Miksi ihmiset päivittää facebookiin, jos ovat lastensa kanssa hiihtämässä, luistelemassa tms.?
Tulee mieleen, onko se jotain kovinkin harvinaista herkkua, kun pitää tehdä päivitys asiasta. Meidän perheelle se olisi sama, jos tekisi päivityksen vessassa käynnistä. Siis eikö tuo ole ihan normaalia elämää ja itsestäänselvyys, että lasten kanssa tehdään noita asioita talvella?
"Käytiin lasten kanssa hiihtämässä (<-KIINNOSTAVAA)"
Toinen mikä ihmetyttää, on nämä joiden pitää ensinnäkin A) laskea kuinka monta kilometriä on minäkin päivänä hiihtänyt ja sitten ynnätä kuinka monta kilometriä on yhteensä tänä talvena hiihtänyt (OIKEASTI: MIKSI?) ja B) ne kilometrimäärät täytyy ensi sijassa päästä ilmoittamaan ihmisille joko kasvotusten tai vähintään somessa.
Tässä odottelen, milloin saamme täällä töissä kuulla kuinka paljon eräskin työkaveri on viikonlopun aikana hiihtänyt. En malta odottaa.
Kommentit (40)
No ehkä näille ihmisille se hiihtolenkki on saavutus eikä mikään normijuttu. Itse olen hiihtänyt ja luistellut viimeksi varmaan lähemmäs 15 vuotta sitten (olen 26) joten jos nyt laittaisin edes sukset jalkaan niin kyllä se päivityksen arvoinen asia olisi.
Kilometrimäärien ja tavoitteiden seuraaminen on mielenkiintoista. Minullakin on kilometritavoite :) en tosin tee päivityksiä aiheesta.
Minusta tuollaiset päivitykset on ihan kivoja, positiivisia. Jos on valokuva vaikka kauniista luonnosta (ei niistä lapsista, niistä en välttämättä halua nähdä kuvia joka päivä enkä ymmärrä miksi porukka ei nyt jo TAJUA ettei niitä lasten kuvia kaikkia kannata nettiin laittaa) niin se on ihan jees.
Enemmän minua rassaa "paska päivä ja vali valinvali " päivitykset.
Luin eilen postauksen kuinka oli punaiset verhot vaihdettu sinisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, onko se jotain kovinkin harvinaista herkkua, kun pitää tehdä päivitys asiasta. Meidän perheelle se olisi sama, jos tekisi päivityksen vessassa käynnistä. Siis eikö tuo ole ihan normaalia elämää ja itsestäänselvyys, että lasten kanssa tehdään noita asioita talvella?
"Käytiin lasten kanssa hiihtämässä (<-KIINNOSTAVAA)"
Toinen mikä ihmetyttää, on nämä joiden pitää ensinnäkin A) laskea kuinka monta kilometriä on minäkin päivänä hiihtänyt ja sitten ynnätä kuinka monta kilometriä on yhteensä tänä talvena hiihtänyt (OIKEASTI: MIKSI?) ja B) ne kilometrimäärät täytyy ensi sijassa päästä ilmoittamaan ihmisille joko kasvotusten tai vähintään somessa.
Tässä odottelen, milloin saamme täällä töissä kuulla kuinka paljon eräskin työkaveri on viikonlopun aikana hiihtänyt. En malta odottaa.
No paljonko se sun elämää syö, jos kuuntelet kun työkaveri kertoo hiihtämisestään.
Joutuu sekin kuuntelemaan sinun juttujasi, eikä välttämättä tykkää niistä sen vertaa.
No päivittää ihmiset sinne myös ruokajuttuja vaikka sekin on sitä arkea. Arkea tuonne nimenomaan päivitetään?
Mitä pitäisi päivittää? Somepäivitykset ovat aina enemmän tai vähemmän tyhjänpäiväisiä. Ei kannata ottaa niitä niin vakavasti.
Käytiin kävelemässä JÄÄLLÄ, siis JÄÄLLÄ. Eikö olekin ainutlaatuisen kahdettivaa?!
Tervetuloa Varsinais-Suomeen, jossa meidän lapset ei ole pariin talveen hiihtäneet ollenkaan. Joten kyllä se olisi meille ainutlaatuinen tapahtuma!
Vain typerykset kirjoittaa Facebookiin muuta kuin juurikin ne tavalliset arkiasiat .. ei yksityisyyttään kannata someen levittää. Ulkoilupäivitykset ja kuvat, ruokakuvat, kirjoihin & leffoihin liittyvät päivitykset jne. on mun lemppareita.
Ok, millon saa päivittää? Kun voittaa nobelin palkinnon? 99,9% voi sitten sulkea tilinsä samantien.
