Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeä tytön koenumeroista

Vierailija
30.01.2017 |

Yläkoululainem tyttö on vetänyt kympit kaikista tähänastisista matikan, fysiikan ja kemian kokeista. Ja aina sanotaan, ettei tytöt ole matemaattisesti lahjakkaita!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä keskustelu hiukan turhauttaa. Minun lapseni sattuu olemaan tietääkseni poika, mutta miksi ihmeessä sukupuolen pitäisi vaikuttaa siihen, miten hän suoriutuu koulusta tai työstä. Jos on kiinnostunut matematiikasta tai pitsinnypläyksestä, mitä väliä sillä on, millaisia hormoneja kroppa erittää eniten?

t. matemaattisesti lahjakkaan lapsen äiti

Koska edelleen maailma sortaa tyttöjä ja naisia. Sinunkin poikasi saa etumatkaa ja etuoikeuksia ihan niillä pelkillä hormoneillaan, koko ikänsä.

Siksi.

Ap

Vierailija
22/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen lapsen ensi sijassa oppijana, enkä katso häntä sukupuolen lävitse tyttönä tai poikana. Jos kuitenkin ajattelen tuota sukupuoliasiaa, niin lapseni taitaa olla oppijana melko epästereotyyppinen sukupuolensa edustaja. Vanhempien pitäisi ruokkia kaikenlaista innostusta oppimisen suhteen; suuntautuu se innostus sitten aivan mihin suuntaan tahansa. Lapsen itsetunto kehittyy silloin terveellä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä keskustelu hiukan turhauttaa. Minun lapseni sattuu olemaan tietääkseni poika, mutta miksi ihmeessä sukupuolen pitäisi vaikuttaa siihen, miten hän suoriutuu koulusta tai työstä. Jos on kiinnostunut matematiikasta tai pitsinnypläyksestä, mitä väliä sillä on, millaisia hormoneja kroppa erittää eniten?

Koska edelleen maailma sortaa tyttöjä ja naisia. Sinunkin poikasi saa etumatkaa ja etuoikeuksia ihan niillä pelkillä hormoneillaan, koko ikänsä.

Siksi.

Ap

Olen eri mieltä. On työpaikkoja, joihin valitaan mieluummin naisia. Maailma ei ole tasa-arvoinen miehillekään. 

Vierailija
24/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen lapsen ensi sijassa oppijana, enkä katso häntä sukupuolen lävitse tyttönä tai poikana. Jos kuitenkin ajattelen tuota sukupuoliasiaa, niin lapseni taitaa olla oppijana melko epästereotyyppinen sukupuolensa edustaja. Vanhempien pitäisi ruokkia kaikenlaista innostusta oppimisen suhteen; suuntautuu se innostus sitten aivan mihin suuntaan tahansa. Lapsen itsetunto kehittyy silloin terveellä tavalla.

Käpylehmävanhempi voi näin ajatella, mutta lapsihan ei kasva kuplassa, vaan koulussa ja ympäröivässä yhteiskunnassa, jossa vuosi vuodelta se vanhemman sananvalta pienenee.

Eli ei se mitään auta, miten äityli sen palleronsa näkee.

Vierailija
25/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi.

Ap

Olen eri mieltä. On työpaikkoja, joihin valitaan mieluummin naisia. Maailma ei ole tasa-arvoinen miehillekään. 

Kuten?

Vierailija
26/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi.

Ap

Kehityspolitiikassa pitäisi silti huomioida nykyistä paremmin poikien ongelmat, sillä niitäkin riittää. Pojat esim. jättävät yläkoulun tyttöjä useammin kesken, sillä heidän ajatellaan joka tapauksessa päätyvän ansiotyöhön perhettä elättämään. Tyttöjen ja naisten asemasta puhutaan paljon enemmän ja sitä nostetaan enemmän esiin, mutta niistä haasteista, joita pojilla on, ei puhuta. Tasa-arvo edistetään vain tukemalla sekä tyttöjen että poikien kehitystä.  Jos koko ajan toitotetaan vain sitä, että tyttöjen täytyy saada, pojille tulee herkästi se olo, että miksi kukaan ei välitä heidän tulevaisuudesta. Poikien esiin nostaminen on tärkeää myös siksi, että poikia todella tarvitaan sukupuolten tasa-arvoa edistävään työhön, muuten tyttöjen asema ei parane.

Vierailija
27/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi.

Ap

Pitäisikö pyytää anteeksi, että on sitä mitä on? Miksi ihmeessä tyttöjen äidit ajattelevat että pojat saavat automaattisesti etumatkaa? Se on surullisen alistunutta ajattelua. Maailmassa ei menesty, ellei ole itsevarma. Minusta pitäisi lähteä siitä ajatuksesta, että sukupuolella ei ole mitään merkitystä oppimiselle. Älkää äidit ruokkiko tuota ajatusta, että tytöt olisivat jonkun mystisen syyn vuoksi heikompia. He eivät ole.

Vierailija
28/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi.

Ap

Kuten?

Etenkin naisvaltaiset alat. Sieltä löytyy työnantajia, jotka eivät ajattele vielä riittävän tasa-arvoisesti.

Vierailija
29/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käpylehmävanhempi voi näin ajatella, mutta lapsihan ei kasva kuplassa, vaan koulussa ja ympäröivässä yhteiskunnassa, jossa vuosi vuodelta se vanhemman sananvalta pienenee.

Eli ei se mitään auta, miten äityli sen palleronsa näkee.

Vanhempihan sen lapsensa kasvattaa. Vanhemmalla on ihan vapaat kädet sen suhteen. Voi joko kasvattaa, tai olla kasvattamatta. Minä olen tyytyväinen työni tulokseen. Lapseni on omilla aivoillaan ajatteleva ihminen, jota ympäristön mielipiteet eivät juuri heilauta.

