Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset päivittää facebookiin, jos ovat lastensa kanssa hiihtämässä, luistelemassa tms.?

Vierailija
30.01.2017 |

Tulee mieleen, onko se jotain kovinkin harvinaista herkkua, kun pitää tehdä päivitys asiasta. Meidän perheelle se olisi sama, jos tekisi päivityksen vessassa käynnistä. Siis eikö tuo ole ihan normaalia elämää ja itsestäänselvyys, että lasten kanssa tehdään noita asioita talvella?
"Käytiin lasten kanssa hiihtämässä (<-KIINNOSTAVAA)"
Toinen mikä ihmetyttää, on nämä joiden pitää ensinnäkin A) laskea kuinka monta kilometriä on minäkin päivänä hiihtänyt ja sitten ynnätä kuinka monta kilometriä on yhteensä tänä talvena hiihtänyt (OIKEASTI: MIKSI?) ja B) ne kilometrimäärät täytyy ensi sijassa päästä ilmoittamaan ihmisille joko kasvotusten tai vähintään somessa.
Tässä odottelen, milloin saamme täällä töissä kuulla kuinka paljon eräskin työkaveri on viikonlopun aikana hiihtänyt. En malta odottaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa ainakin harkita, että itse poistuu facebookista, jos ei kiinnosta toisten päivitykset. Turhaan niistä valittaa anonyyminä, kun ratkaisu on hyvin yksinkertainen, eikä tarvitse kenenkään mieltä pahoittaa turhalla valituksella. Toinen hyvä vaihtoehto on, että valitset itse mitä kaikkea haluat nähdä ja tadaa, ei tarvitse valittaa.

Vierailija
22/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ehkä mun on aikakin lopettaa ihan kokonaan noiden lukeminen vaikken luekaan kuin noin 2 kertaa viikossa. Ei yksinkertaisesti kiinnosta, jos joku on paistanut notskilla makkaraa tai käynyt lenkillä koiran kanssa.

Muutoinhan tuo on ihan mielenkiintoista saada tuota kautta tietää esim. missä päin maailmaa jotkut vanhat kaverit nykyään asuu, mitä tekevät työkseen yms.

Itse oon siinä mielessä tylsä fb:n käyttäjä, että kirjoitan sinne tosi harvoin. En usko, että ihmisiä juurikaan kiinnostaa meidän perheen normaali arki. Ne joille se jotenkin kuuluu, ovat elämässä mukana muutenkin kuin somen välityksellä.

ap

Minusta taas normaali arki on parasta :) seurattavaa siis.

Tykkään lueskella mitä muut tekee. Varsinkin jos niiden positiivisten asioiden lisäksi uskalletaan hieman kertoa hankaluuksistakin.

Monet asiat ärsyttää silti. Mm. vihjailevat jutut "voi kamala mikä päivä en selviä .." ja sitten kun jotkut kysyy että mikä hätänä, päivittäjä vastaa että "laitan yv:n".

Jaa. Huomioo huomioo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ehkä mun on aikakin lopettaa ihan kokonaan noiden lukeminen vaikken luekaan kuin noin 2 kertaa viikossa. Ei yksinkertaisesti kiinnosta, jos joku on paistanut notskilla makkaraa tai käynyt lenkillä koiran kanssa.

Muutoinhan tuo on ihan mielenkiintoista saada tuota kautta tietää esim. missä päin maailmaa jotkut vanhat kaverit nykyään asuu, mitä tekevät työkseen yms.

Itse oon siinä mielessä tylsä fb:n käyttäjä, että kirjoitan sinne tosi harvoin. En usko, että ihmisiä juurikaan kiinnostaa meidän perheen normaali arki. Ne joille se jotenkin kuuluu, ovat elämässä mukana muutenkin kuin somen välityksellä.

ap

Niin sinut voidaan tulkita myös kyttäriksi, joka ei anna itsestään mitään ja tylsäksi kirjoittajaksi.

