Lapsen synttäritarjoilut halvalla? Ideoita?
Eli toisena päivänä tulee kaverit, sitten sukulaiset. Tarjoilut pitäisi nyt saada mahdollisimman halvalla. Suolaista pitäisi olla ainakin sukulaisille (aikuisille). Ideoita ja vinkkejä?
Kommentit (43)
Popcornia, jäätelökakku vaniljajäätelöstä, mokkapalat, itsetehdyt pasteijat yms.
lapsille jäätelöbuffetti.
Aikuisille pienet kahvittelut.
Mihin rahanne menee jos lapsen juhlista pitää selvitä mahdollisimman halvalla??
Lapsille jotain peltipiirakkaa (mokkapalat tms), omatekoisia keksejä ja/tai hillosilmiä, jäätelöä, sipsejä, karkkia (muumitikkari ja se 4-pakkauksen perhoskarkkiaski (mikä lie merkki) riittää per nuppi hätätapauksessa), laimennusmehua. Lapsille muuta ohjelmaa sopivasti ja synttäreille lyhyt kesto niin eivät tarvitse niin paljon ruokaa.
Aikuisille sopisi hyvin tuo ykkösviestin ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku kokonaan itse tehtynä ei paljon maksa. Halpoja coctailpiirakoita ja munavoi. Kääretorttu.
Itse kakkupohja ei toki maksa paljon mutta täytteet ja koristelu!! Kerman pitää olla laktoositon ja itse kermaan menee varmaan 14€ / 2 kakkua. 😨
Vinkkejä täytteisiin ja halpaan koristeluun. Kakut toki teen.
Ap
Leivo itse kakku ainakin, hyvää, herkullista, persoonallista :) tee esim pizzaa ja tarjo pikkusuolaisia, just esim. voitakinasta tehtyjä pasteijoita. Makeaksi sopii cake popsit, itsetehdyt kookosuklaat, muffinssit, dipatut vaahtokarkit yms. Tigerista saa tosi hienoja koristeita ihan eurolla!!
Suolaiseksi vaikka lihapiirakka. Sellainen peltipiirakka torttutaikinaa ja jauhelihaa. Wi pitsakaan vaikea ole. Tonnikalaa tomaattipyrettä ja vaikka ananasta. Lapset tykkää varmasti
Itse kun tekee niin perusleivonnaiset ei paljoa maksa. Ja perusleivonnaiset siis niitä jotka eivät sisällä ostettuja marjoja, passionhedelmiä tai poroa.
Pullalle, kaurakekseille ja coktail-piirakoille ei paljoa hintaa tule. Pienille lapsille riittää kaupan halvimmat sipsit/popcornit ja lapsille kelpaa yleensä myös kaikki karkit (eli karkkihyllyn halvimmat tai joulukonvehdit pöytään vain).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku kokonaan itse tehtynä ei paljon maksa. Halpoja coctailpiirakoita ja munavoi. Kääretorttu.
Itse kakkupohja ei toki maksa paljon mutta täytteet ja koristelu!! Kerman pitää olla laktoositon ja itse kermaan menee varmaan 14€ / 2 kakkua. 😨
Ap
Siis mitä kermaa käytät ja kuinka paljon jos saat 14 euroa menemään pelkkään kermaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kakusta kuorutteet pois. Nakukakku on trendikäs.
Minätiedön kirjoitti:
Leivo itse kakku ainakin, hyvää, herkullista, persoonallista :) tee esim pizzaa ja tarjo pikkusuolaisia, just esim. voitakinasta tehtyjä pasteijoita. Makeaksi sopii cake popsit, itsetehdyt kookosuklaat, muffinssit, dipatut vaahtokarkit yms. Tigerista saa tosi hienoja koristeita ihan eurolla!!
Ja halpaa tässä oli...?
Vierailija kirjoitti:
Mihin rahanne menee jos lapsen juhlista pitää selvitä mahdollisimman halvalla??
Tähän asti ollaan vietetty niin että lapsi itse päättää "teemakakun" ja toivoa tarjoiluja. On ollut voileipäkakut ja salaatit. Supermarjo muffinseja jne. Nyt on talous kuralla. Pesukone ja tiskone hajosi, auto kolaroitu lunastukseen ja talous tilanne on ihan kaoottinen. Työt väheni vuodenvaihteessa ja jo ennestään pienestä tulista -350€/kk. 😯
Eli nyt pitää opetella säästämään.
Ap
Kaksi kermapurkkia riittää hyvinkin isoon kakkuun. 2dl purkki laktoositonta maksaa alle 2€. Millä tavalla sä saat yli 14€ hinnaksi??
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen väkimäärä?
En osaa tarkkaan sanoa. Kaverisynttäreille saa kutsua 10, sukulaisia hyvällä tuurilla 30 jos kaikki tulee koko perheineen.
Ap
Mites leivos buffet?
Kääretorttupohja pienehköiksi neliöiksi ja siitä jokainen täyttämään omansa. Täytteiksi kermaa, hilloa, nonparelleja, karkkia, banaania ym. Näin lapset saattavat jopa syödäkin kakkunsa. Monesti kakku jää joko tarjoilulautaselle tai omille lautasille, varsinkin ne halvat, tavalliset kermakakut.
Eipä sitä rahaa enää siinä kohdassa voi säästää, mutta itseä pihinä ihmisenä vituttaisi panostaa johonkin leivonnaiseen jonka joutuisi lopulta heittämään roskiin.
Itse panostaisin enemmän lapsisynttärien tarjoiluun, ettei lapsen tarvitse tuntea olevansa kaveripiirissä erilainen. Sukulaisille voinet sanoa, että on ollut tiukkaa, ja leipoa kahvipöytään ihan vain kuivakakkuja ja muuta halpaa tarjottavaa, pizzakin on hyvä idea.
Lapsisynttäreille itsetehtyä popcornia, porkkana-, kurkku-, ja paprikatikkuja, täyte- tai jäätelökakku, karkkeja.
Kuinka isot kakut meinasit tehdä? 3l kermaa vatkattuna on melko paljon. Montako aikuista ja lasta tulee vieraaksi?