Minusta kuitenkin hiihtäminen lasten kanssa on oleellisesti mukavampaa kuin p*skalla käyminen. Siten siitä päivittäminenkin on ymmärrettävämpää.
Kun en ymmärrä koko somen ideaa, niin voin helposti ihmetellä ap:n seurana tuollaista asiaa.
Sekin on äärimmäisen mielenkiintoista tietää, koska on käyty Ikeassa, huoltoasemalla ym. ja ennenkaikkea kuka! Ehkä he toivovat lisäkysymyksiä, mitä ostit, oliko hauskaa.
Mä kanssa ihmettelen, kun pitää koko elämä päivittää faceen ja sen lisäksi laittaa jakoon kaikki mahdolliset iltapäivälehtien lööpit ja uutiset.
Toisilla nuo lapsi -päivitykset liittyvät siihen, että "hei katsokaa kuinka hyvä vanhempi olen, harrastamme yhdessä ja vietämme laatuaikaa"...käydään 10 minuuttia pihalla, otetaan kuva someen, julkaistaan ja sitten saakin taas viettää omaa aikaa, kun on imagoa pönkitetty. Ehkä kirjoitan kyynisesti, mutta ainakin osan kohdalla täyttä totta.
Vierailija kirjoitti:
Ok, millon saa päivittää? Kun voittaa nobelin palkinnon? 99,9% voi sitten sulkea tilinsä samantien.
Minusta kuitenkin hiihtäminen lasten kanssa on oleellisesti mukavampaa kuin p*skalla käyminen. Siten siitä päivittäminenkin on ymmärrettävämpää.
Itse olen hiihtänyt tänä talvena noin150km. En tee päivitystä faceen koskaan. Arvaa kiinnostaako minua jonkun random kaverin päivitys "hiihdin 5km, tuki hiki".
Ok. Ehkä mun on aikakin lopettaa ihan kokonaan noiden lukeminen vaikken luekaan kuin noin 2 kertaa viikossa. Ei yksinkertaisesti kiinnosta, jos joku on paistanut notskilla makkaraa tai käynyt lenkillä koiran kanssa.
Muutoinhan tuo on ihan mielenkiintoista saada tuota kautta tietää esim. missä päin maailmaa jotkut vanhat kaverit nykyään asuu, mitä tekevät työkseen yms.
Itse oon siinä mielessä tylsä fb:n käyttäjä, että kirjoitan sinne tosi harvoin. En usko, että ihmisiä juurikaan kiinnostaa meidän perheen normaali arki. Ne joille se jotenkin kuuluu, ovat elämässä mukana muutenkin kuin somen välityksellä.
ap
Minusta on äärimmäisen mielenkiintoista nähdä joka aamu päivitys erään tuttavani aamukahvikupista.
Odotan sitä päivää, kun a) kahvikuppi menee rikki ja hän joutuu ottamaan uuden. Millainen se on, kommentoiko asiaa mitenkään (nykyään ei kommenttia ole kahvikuppikuvassa)
b) kahvi loppuu. Vai onko se mahdollista ..
c) jos joku aamu kahvikuppeja olisikin kaksi viereikkäin <3 olisin iloinen hänen puolestaan
d) mitäs jos kuvaa ei enää joku aamu tulisikaan .. huolestuisin ..
--
Monen mielestä varmaan typerät päivitykset, sama joka aamu. Mutta minusta toi on tosi mielenkiintoista ja aamuni alkaa kahvikuppikuvalla.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Ehkä mun on aikakin lopettaa ihan kokonaan noiden lukeminen vaikken luekaan kuin noin 2 kertaa viikossa. Ei yksinkertaisesti kiinnosta, jos joku on paistanut notskilla makkaraa tai käynyt lenkillä koiran kanssa.
Muutoinhan tuo on ihan mielenkiintoista saada tuota kautta tietää esim. missä päin maailmaa jotkut vanhat kaverit nykyään asuu, mitä tekevät työkseen yms.
Itse oon siinä mielessä tylsä fb:n käyttäjä, että kirjoitan sinne tosi harvoin. En usko, että ihmisiä juurikaan kiinnostaa meidän perheen normaali arki. Ne joille se jotenkin kuuluu, ovat elämässä mukana muutenkin kuin somen välityksellä.
ap
Niin sinut voidaan tulkita myös kyttäriksi, joka ei anna itsestään mitään ja tylsäksi kirjoittajaksi.
Suomalaiset ovat keskimäärin hyvin yksinäisiä ja koettavat saada elämäänsä merkitystä esim. tykkäysten avulla. Arkisista asioista saadut tykkäykset suojaavat mt ongelmilta.