Ehkäpä, eipä tuolla ole merkitystä.

ap

Vierailija
24/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tykkään juuri tällaisia päivityksiä lukea. Ei kaiken tarvitse olla kuoharilaseja ja matkoja Malediiveille. Onni ja arki koostuu kuitenkin juuri tuollaisista pienistä arkisista asioista.

Tosin pakko sanoa, että täällä sataa taas vettä. Elämme kohta helmikuun alkua, eikä meidän perhe ole päässyt täällä kertaakaan hiihtämään, luonnon jälle tai edes luistelukentälle tänä talvena. On käyty hallissa luistelemassa ja keski-Suomessa laskettelemassa. Kyllä ne on meille arjesta poikkeavia tapahtumia.

Vierailija
25/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sinne saa päivittää? Lemmikkieläinten näyttelysijoitukset menee mun inhokkilistalle nro 1, ketä kiinnostaa jonkun jeppemaukun ruusukkeet ja posetukset? Arkielämän kertomukset on just parhaita. Vai saako sinne laittaa vaan päivityksen silloin kun on tehnyt jotain arjesta poikkeavaa? En tiennytkään.

Vierailija
26/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someen ei kyllä uskalla enää kirjoittaa mitään...

Vierailija
27/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei?

Tarviiko sun aina miellyttää kaikkia? EI!

Ja se on mahdotonta ihan oikeassakin elämässä, ja niin myös somessa

Vierailija
28/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä muutenkaan ihmisten tarvetta pitää lukua tekemisistään. Mulla on yksi ystävä, joka tunnetusti ei hirveästi ulkoile lastensa kanssa. Silloin harvakseltaan, kun jotain heidän kanssaan tekee, kokee tarpeelliseksi soittaa ja ilmoittaa tästä minulle. Kaiken paras on, että kuulostaa puhelun ajan teennäisen hengästyneeltä: "Oltiin - lääh - lasten kanssa - lääh - hiekkakakkuja tekemässä - lääh" Kun puhelu alkaa tuohon tyyliin, tiedän heti ettei hänellä muuta asiaa sitten olekaan. Kunhan haluaa raportoida jollekin, että NYT ON JOTAIN TEHTY.

Vierailija
29/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei?

Tarviiko sun aina miellyttää kaikkia? EI!

Ja se on mahdotonta ihan oikeassakin elämässä, ja niin myös somessa

Ei mun tarvitse kaikkia miellyttää, mutta jotenkin vaan tuntuu, että kaikki somessa on jossain top-10-ärsyttävät jutut.

Ei saa kertoa arjestaan, lapsistaan, lemmikeistä, valittaa, hehkuttaa, mitä on tehnyt, mitä miettii... Jää kovin vähän jäljelle.

Vierailija
30/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Joillain on kyllä tuo jalo taito kääntää asia aina oman elämänsä erinomaisuuteen - tai itseensä ylipäätään.

Eli sä haluat tietää mitä kaukana asuville tutuille kuuluu? Onko tullut mieleesi, että sillä jota parjaat, joka päivittää jutun hiihtoreissusta someen, saattaa ITSELLÄÄN olla kaukaisia tuttuja, jotka lukee niitä päivityksiä mielellään. Sinä et välttämättä ole ekana mielessä kun päivitystä rustailee..

Vierailija
31/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Ap.n tunteen. Sellaista mikä on itsestä ihan tavallista arkipäivää voi olla jollekkin joku ihme saavutus.

Se voi olla myös todistus siitä ,että meillä urheillaan.

Hoh hoijakkaa on meitä moneksi.

Vierailija
32/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on olevinaan joku kosmopoliitti: päivittää kaikki asiat kolmella kielellä: suomi, ruotsi, englanti.

Vierailija
33/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkku on olevinaan joku kosmopoliitti: päivittää kaikki asiat kolmella kielellä: suomi, ruotsi, englanti.

