Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-ovinen auto ja taapero takapenkillä?

05.07.2008 |

Onko kokemuksia 3-ovisista autoista pienen lapsen kanssa? Vaikeampaa varmasti kuin 5-ovisen auton kanssa mutta ei kai sentään ihan mahdotonta? Olen hankkimassa uutta autoa ja himoitsemani coupéssa ei ole takaovia laisinkaan. Isofix-kiinnitys löytyy, joten turvaistuimen saa kiinnitettyä helposti.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa sitä kiemurtelua ja tunkemista takapenkille juuri ostosreissuilla esim. joka on sellaista edes takas ramppaamista. Tietysti jos lapsi on kovin rauhallinen ja menee nätisti istuimeen voi olla helpompaa. Mutta 3v on jo aika painava nostaa ja laittaa hankalassa asennossa istuimeen takapenkille.

Itse olen esim. taas raskaana, enkä voi kuvitellakaan saavani poikaamme tässä tilassa 3-oviseen.

Muutenhan se on vain tahdosta kysymys ja jos lapsia on yksi, eikä enempää tulossa tuo 3v kasvaa nopeasti.

Vierailija
2/2 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen auto on 3-ovinen, ja itse olen sitä lasten kanssa käyttänyt vain jos on ollut ehdottoman välttämätöntä. Tavallisesti pakkaan meidän lapset tila-autoon (tai sitä ennen farmariin) ja mies käy tuolla kolmiovisella töissä.

Tuossa kolmiovisessa pienempi lapsista - nyt 1 v 9 kk - on istunut etupenkillä selkä menosuuntaan ja isompi (täytti kesäkuussa 4 v) takapenkillä turvavyöistuimessa. Itse olen todennut, että kyllä takapenkille saa lapsen autettua, jos vain istuu kasvot menosuuntaan. Pienempää, joka istuu selkä menosuuntaan en kyllä saisi mitenkään menemään takapenkille selkä menosuuntaan - meidän pieni kun on eräänkin kerran täysillä voimin laittanut vastaan ylipäänsä penkkiin laittamista - turvavyöt olen joutunut kiskomaan väkisin kiinni -- ihan mahdotonta touhua kolmioviseen autoon.

Tuo vanhempi on ollut helppo saada takapenkille, kun on mielellään lähtenyt mukaan, mutta uskoisin, että myös turvaistuimeen hangoittelevan lapsen olisin takapenkille saanut, mikäli istuisi kasvot menosuuntaan.

Tällä hetkellä en mitenkään saisi lapsia meidän kolmioviseen autettua - en edes tuota 4 v poikaa turvavyöistuimeen takapenkille - vajaan parin kuukauden päästä meille odotetaan kolmatta ja yksinkertaisesti en mahdu kurottamaan takapenkille niin, että saisin pojan turvavyötä kiinni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla