Miten olla iloinen toisen puolesta?
Oma elämäni on varsin kurjaa tällä hetkellä. Ei töitä, ei miestä, asun pienessä vuokrayksiössä, ei rahaa tehdä mitään tai matkustaa minnekään... joten aina kun ystäväni innoissaan kertovat minulle uudesta työpaikastaan, uudesta suhteesta, uudesta kämpästä (omistusasunto), uusista harrastuksistaan tai matkoistaan tai siitä että ovat tulleet raskaaksi (vaikka en edes itse halua lapsia!), tunnen syvän kateuden pistoksen sydämessäni. Yritän olla näyttämättä tätä ulospäin ja huudahdan heti onnittelut ja kyselen kohteliaasti lisätietoja, mutta heti kun olen yksin, tunnen vain olevani iso luuseri ja tunnen että en halua viettää aikaa kyseisten ihmisten kanssa, koska olen niin kateellinen.. miten päästä tästä yli?
Kommentit (2)
Sun elämässä on edes joku asia hyvin? Olet terve, sulla on ystäviä? Omassa elämässäni on ollut tosi paljon vaikeuksia, kuitenkin yritän kiinnittää huomioni niihin asioihin, jotka ovat hyvin. Mä en oikeastaan osaa olla kateellinen tai katkera kenellekään. Pystyn aidosti iloitsemaan toisen ihmisen menestyksestä. Ehkä mä en osaa mitään yleispätevää neuvoa antaa. Sisäinen rauha oman elämän kanssa ja katseen kiinnittäminen hyviin asioihin, siinä mun motto. Olet jo pitkällä kun olet tiedostanut kateuden ym. itsessäsi. Tsemppiä!
Kyllä se on ihan ymmärrettävää, että tunnet kateutta. Mutta kateus voi olla myös voimavara. Haluat pärjätä yhtä hyvin tai paremmin kuin kaveri. Kunhan et ala piikittelemään toisia kateelisuuksissasi.
Uskon että voit olla aidosti iloinen toisen puolesta siinä kohtaa, kun sinulla menee itselläsi hyvin.