:DDD

Vierailija
34/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä muutenkaan ihmisten tarvetta pitää lukua tekemisistään. Mulla on yksi ystävä, joka tunnetusti ei hirveästi ulkoile lastensa kanssa. Silloin harvakseltaan, kun jotain heidän kanssaan tekee, kokee tarpeelliseksi soittaa ja ilmoittaa tästä minulle. Kaiken paras on, että kuulostaa puhelun ajan teennäisen hengästyneeltä: "Oltiin - lääh - lasten kanssa - lääh - hiekkakakkuja tekemässä - lääh" Kun puhelu alkaa tuohon tyyliin, tiedän heti ettei hänellä muuta asiaa sitten olekaan. Kunhan haluaa raportoida jollekin, että NYT ON JOTAIN TEHTY.

Ehkä se hänelle on iso saavutus, taustalla voi olla vaikka mitä ja sinä et varmasti häntä 100% tunne. Miten vastaat hänelle?

Ole kannustava, ehkä hän jatkossa liikkuisi enemmän. Asenteesi on kyllä huono. Mikä olisi sitten sopiva määrä liikkumista jotta saavuttaisi sinun hyväksyntäsi?!

Joillekin se vaan on vaikeaa, ja siitä saavat iloita ja soitella ja ilmoitella jos sille tuntuu.

Vierailija
35/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se hänelle on iso saavutus, taustalla voi olla vaikka mitä ja sinä et varmasti häntä 100% tunne. Miten vastaat hänelle?

Ole kannustava, ehkä hän jatkossa liikkuisi enemmän. Asenteesi on kyllä huono. Mikä olisi sitten sopiva määrä liikkumista jotta saavuttaisi sinun hyväksyntäsi?!

Joillekin se vaan on vaikeaa, ja siitä saavat iloita ja soitella ja ilmoitella jos sille tuntuu.

Totta helkkarissa kehun jne! En kai nyt oikeassa elämässä hänelle ihmettele, että miksi mulle pitää raporttia antaa.

Vierailija
36/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakkomielle sulla on seurata niitä työkaverin hiihtokilometrejä jos ei kerran kiinnosta?!?

Vierailija
37/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta helkkarissa kehun jne! En kai nyt oikeassa elämässä hänelle ihmettele, että miksi mulle pitää raporttia antaa.

Selän takana sitten läyhäät mielinmäärin.

Vierailija
38/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla nuo lapsi -päivitykset liittyvät siihen, että "hei katsokaa kuinka hyvä vanhempi olen, harrastamme yhdessä ja vietämme laatuaikaa"...käydään 10 minuuttia pihalla, otetaan kuva someen, julkaistaan ja sitten saakin taas viettää omaa aikaa, kun on imagoa pönkitetty. Ehkä kirjoitan kyynisesti, mutta ainakin osan kohdalla täyttä totta.

Tuo on vain sinun kuvitelmaasi. Tyyppihän on voinut käydä joka päivä hiihtämässä lasten kanssa mutta pisti siitä vasta nyt yhden postauksen someen.

Näden nillitysten taustalla on jälleen kerran pelko omasta huonoumuudesta. Kaveri käy harvemmin hiihtämässä, mutta sometuksen vuoksi muut luulee että hän hiihtää enemmän kuin MINÄ, joka en julkaise hiihtojani somessa.

Vierailija
39/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo ala-asteella opettaja piti kirjaa siitä, montako kilometriä hiihdimme talven aikana (kouluajalla esim. liikuntatunnit ja välitunnit). Jos pääsi tiettyyn kilometrimäärään sai jäätelön. Tämän oli kai tarkoitus kannustaa harrastamaan hiihtoa välitunneilla. 

Vierailija
40/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on pääosin arkea. Ruoanlaittoa, ulkoilua, töitä, siivousta jne. Jotkut onnekkaat osaavat olla iloissaan niistä "ihan tavallisista tylsistä asioista" ja kertovat niistä, vaikkei ne varsinaisesti mitään uutisia olekaan. Sehän se somen idea kai tavallaan on. Mene linkediniin jos pelkkä työpaikka ja asuinkunta kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä