Nyt auttakaa....Liittyy imetysongelmaan. vihloo/polttaa
Vauvani on 6kk hänellä todettiin 2 viikkoa sitten sammasta suussa ja mulla on oikea rinta(nänni) ollut melko pitkään kipeä.
Vauvan suuta ei siis ollut aiemmin katottu kuin nyt 2 viikkoa sitten.
Lääkäri silloin samalla ajatteli että jos minulla olisi kans sammas rinnassa, mutta nyt kun olen 2 viikkoa käyttänyt daktarin-geeliä sekä vauvalle että itselleni. Vauvalla on suu melkein parantunut, mutta vähän vielä jäljellä. itselläni oireet ei ole parantuneet.
Mulla siis joskus imetys sattuu ja yleensä aina imetyksen jälkeen alkaa kova vihlominen ja poltto. Kipu saattaa kestää pitkää. tunnin-kaksi.
Voiko mulla edelleen olla sammasta? Ja voiko se tosiaan olla noin sitkeää ettei millään parane?
Eilen käytin sitten vauvaa lääkärissä ja lääkäri sanoi ettei osaa enempää auttaa :( . Ei siis tiedä mikä mua vaivaa...
Kommentit (3)
Mulla oli 2 viikoa imetyksen alusta hirveät tuskat imetyksen aikana sekä sen jälkeen, eikä nänneissä ollut ulkoisia merkkejä tai lapsen imemistekniikka edes väärä. Sitkeä Bebanthenin käyttö auttoi (sininen) ja lopulta nännit meni ruvelle ja paranivat (vaikkei näkyvää rikkoutumista ollutkaan). Kipu loppui viimein ja nyt imetys sujuu.
imemis tekniikka ja osento on oikein.
Välillä olen käyttänyt myös lasinoh-voidetta mut ei sekään vie tätä kipua pois.
mulla on kans alussa ollut pari viikkoa syntymän jälkeen kipeät molemmat nännit, mutta paranivat lasinoh-voidetta käyttämällä.
Sen jälkeen imetys sujui ihan jees.
nyt tätä ongelmaa on kestänyt varmaan 2 kk:tta.
voiko toiseen rintaan vaan tulla sammasta?
Tää oikee rinta muutenkin on sellanen että tukkeutuu helposti ja on varmaan jossakin välissä saattanut olla nännissä jotakin tulehduksen poikastakin.
T:ap
tänään aloitin antamaan vauvalle puolukasta puristettua mehua ruiskulla tilkan suuhun joka syötön jälkeen sekä itselleni olen laittanut myös rintaan sitä.
Kuinkahan nopeesti tän pitäs auttaa?
Joudunko tosiaan lopettamaan imetyksen :(
pakko kai tähän on parannukeino löytyä.
Maitoa kuitenkin tulee hyvin ja vauva kasvaa
T:ap