Mitä tekisit jos saisit asuntosi entisen asukkaan laskun?
Mulle tuli jonkun edellisten asukkaan klarnan lasku. Ei ole edes edellinen asukas vaan jotain kauempaa. Löysin todennäköisesti kyseisen tyypin facebookista ja periaatteessa voisin ottaa kuvan laskusta ja lähettää, mutta toisaalta ei ole minun ongelma, jos ihminen ei ole osannut osoitettaan muuttaa. Voisin myös odottaa maksumuistutusta ja lähettää sen.
Kommentit (15)
Postiin veisin, en alkaisi enempää leikkiä salapoliisia huoh.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin kuoreen tekstin "ei asu tässä osoitteessa" ja veisin postilaatikkoon.
Näin olen tehnyt myös itse.
Viivaa osoite yli ja kirjoita ettei asu tässä osoitteessa. Sitten vie postilaatikkoon kunhan kerkeät. Posti palauttaa kirjeen lähettäjälle, jonka tehtävä on selivittää henkilön uusi osoite.
Mä vein aikoinaan pari kuukautta edellisen asukkaan posteja tuolla "ei asu tässä osoitteessa" -merkinnällä postilaatikkoon. Sitten kyllästyin, kun näytti siltä, ettei se edellinen asukas todellakaan hoida asioitaan ja osoitteenmuutoksiaan.
Laskut olivat kaikki jotain perintälaskuja, tuli Verovirastosta virallisen näköisiä kuoria ja vaikka mitä. Ajattelin, että tyypillä on elämänhallinta sekaisin, eikä tule koskaan tekemään mitään osoitteenmuutosta tai ilmoittamaan kenellekään missä nykyään asuu. Aloin heittää niitä laskuja ja perintäkirjeitä suoraan roskikseen. Postin tulo lakkasi parissa kuukaudessa.
Älä nyt ainakaan avaa sitä - syyllistyt kirjesalaisuuden rikkomiseen.
Itse lähetän työssäni laskuja ja muuta postia. Silloin tällöin kirjeitä palautuu. Viimeinen tapaus oli huvittava: soitin tyypille, että mikä on uusi osoitteesi, kun kirje palautui vanhasta. Hän oli ihmeissään: hän oli muuttanut jo pari vuotta sitten ko. osoitteesta mutta aina posti oli tullut kääntöpostina. Hän siis ei ollut vaivautunut ilmoittamaan osoitteenmuutoksesta, koska kirjeet löysivät perille muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin kuoreen tekstin "ei asu tässä osoitteessa" ja veisin postilaatikkoon.
Näin tekisin minäkin ja teinkin, kun kerrostalossa asuessa tuli edellisen asukkaan postia. Olen myös itse saanut vanhaan osoitteeseeni mennyttä postia tuolla systeemillä.
8 vuotta jaksoin viedä postiin yms. Sitten aloin polttaa takassa. Ilmeisesti sai parit karhukirjeet sillä vähän ajan päästä loppui entisen asukkaan postin tulo.
Entisen asukkaan posteja tulee vieläkin. Laskuja eri luottoyhtiöiltä. Pari kertaa laitoin postiin takaisin mutta sitten kyllästyin. Olen asunut jo 2 vuotta tässä asunnossa joten edellisellä asukkaalla on ollut aikaa tehdä osoitteenmuutos.
Pudotin postilaatikkoon varustettuna tekstillä "väärä osoite".
Kun kirjeitä aina vaan tuli niin lopulta kävin postin tiskillä pyytämässä ettei niitä enää kanneta minun osoitteeseen, siihen loppui.
Olispa mielenkiintoista saada edellisen asukkaan postia. Me ollaan rakennettu tää talo ja tässä oli sitä ennen peltoa vuosikymmeniä. Mut jospa tässä joku torppa on joskus ollut.
Kynällä rasti osotteen päälle. Kuoreen teksti "muuttanut" ja sitten postilaatikkoon/postiin.
Tai miten itse toivoisit vastaavassa tapauksessa toimittavan (eli oma laskusi mennyt vikaan)?
Viivaan nimen yli ja kirjoitan ettei asu enää täällä. Sit pudotan postilaatikkoon.
Itselle on käynyt niin että tein normaalisti osoitteenmuutoksen maistraattiin ja postiin, mutta pikkuhiljaa huomasin että uusi osoite ei ollut päivittynyt minnekään. Kävi ilmi että olin maistraatissa joskus estänyt osoitteeni jaon kolmansille osapuolille tms (työn vuoksi), jonka takia uusi osoite ei ollut päivittynyt asiakasrekistereihin. Edelleen näin kahden vuoden jälkeen välillä tulee eteen tilanteita, missä jollain lafkalla on minun vanha osoite.
Onneksi monet laskut saa nykyään sähköisinä tai verkkopankkiin suoraan, olen pyrkinyt niitä sinne siirtämään.
Just heitin roskikseen jonkun maksukanavan laskun, joka oli osoitettu edellistä asukastakin vanhemmalle tyypille. Jos ei ole yli kahteen vuoteen saanut aikaiseksi tehtyä osoitteenmuutosta, joutaa olla hetken ilman jotain sporttikanavaa. Kyseessä oli siis vuosimaksu, jonka laskun mua edeltävä asukas oli ilmeisesti hoitanut jotenkin eteenpäin häntä edeltävälle asukkaalle, kun lasku edelleen tuli väärään osoitteeseen.
Mä oon joka muuton yhteydessä ottanut Postista sen maksullisen palvelun, että vuoden ajan kääntävät postin oikeaan osoitteeseen. Sinä aikana ehtii kyllä itse ilmoitella osoitteenmuutoksestaan sitä mukaa, kun posteja tulee. Olen myös huomannut, että kun on ottanut tuon maksullisen palvelun, Posti kääntää vuoden jälkeenkin satunnaisesti vanhaan osoitteeseen tulevat postit uuteen. Alle 30 kymppiä maksaa eli ei ole kallis investointi.