Milloin Luna nousee ihmisen nimien kärkeen, ja kumman?
Sanotaan, että uusia nimiä testataan ensin lemmikkien niminä, ja kun nyt Luna on kulkenut niin kissan kuin koiran nimissäkin TOP 3:ssa, niin on vain ajan kysymys koska Luna-vauvoja alkaa ilmestyä kastettujen listoille. Mitä veikkaisitte, kumman nimi se on?
Kommentit (21)
Mun tuttavalla on Luna. Siis lapsi, ei kissa tai koira.
Juuri päinvastoin.
Ihmisten suosikkinimiä aletaan antaa koirille. Ei kai kukaan nyt koiran nimeä lapselle halua antaa? Näin on käynyt mm. Vilma-nimelle. Ensin yleistyi lapsilla, sitten koirilla.
Mikä oivallus :D
Ihmisten suosikkinimet siirtyvät suosikeiksi koirille. Eivät tietenkään läheskään kaikki , mutta ei koskaan toisinpäin.
Jotkut nimet ovat selkeästi koiran tai ihmisen nimiä. Vai oletteko kuulleet Marketta-koirasta tai Musti-ihmispojasta?
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan, että uusia nimiä testataan ensin lemmikkien niminä, ja kun nyt Luna on kulkenut niin kissan kuin koiran nimissäkin TOP 3:ssa, niin on vain ajan kysymys koska Luna-vauvoja alkaa ilmestyä kastettujen listoille. Mitä veikkaisitte, kumman nimi se on?
Missä näin muka sanotaan? Taidat olla ihan itse tämän keksinyt?
t. äiti kolmelle, lasten nimet ovat Mansikki, Mirri ja Rekku
Ei ikinä? Se tulee olemaan kuukupin merkin nimi.
"Koirilla testataan usein sellaisia nimiä, jotka tulevat muotiin lapsillakin."
http://www.hs.fi/elama/art-2000002824920.html
Kyllä esim. monet ysärillä suositut koirannimet tuli suosituiksi lastennimiksi 2000-luvulla.
Luna on tietysti naisen nimi (tai narttukoiran).
Mutta kuten täällä on sanottukin reitti kulkee ihan toiseen suuntaan. Ihmisten nimiä annetaan koirille ja muille lemmikeille eikä toisin päin.
Luna voisi olla kaunis tytön nimi, riippuu nimien kokonaisuudesta.
Tiedän varmaan 5 koiraa, jonka nimi on Luna. Tyttökoiria. Jos joku haluaa antaa koiran nimen lapselleen, niin mikäs siinä 😂
Veljensä voisi sitten olla Musti tai Rekku.
Juu, ihan selkeä ilmiö että nykyhetken lemmikkien nimet on muutamien vuosien päästä suosittuja lasten nimiä.
Meillä esim. oli Eero-, Vilho- ja Enni-koirat ennen kuin noita nimiä oli juuri ollenkaan lapsilla.
Yksi tuollainen nimi on Sulo, ensin yleinen lemmikeillä, nyt yleinen pikkupojilla.
tiedän kaksi vauvaikäistä Luna-tyttöstä, mutta luulen että nimi on valtavirtaan liian outo.
Mä tunnen yhden 14v Lunan. Mukava tyttö!
Ronja oli joskus yleinen koirannimi, sitten sitä alkoi esiintyä pikkutytöillä!
En veikkaa mitään, mutta Luna on naisen nimi. Romaanisissa kielissä Kuu on feminiini (la lune, la luna).
Luna (Lovekiva) on tuttu nimi Harry Potterista. Tytön nimi tietysti.
Ei se taida nousta, ikävä mielleyhtymä, lunatic.