Minkä kokoista toppahaalaria 2,5-vuotiaasi käyttää?
Jos 1,5v käyttää nyt 86-kokoista haalaria joka on vielä reilu (80 varmaan menisi vielä), niin voisiko olettaa että 92 olisi sopiva ensi talvena. Pieni tyttö on, ja käyrien mukaan juuri tuon 92 cm ensi talvena.
Minkä kokoisissa teidän 2,5v kulkevat? Entä viime talvena?
Kommentit (11)
92cm on meidän tytölle sopiva, mitoitukset kun on noissa haalareissa usein reiluja.
Meillä kokoa 90, huhtikuussa syntynyt eli 2,5-vuotias oli juuri viime talven alussa. Sama haalari ollut nyt vuoden ja se on itse asiassa edelleen reilun kokoinen.
Tyttö oli 2-vuotiaana 89 cm ja n. 11,5 kiloa, juuri mittasin huvikseni ja oli 91 cm ja painoa reilut 12 kiloa, eli aika keskikokoinen hänkin.
Tyttö täyttää ensi viikolla kolme ja käyttää ulkohaalarissa kokoa 92, sisävaatteissa 104.
Tyttö 2 v 4 kk ja 98 cm puku käytössä. 2- Vuotis neuvolassa pituus oli 93 cm.
Koskaan ei kannata ostaa kausivaatetta kasvavalle lapselle etukäteen. Et voi tietää, mahtuuji se tai onko liiankin iso vai mikä on. Jos siis sitä tässä nyt mietit :)
Meillä on käytössä 98, viime vuotinen 92 on kyllä auttamatta pieni. Mut kyllä se 92 varmasti on hyvä ens talvena teiän tytölle ellei ota jotai aivan älytöntä kasvuspurttia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kokoa 90, huhtikuussa syntynyt eli 2,5-vuotias oli juuri viime talven alussa. Sama haalari ollut nyt vuoden ja se on itse asiassa edelleen reilun kokoinen.
Tyttö oli 2-vuotiaana 89 cm ja n. 11,5 kiloa, juuri mittasin huvikseni ja oli 91 cm ja painoa reilut 12 kiloa, eli aika keskikokoinen hänkin.
Jatkan tähän vielä, että se kyllä riippuu tosi paljon itse vaatteesta, että mikä koko sopii. Vaikka tuo 90-kokoinen toppapuku on yhä reilu, sen sijaan 98/104-kokoinen fleecevuorellinen sadetakki taas on juuri sopiva (olematta liian napakka). Välikausihousut kokoa 86 myös menevät vielä hetkisen (vähän rupeaa lahje jäämään lyhyeksi), kun taas välikausitakilla on kokoa 98.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei kannata ostaa kausivaatetta kasvavalle lapselle etukäteen. Et voi tietää, mahtuuji se tai onko liiankin iso vai mikä on. Jos siis sitä tässä nyt mietit :)
Mietin, ja aion kyllä ostaa koska näin mehevät alet on käynnissä. Olen melko varmakin tuosta koosta, halusin nyt vain vähän vielä kysellä muiltakin enkä näytä kommenttien perusteella olevani yhtään hakoteillä. Lapsi kasvaa kohtuu tasaisesti ja täksi talveksikin sain hankittua huiput kamppeet ihan mitättömällä hinnalla. Ja yhtä hyvin ne kasvupyrähdykset voivat tulla keskellä talvea jolloin syksyllä ostettu haalari kävisi joka tapauksessa pieneksi.
Ot, kenkiä en kyllä osta ennen kuin on tarvis, niissä ylimääräinen sentti saattaa estää käytön, toisin kuin toppahaalarissa.
Meillä 2,5 käyttäää kappahlin 98 kokoa. Viime talvena 86 reima.
Viime talvena 86. Nyt 92/98 tuplakokoinen. Syntynyt maaliskuussa, joten oli syksyllä tarkalleen tuon 2,5v.