Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ON TÄÄ PRKELE IHME TOUHUA.

30.01.2017 |

Olen siis työkkärin kautta työkokeilussa, kun muuten en ole töitä onnistunut saamaan. Kela siis maksaa. Alkanut vituttamaan tämä touhu niin helvetisti, että mun pää räjähtää pian!

Teen samaa työtä ja yhtä pitkää päivää muiden työntekijöiden kanssa, mutta aivan naurettavan alhaisella palkalla, josta en pysty edes kaikkia laskujani maksamaan ajallaan? Minkä helvetin takia mä nousen joka perkeleen aamu tonne tekemään paskaduunia ja tienaan saman verran kuin se kotona makaava työtön, joka heräilee iltapäivällä kahvia keittelemään kaikessa rauhassa?! Saatana, että vituttaa. Hyväksikäytetty olo, niin huijattu fiilis.

Ja, kun vielä edes saisi sen paska palkan tilille, mutta, kun ei niin ei, kela ei yllätys ole vieläkään käsitellyt mun tätä uutta työttömyysturvan hakemusta, joka siis lähetetään tietyin väliajoin, jotta saisin rahaa. Hauskaa, että töitä kyllä täytyy tehdä niskalimassa, mutta nihkeästi siitä mitään takaisin saa. En mä jumalauta ilmaiseksi tuolla käy joka päivä!

Sanonpa vaan teille, että välttäkää kelaa viimeiseen asti! Paska laitos. Aina, AINA joku ongelma ja, kun sinne soittaa ja kysyy niin mistään ei mitään koskaan tiedetä. Taidanki hakea sinne töihin, kun mistään ei tarvitse mitään tietää, tarvitsee ainoastaan osata yhdistää puhelimella seuraavaan numeroon. Hahaha!

Kommentit (11)

1/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep paska systeemi. Jos sulla ei ole säästöjä tai mitään mitä voi pakottaa myymään, niin kannattaa haistattaa vitut koko työkkärille ja siirtyä suoraan toimeentulotuen piiriin perustuloa odotellessa.

Vierailija
2/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen. 

Olin aikoinaan päiväkodin keittiössä näissä 9e/pvä-töissä. Tein täsmälleen samoja hommia kuin se vakkari ja päivätkin olivat yhtä pitkät kummallakin. Silti sain rahaa yli puolet vähemmän kuin tuo vakkari. Suoraan sanottuna vitutti.

Ei sillä, kävi kyllä sääliksi sitä vakkariakin. Sinne oltaisiin kipeästi tarvittu toista vakituista mutta työkkäri lähetti kerta toisensa jälkeen meitä 9e/pvä-tyyppejä, joilla ei ollut alkeellisintakaan käsitystä suurtalouskeittiön toiminnasta. Tai minulla kyllä oli koska takataskussa oli laivakokin paperit. Siitä hän oli kyllä kiitollinen, kuulemma oma taakka helpottui kun ei tarvinnut kädestä pitäen näyttää jokaista hommaa. Minusta oli siis oikeasti apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, mut mulla on vakipaikka.

Vierailija
4/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenkäytöstänne päätellen olette itse syypää tilaanne. Pientä nöyryyttä olisi hyvä oppia, mutta ehkä olette vielä liian nuoria. Asioita voi esittää asiallisestikin.

Vierailija
5/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tälläiset työkokeilussa oleva tienaa? 1200 € käteen? Enemmän?

Tiesittekö, että tienaatte yhtä paljon käteen kuin se 12 euron tyyppi, kiitos verotuksen?

Vierailija
6/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kusisin hunajaa, jos mulla olisi 8-4 homma, josta tienaa 9€ tunti.

T. 4 h päivä 14€. Saan sellaisen 800 € kk. Joten haistakaapa *ittu.

Vierailija
7/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaani olen tehnyt ja kohta 20-vuotta onnistunut vältäämään Kelaa. Terveenä olen pysynyt, töitä on ja tälläkin hetkellä kysytty kahteen muuhukin paikkaan. Vaikka sairastuisin tai jäisin työttömäksi pärjäisin säästöillä ja sijoituksilla kevyesti eläkeikään. 

Vierailija
8/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä hankki itselleen Kelan pikku tuella työpaikan. Vinkkasi erääseelle potentiaaliselle työnantajalle, että näin tämä voi saada ilmaista työvoimaa. Hän teki työnsä niin hyvin, että sitä jatkettiin ensin määräaikaisena ja myöhemmin vakituisena työsuhteena. Nyt ystäväni on ao. paikassa johtavassa asemassa.

Ei siis kannata aina ekana tuijottaa sitä palkka vaan miettiä, miten tilanteesta voi hyötyä. Esim hyvät suositukset ovat kullanarvoisia.

Vierailija
9/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa oli yt:t. Olin opiskellut alaani sivuavaa aihetta työn ohessa. Jos en olisi saanut uutta työpaikkaa, olisin nimenomaan halunnut työkokeiluun saadakseni työkokemusta opiskelemastani työstä.

Millainen koulutus ja työkokemus sinulla on? Vai onko minkäänlaista? Jos ei, niin hae opiskelemaan.

Vierailija
10/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ole = palkka

Se on aina käyntikortti seuraavaan paikkaa, tapa hankkia kokemusta ja kehittää itseään, luoda kontakteja,  jne...

t. työkokeleilusta vakinaiseksi työntekijäksi

Vierailija
11/11 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelit merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään ja nyt kukaan ei työllistä sinua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän