sijaan pitävät yllään jonkinlaista salaperäisyyden viittaa, vaikka heillä olisi rintaruokittu lapsi. Asioiden ennakointi tuppaa muissakin asioissa erottamaan rahvaan ja paremman sosiaaliluokan toisistaan, sama pätee tässäkin. Hieno nainen vaivaa päätään hetken ennakoinnilla ja suunittelulla. Kun hyvä toimintamalli on löytynyt, muodostuu siitä helposti rutiini. Lapsen ruoka-aikoja voi koittaa ennakoida, lapsen voi opettaa syömään pullosta lypsettyä maitoa, tai voi vaikkapa suosia niitä ostoskeskuksia asioidessaan, joissa tietää olevan hyvät ja tilavat lastenhoitotilat. Jos nyt ostareilla norkoilu ja Hesessä hengailu välttämättä ovat mielekäs ympäristö pikkuvauvalle.

En oikein ymmärrä valitustasi, ap. Tuskin odotit, että Hesessä kovin eleganttia porukkaa pyörii. Antaa jokaisen elää omalla tyylillään, ja jos ei muiden tapoja jaksa katsella, kannattaa hakeutua kaltaistensa pariin.

Oletan, että on yleistä pitää ns. intiimit paikat piilossa julkisesti, ainakin sisätiloissa.

Ap

Oliko rinnat ihan paljaana mukamas? Näit ihan rinnat ja nännit?

Vierailija
51/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä keskustelu. 

Minulla tulee toisinaan oksennusrefleksi, kun katson imetettäviä ja puklauttelevia vauvoja, etenkin kun olen itse syömässä. Tätä voisi verrata siihen, että jotkut kammoksuvat esimerkiksi verta. Haluaisin elää ilman tätä refleksiä, mutta se ei alapeukuttelemalla mihinkään katoa. Tästä syystä arvostaisin kovasti vauvojen äitien hienotunteisuutta. Imettäkää julkisesti vaikka puistossa, mutta ravintolassa toivoisin, että tapahtuma hoidettaisiin mahdollisimman huomaamattomasti esimerkiksi huivin suojissa tai nurkkapöydässä loosissa selkä muuhun ravintolaväkeen päin. 

Tämähän on nyt vähän sama kuin sanoisin että minulla tulee oksennusrefleksi sinusta, joten viitsitkö pysyä poissa ravintoloista joissa käyn. Eli siis kyseessä on sinun ongelmasi, ei sen imettävän äidin.

Vierailija
52/52 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia minä en uskalla ulos ollenkaan. Olen jo 5kk ollut kokoajan kotona koska lapselle ei kelpaa pullo :(

Yritetään miehen kanssa kovasti nyt opettaa pullolle että voin lopettaa imettämisen ja pääsen rauhassa käymään postilaatikkoa pidemmälle.

5kk voi tarjota jo kiinteitä. Ja ihan oikeasti, yritä vain opetella olemaan välittämättä muiden mielipiteistä jos tiedät itse toimivasi oikein sinun ja lapsesi kannalta, pääsee elämässä paljon helpommalla niin. Ja kai mieskin voi joskus vahtia vauvaa (kiinteitä syöttäen) kun käyt ulkona?

Ei vielä ole valmiuksia kiinteisiin :/ ollaan maisteltu kaikenlaista mutta ei niele mitään, työntää kielellä kaiken ulos. Todennäköisesti pian kuitenkin alkaa kiinteiden syönti onnistua. Mä oon vaan liian ujo ja tyhmä että en halua aiheuttaa pahennusta pelkään kuollakseni että joku tulee sanomaan jotain pahaa 😢