Minkä hele-vetin takia laitatte lapset tautisina kouluun ja tarhaan?
Eilen poika oli vähän huonovointinen ja tänään on kuumetta. Hän kertoi että viikon aikana yksi jos toinenkin luokalla oli sairastellut. Toisin sanoen vanhemmat laittaa lapset kouluun tietoisina siitä että ne on sairaita ja tartuttaa muita siellä.
Onko oikeasti pakko alkaa tehdä tästäkin lastensuojeluilmoituksia?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Pieni nuha ei ole syy olla pois töistä.
On se jos tartuttaa muita.
Koska vanhemmilla YT:t päällä tai pätkätyö katkolla, ja silloin on syytä.tehdä 12-tunnin työ kahdeksassa tunnissa ilman että positiivisuus hetkeksikään säröilee.
Lapset saa sairastaa vaikka keuhkosyöpää mutta töistä ei voi olla pois koska KiKy.
Jaa, että "tästäkin", kuinka monta lasua olet tehnyt tällaisista turhanpäiväisistä asioista? Käske sen kersasi pesemään kätensä ja sano, ettei tunge sormiaan joka reikään. Sitä paitsi, nythän voisit saada vahingon kiertämään. Laitat vain kakarasi jonnekin yskimään muiden naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kuumetta niin töihin ja kouluun
Ja sitten tartutetaan muita, tehdään sitä työtä vajaalla teholla ja ollaan toipilaita pidempään. Järkevää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole.
Kyllä vain. Minä en ole työskentelemässä missään jossa on tartuntavaara. Sairastele kotona vaan.
Taas tämä sama homma, tosin tällä kertaa päiväkodin eikä työnteon näkökulmasta.
Kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta hoitaa lasta kotona kovin montaa päivää. Flunssan paranemiseen menee yleensä about viikko. Jos lapsi sairastuu flunssaan muutaman kerran vuodessa ja on aina viikon pois päiväkodista, ovat vanhemmat pian työttömiä.
Kuumeflunssan takia ollaan pois päiväkodista niin kauan, että kuume talttuu. Sitten sinne on mentävä takaisin.
Ja tuosta tarttumishysteriasta; flunssa on tarttunut kanssapäiväkotilaisiin jo päiviä ennen kuin oireet ilmaantuvat. Aina jollain on elimistössään virus joka tarttuu muihin ennen kuin sitä edes huomataan. Joten tarttumisargumentilla voidaan pyyhkiä persettä. Tai vaikka niistää nenää.
Jos meidän lapset olisi pois koulusta aina, kun on nuhaa, niin koulupäiviä olisi vuodessa noin 30.
Nuoremmalla lapsella vuotaa nenä jatkuvasti, ei lämpöä tai kuumetta, jaksaa leikkiä ja on pirteä. Tottakai lapsi menee päiväkotiin.
Ja sitten kun niitä lapsia on kolme ja kaikki sairastaa sen taudin viikko/nenä. Ja parin viikon päästä on taas uusi tauti kierroksessa.
Mielelläni hoitaisin kaikkien nuhat kotona, mutta työ menis alta niin ei voi.
Ihan tavallinen flunssa kestää 2 viikkoa josta tarttuu vahvasti 1 viikon. Lapsella ei välttämättä nouse kuume lainkaan, pelkkä yskä ja nuha. - Ei sitä voi pitää kotona viikkoa nuhan takia.
Lapsellani oli juuri influenssa jonka takia viikon poika koulusta ( 2 kuumeetonta pv ettei tartuttaisi, koululta soitettiin 2 krt että mikä on kun lapsi niin pitkään poissa, ja ihmeteltiin että onpa erikoinen tauti?!?
Luulen että niitä ls ilmoituksia tulisi ihan koulun puolelta jos pidät 2vk lapsen pois nuhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole.
Kyllä vain. Minä en ole työskentelemässä missään jossa on tartuntavaara. Sairastele kotona vaan.
Mä olen samaa mieltä että kipeänä pitäisi saada olla kotona. Mutta yskän tai nuhan takia ei saa saikkua, pitää olla kuumetta. Järjenköyhää mutta näin se vaan täällä suolessa menee. Lapsen olen kerran joutunut hakemaan tarhasta kun oli alkanut oksentelemaan. Aamulla oli ihan terveen oloinen. Tauti oli tarttuvaa laatua ja oli alunperin saanut sen tarhasta.
Kyllä pomo tykkäsi kun olin loppuviikon poissa. Kerroin kyllä että täällä olisi sairastuneet muutkin jos olisin tullut töihin. Suutuinkin vähän että mielummin olisin ollut töissä kun harjoittanut tyhjentämistä molemmista päistä kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole.
No kun se ei ole susta kiinni, miten muut tulee töihin, helvetin pässi :D mistäs 1. tiedät, missä kunnossa jokainen työpaikkasi ihminen on 2. pakotat heidät jäämään kotiin 3. tai perustelet pomolle, ettet pikku prinsessa tule nyt töihin kun voit saada sieltä nuhan?
Sunlaiset herkkikset on kyllä hauskoja. Välillä elämässä saadaan joku flunssa. Normaali aikuinen selviää niistä. Jos et suostu minnekään missä on tartuntavaara, muuta Lappiin erämaahan.
P.S newsflash - olet tälläkin viikolla ollut monissa paikoissa, missä on flunssaisia ihmisiä :O
Maan tapa