Lapsen synttäritarjoilut halvalla? Ideoita?
Eli toisena päivänä tulee kaverit, sitten sukulaiset. Tarjoilut pitäisi nyt saada mahdollisimman halvalla. Suolaista pitäisi olla ainakin sukulaisille (aikuisille). Ideoita ja vinkkejä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku kokonaan itse tehtynä ei paljon maksa. Halpoja coctailpiirakoita ja munavoi. Kääretorttu.
Itse kakkupohja ei toki maksa paljon mutta täytteet ja koristelu!! Kerman pitää olla laktoositon ja itse kermaan menee varmaan 14€ / 2 kakkua. 😨
Vinkkejä täytteisiin ja halpaan koristeluun. Kakut toki teen.
Ap
Siis mitä kermaa käytät ja kuinka paljon jos saat 14 euroa menemään pelkkään kermaan...
Mulla on vain ajatus että yhteen kakkuun saa menemään n. 8dl kermaa? Jos siis täytteet on jotain kermapohjaisia (mousset) ja päällä kermaa ja reunapursotukset. Voin olla väärässäkin.
Ap
Kaurakeksejä itse tehtynä, kuivakakku jollain kuorrutteella, esim. sulatettua suklaata tai tomusokerikuorrutetta, nätit voileivät tai pienet "voileipäkakkucoctailpalat", ruisnapit jollain mössötäytteellä, juustokierteet voitaikinasta, suolaiset muffinssit.
Älä nyt vaan tee lapsille mitään kermakakkua...
Miksi ihmeessä pitää kutsua monta sukulaista jos rahasta on tiukkaa? Pitäkää vain kaverisynttärit ja pieni kahvittelu isovanhemmille.
Kaverisynttäreille ei paljon muuta tarvii kuin karkkia ja popcornia. Isovanhemmille itsetehty täytekakku, koristeita ei tarvii mitään ihmeellisiä, pelkät kynttilätkin riittää.
Tai sitten sanot sukulaisille että pidätte nyyttärit.
Lapsille suolaiseksi riittää hyvin popparit ja halvimmat sipsit. Mokkapalat on hyvä ja halpa tarjottava, niitä voi antaa sukulaissynttäreilläkin minipaloiksi leikattuna. Pulla on edullista. Laskiaispullat (halkaistuna valmiiksi ja jokainen täyttää itse) vois olla sukulaissynttäreille ihan hauska idea jos osuu riittävän lähelle laskiaista. Kannattaa vaan leipoa pullat aika pieniä niin ei mene tolkuttomasti täytteitä eikä ihmisten mahat täyty pelkästä pullasta. Toisaalta suolaisia ehkä menis vähemmän sitten.
Halpa suolainen on just nuo Rainbow tms. pakastetut cocktailpiirakat ja munavoi, tai kinkkupiirakka.
Pakasteesta tosiaan löytyisi joulutorttupohjia. Eli niistä voisi tehdä jotain suolaista.
Mustikkaa ja tyrniä löytyisi vaikka kuinka, mutta ei taida mustikkahillo maistua kakussa?
Tyrnistäkään en keksi mitään.
Ap
Itse laitan usein täytekakun väliin halpaa hilloa ja omenaraastetta. Se antaa kivan raikkauden.
Jos on tosi tiukkaa, pitäisin vain kaverisynttärit. Sinne riittää limu, karkki ja popparit tai sissit. Lapset on ihan oikeesti noihin ihan tyytyväisiä.
Sukulaisille lohikeitto ja itse tehtyä kakkua tai kääretorttua. Jos tarvii jotain muuta, leivo itse pullaa tai mokkapaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku kokonaan itse tehtynä ei paljon maksa. Halpoja coctailpiirakoita ja munavoi. Kääretorttu.
Itse kakkupohja ei toki maksa paljon mutta täytteet ja koristelu!! Kerman pitää olla laktoositon ja itse kermaan menee varmaan 14€ / 2 kakkua. 😨
Ap
Siis mitä kermaa käytät ja kuinka paljon jos saat 14 euroa menemään pelkkään kermaan...
No kyllähän yhteen kermakakkuun menee vähintään 6dl ja jos pursottaa, ni enemmänkin...
Ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Pakasteesta tosiaan löytyisi joulutorttupohjia. Eli niistä voisi tehdä jotain suolaista.
Mustikkaa ja tyrniä löytyisi vaikka kuinka, mutta ei taida mustikkahillo maistua kakussa?
Tyrnistäkään en keksi mitään.Ap
Mustikkapiirakka maistuu ainakin aikuisille! Mustikkamuffinit lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on vain ajatus että yhteen kakkuun saa menemään n. 8dl kermaa? Jos siis täytteet on jotain kermapohjaisia (mousset) ja päällä kermaa ja reunapursotukset. Voin olla väärässäkin.
Ap
No todellakin menee! Miten muut tekee kakkunsa ku tätä ihmetellään niin kovasti?!
Vierailija kirjoitti:
Tyrnistäkään en keksi mitään.Ap
Sinne sukulaissynttäreille mustikkakukko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No todellakin menee! Miten muut tekee kakkunsa ku tätä ihmetellään niin kovasti?!
No mä teen esim 4 munan pohjaan mansikka-valkosuklaakakun näin:
Sisälle 2 dl kermaa vaahdotettuna + 1 prk creme fraichea + 140 g levy valkosuklaata raasteena, sekä mansikoita silputtuna
Päälle mansikoita (kiille jos tahtoo) ja reunoille riittää 2-3 dl kermaa pursotettuna.
Joskus laitan kerman päälle pieniä marenkeja koristeeksi just ennen tarjoilua. Halpoja itsetehtynä muuten nekin.
On tietysti parempaa tuoreista mansikoista, mutta pakastetutkin käy. Tein kerran melkein samalla kaavalla pakastemustikoista (kiille myös välikerrokseen jäisten marjojen päälle niin pysyy koossa) ja sai kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mousset ei kyllä kuulu halpaan kakkuun. Toiseen kerrokseen hillo/marmeladi ja toiseen joku valmis laktoositon -30% laputettu makurahka. Kerma päälle ja vaikka suklaarouhetta koristeeksi. Takaan, että lapsille maistuu.
Tee mustikkamuffineita! Niitä voi käyttää molemmissa juhlissa muta lapsille tarjottaviin voi laittaa päälle vaikka sulatettua valkosuklaata ja nonparelleja tms. koristeluksi.
Ite ostin just laktoositonta kermaa ,ja 5dl purkki maksoi 2,20,ja sen verran ,mulla menee täytekakkuun.Tarviiko niitä tarjottavia nyt niin älyttömästi olla? Täytekakku,jotain pientä suolaista(kinkkupiirakka,pitsa,coctailpiirakat) poppareita,ja jotain edullisia karkkeja.Askartelee itse koristeita ja kattaa kauniisti.Ja tekee kaikki leipomukset itse,ja osaa voi tehdä jo etukäteen pakkaseen.Ei nyt hirveetä hintalappua tule kekkereille.
Kaverisynttäreille riittää jätski, karkit, keksit ja sipsit. Mehua juomaksi.
Sukulaisille kakku, pullaa/mokkapaloja, jotain keksejä/pikkuleipiä ja esim suolainen piirakka.
Onko pakko kutsua koko suku jos rahasta tiukkaa?
Ensimmäiseksi rajoita tarjottavien lukumäärä minimiin. Ei tarvitse sen seitsemää sorttia, ei lapsille eikä aikuisille. Lapsille täytekakku ja esim. juures- ja kasvistikkuja ja vaikka kermaviilidippi (kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia jne.). Aikuisille täytekakkua tai juustokakkua ja joku pieni suolapala. Ei kai tarkoitus ole pyntätä mahaansa pinkeäksi, vaan leikkiä ja seurustella ja touhuta synttärisankarin kanssa. Unohda siis kaikenlainen kilpavarustelu!
Paljonko on rahaa käyttää. Osta paketti munaa, jauhoja ja sokeria. Näistä saa kääretorttuja niihin menee vähemmän hilloa ja si niistä leikkaa paloja ja laittaa kermaa päälle ja koristeita. Hienompia mutta halvempia kuin kakku. Suolaiset voi olla vaikka sämpylöitä. Tai juustosarvia. Ja jauhelihapiirakka ja itse tehtyjä keksejä