Vierailija
30/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun pitäisi olla kiinnostunut hänen oppimisensa sisällöstä, eikä keskittyä siihen, että voi meidän rassukka tiinuliinu, kun pärjää jotenkuten vaikka sattuukin olemaan tuollainen tyttörassukka. Puhu sen sijaan funktioista, vektoreista tai geometriasta. Keskity itse siihen, mikä on olennaista.

Vierailija
31/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisit kirjoittaa; Ylpeä sinisilmäisen koenumeroista. Tai: Ylpeä ruskeahiuksisen koenumeroista. Tottakai vanhempi on ylpeä lapsestaan, on hän sitten ulkoisesti hahmottunut miten tahansa. Pojan äiti saa olla aivan yhtä ylpeä lapsestaan kuin tytön äiti. Jokainen saa olla ylpeä. Jokaisen ihmisen ponnistukset ovat aivan yhtä arvostettavia. Kaikki äly on ihailtavaa. Älyä voi käyttää kaikkien ihmisten eduksi ja iloksi.

Vierailija
32/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girl power meni jo! Nykytasa-arvo on sukupuolineutraalia:D

Vierailija
33/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se edelleen on sitkeässä että tytöt on matikassa tyhmiä. Tyttöjen "ei kuulu" olla hyviä kuin esim kielissä tms. Juurihan julkaistiin tutkimus, jossa jo kuusivuotiaat tytöt olivat oppineet, että älykkyys on poikien ominaisuus.

Ap

Itse haluaisin noista kahdesta kyllä mieluummin hyvän kielitaidon, se kun on yleisesti hyödyllinen ominaisuus. Matematiikkaa ei tarvita kuin tietyissä ammateissa, ei sitä käytetä jokapäiväisessä elämässä.

Vierailija
34/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se edelleen on sitkeässä että tytöt on matikassa tyhmiä. Tyttöjen "ei kuulu" olla hyviä kuin esim kielissä tms. Juurihan julkaistiin tutkimus, jossa jo kuusivuotiaat tytöt olivat oppineet, että älykkyys on poikien ominaisuus.

Ap

Itse haluaisin noista kahdesta kyllä mieluummin hyvän kielitaidon, se kun on yleisesti hyödyllinen ominaisuus. Matematiikkaa ei tarvita kuin tietyissä ammateissa, ei sitä käytetä jokapäiväisessä elämässä.

Ihminen saa olla lahjakas ja innostunut kaikista maailman asioista. Lahjakkuus matematiikassa ei sulje pois kielellistä lahjakkuutta. Matematiikkaa saa hyödyntää jokapäiväisessä elämässä, ja se saa tuottaa iloa.

Vierailija
35/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vuosi 2017. Ei enää 1967.

Vierailija
36/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on joku pinko poika mielessä.

Vierailija
37/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tälläiset tutkimukset ei tee sinun tytöstäsi parempaa suhteessa muihin tyttöihin. Sinä luet tutkimuksia vain omien lasien läpi katsoen syrjäyttäen ne tutkimukset, jotka ei tue sinun näkeymisiä asiasta.

Onhan jo esim. vuonna 2013 on julkaistu tutkimus, jossa tytöt on ohittaaneet pojat matematiikassa. 

No voi jessus sentään. Väitinkö niin? Kyllä minua kahden tyttären äitinä todella kauhistutti tuo, että edelleen pienillä lapsilla on tuollaisia asenteita.

Omat tyttäresi on jo aikuisuuden ja itsenäisyyden kynnyksellä miksi sinua pelottaa pienten lasten asenteet? 

Koska minä kannan huolta kaikista tytöistä. Haluan että naiset voivat elää tasa-arvoisina.

Et lapsista ylipäätänsä? Pojistahan tässä pitäisi tutkimusten perusteella olla huolissaan. Pojat jäävät tytöistä jälkeen kaikessa.

Tasa-arvoa on määritää ihminen ihmisenä, joka vain sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen tai mies. Kaksinaimoralistinen nykynainen näkee tasa-arvon naistenoikeutena miesten kustannuksella. 

Olen huolissani tytöistä ja naisista. Kyllä tämä maailma miehistä huolen pitää. Katsokaa nyt tämänkin maan ukkohallitusta ja Usan uutta presidenttiä. Ei tarvitse olla ulkonäköä, ei älyä, ei empatiakykyä, ei järkeä , ei sivstystä ja silti voi nousta tuollaiseen asemaan.

Jokainen tässä maailmassa taistelee tiensä huipulle itse. Ei kenellekään tule antaa johtotehtäviä ja parhaita työpaikkoja säälistä. Ei minkään sukupuolen edustajille. Vain paras tulkoon valituksi, ja sinä päätät, oletko paras. Se, mitä sukupuolta edustat paperilla, on aivan yhdentekevää. Sinä päätät.

Vierailija
38/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älkää vain menkö hokemaan tätä tytöillenne, jotka osoittavat orastavaa kiinnostusta matematiikkaan. Vahvistakaa sen sijaan heidän kiinnostustaan, kohdistuipa se mihin aineeseen tahansa.

Vierailija
39/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoleen vetoaminen on vain pirun huonotekosyy kaikelle epäonnistumiselle. Lapsen koulu menestymisellä ylpeily vain oman egon kohentamista ja tympeää käytöstä.

Ap, mikä sinusta tuli isona?

Vierailija
40/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No näillä on molemmat, koska alakoulut kielikouluja. Yläkoulu sitten matikkapainotteinen, toki kaksi a-kieltä edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi